از مدینه تا مدینه و گفتار امام حسین - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
الحمد للّه ربّ العالمين و صلّي اللّه علي سيّدنا محمّد و آله الطّاهرين
امام خميني‏قدس سره:
محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است، فداکاري سيّد الشهداءعليه السلام است که اسلام را براي ما زنده نگه داشته است.
زنده نگه داشتن عاشورا با همان وضع سنّتي خودش از طرف روحانيون، از طرف خطباء با همان وضع سابق و از طرف توده‏هاي مردم با همان ترتيب سابق که دستجات معظم و منظّم، دستجات عزاداري به عنوان عزاداري راه مي‏افتاد.
بايد بدانيد که اگر بخواهيد نهضت شما محفوظ بماند، بايد اين سنّت‏ها را حفظ کنيد.
محرم از راه مي‏رسد و هر سال براي ما جلوه‏اي تازه دارد. اشکها جاري است ضجه‏ها پرده گوشها را مي‏نوازد همه سياه پوش و محزون گشته‏اند. پرچم سياه بر در خانه‏ها و حسينيه‏ها و مساجد برافراشته شده‏اند! چرا؟ تا پاسي از شب را در تکايا بسر مي‏برديم، وعاظ و خطبا و سنخنوران از مردي )که مروت و آزادگي او نه زبان زد مسلمانان بلکه غير مسلمان نيز هست(، سخن مي‏گويند.
مداحان مديحه سرائي مي‏کنند. محبت ما نسبت به آن شخصيت بزرگ افزوده مي‏گردد. همه آزاد مردان جهان او را مي‏ستايند و همه شيفته‏گان عالم در عظمت او متحيرند.
راستي خدايش چقدر عزيزش مي‏دارد؟ دوست داشتن او را، محبت به او را، گريه کردن به او را، الگو قرار دادن او را در زندگي.
او کيست؟ چگونه است؟ چگونه زندگي کرد؟ چگونه سخن گفت؟ چگونه ايثار کرد؟ چگونه بر او گذشت؟ چگونه نثار جان در راه معشوق کرد؟ براي چه کسي اينگونه عمل کرد؟ دشمنانش چه کساني بودند؟ او فقط رضاي خدا را جست و اهل بيت و اصحاب او نيز چنين بودند. او جان خويش و اهل بيت و اصحاب خود را با خداوند معامله کرد.
او خواست مسلماناني که پيامبر و علي و فاطمه را فراموش کرده بودند دوباره برگرداند، او مي‏خواست مردم اسير و برده دنيا و خواهشهاي نفساني خويش نشوند. او ياد و خاطره معاد را زنده گردانيد، او مي‏خواست دوباره مردم مسلمان چون ملت موسي‏عليه السلام به بت پرستي و گوساله پرستي نروند بلکه بر مکتب توحيدي لا اله الاّ اللّه باقي بمانند
و محبت حسين‏عليه السلام مرا بر آن داشت که در عزاي او جامه سياه بپوشم و با قلبي محزون بر سرو سينه بزنم به همين جهت محرم را آرزو مي‏کردم و آرزو داشتم يک تاسوعا و يک عاشوراي ديگر زنده بمانم.