فتح مبارک - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
پس از ماجراي سقوط خيبر و فدک، کفار قريش بي‏خبر از آنچه که در اين زمينه رخ داده است، بيخبرانه در انتظار نتيجه‏ي نهايي جنگ بودند. نمي‏دانستند کدام يک از طرفين، يهوديان و يا مسلمانان پيروز شده‏اند. از التهاب، جانشان به لب مي‏رسيد. جان مي‏دادند تا اخباري از آن سامان‏ها به دست آورند و در اين ميان شوق دريافت و آرزوي خبر شکست پيامبر، اسارت و يا کشته شدن او، مست شور و غرورشان مي‏کرد و به پروازشان درمي‏آورد. علاوه بر بغض و دشمني‏شان با پيامبر، مسأله‏اي که لهيب اين اشتياق و آرزو را چونان شعله‏هاي آتش در نفس تندباد که هر لحظه دامن‏گستر مي‏شود مي‏افزود، شرط بنديهاي کلاني که بر واقعه تعيين کننده جنگ خيبر کرده بودند. عرب حجاز و بويژه مشرکان قريش، قومي ذاتا قمارباز بودند، و اعتياد و شوقي مهار ناگشتني و عميق به اين کار داشتند. آنان بر سر هر ماجرا شرط بندي مي‏کردند.
اعتقاد ديني‏شان به ازلام و قرعه‏کشي دائمي‏شان با تيرهايي از ترکش بتخانه، نشانه دلبستگي عميق آنان به ريشه‏هاي قمار پرستي، حتي در مراسم آييني‏شان است...
اولين کسي که خبر رهسپاري پيامبر را به سوي کوهستان‏ها و قلاع خيبر براي قريش آورد، عباس بن مرداس بود، وي به شادماني و نشاط درين مورد داد سخن داد و سوگندها خورد که امکان ندارد محمد از اين جنگ پيروز بازگردد.
حويطب بن عبدالعزي بيمناک بود و نظري مخالف او مي‏داد، ......