صدای فاطمی فدک - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
آنچه در اين کتاب مي خوانيد متن کامل خطبه حضرت زهرا سلام الله عليها در ماجراي فدک و ترجمه فارسي آن در صفحه مقابل است. متن حاضر براي اولين بار با 22 سند ارائه مي شود که با 17 نسخه مقابله گرديده است. مقدمه کوتاهي درباره ماجراي فدک قبل از خطبه و اسناد و منابع پس از آن ذکر شده است.
پس از فتح خيبر در سال هفتم هجرت و حدود چهار سال قبل از رحلت پيامبر(ص)، اهل فدک تسليم شدند بدون آنکه لشکر اسلام در فتح آنجا شرکت داشته باشند، و به حکم آيه ما افاء الله علي رسوله چنين سرزمينهايي ملک شخصي پيامبر(ص)مي شود....
بلافاصله پس از فتح فدک، آيه وات ذا القربي حقه نازل شد، يعني حق خويشان را به آنان بده، و جبرئيل در بيان آن از طرف خداوند عرضه داشت: فدک را به فاطمه عطا کن.
پيامبر(ص) حضرت زهرا(س)را فرا خواند و به دستور آن حضرت سند فدک بعنوان بخشوده و اعطايي پيامبر(ص)به آن حضرت تحويل داده شد. سپس با دعوت مردم، از درآمد فدک به عنوان اعطايي فاطمه(س)بين مردم تقسيم کردند.
حضرت زهرا(س)درسرزمين فدک نماينده اي قرارداد، واوپس ‍ ازمحاسبات لازم وپرداخت مخارج، درآمد آن را-که ازهفتاد هزارسکه طلا تا صدوبيست هزارسکه نوشته اند-خدمت حضرت زهرا(س)تقديم مي نمود.
هر ساله حضرت به اندازه قوت خود بر مي داشت و بقيه را بين فقرا تقسيم مي کرد، و تا هنگام رحلت پيامبر (ص)اين شيوه ادامه داشت.