پیشوای شهیدان - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
حضرت آية الله حاج سيد رضا صدر - قدس سره )1373 -1300( فقيهي عالي مقام، حکيمي توانا، بقية السلف دودماني عريق و مشهور به علم و تقوا و فقاهت، در مشهد مقدس متولد شد. پس از فراگرفتن دروس مقدماتي در حوزه‏ي علميه‏ي مشهد، همراه پدر بزرگوارش حضرت آية الله العظمي سيد صدرالدين صدر )قدس سره( - که از مراجع آن زمان بود - به قم مهاجرت کرد. دروس سطح و هم چنين دروس خارج فقه و اصول و فلسفه و عرفان را از محضر اساتيد بزرگ حوزه‏ي علميه‏ي قم از جمله مرحوم والدشان و مرحوم آية الله العظمي ‏حجت و مرحوم آية الله العظمي امام خميني )رحمهم الله( بهره برده و در مدتي کوتاه در سايه‏ي تلاش و نبوغ خويش، در رديف برجستگان حوزه درآمد و به خاطر جامعيت منحصر به فرد خويش بين اقران مشار بالبنان گرديد.
آن بزرگوار، در عين دارا بودن مراتب عالي اجتهاد در حد مرجعيت و تدريس علوم حوزوي، بياني شيوا و قلمي محکم و نثري روان داشت و به علت اين آمادگي علمي و قلمي، توانست آثاري بس گران‏بها در علوم مختلف از خود به جا گذارد؛ آثاري که مي‏تواند الگوي بسيار مناسبي در ارائه‏ي علوم اسلامي‏ در سطوح مختلف باشد.
توأم بودن اتقان مطالب با تقواي صاحب قلم، اگر همراه با ژرف‏انديشي و امانت‏داري در ارائه مطلب باشد، مي‏تواند اثرهاي بس گران‏قدري بيافريند و تشنگان حقيقت را از چشمه‏سار زلال معرفت سيراب گرداند، و ما در آثار باقي مانده‏ي علمي مرحوم آيةالله صدر، اين چنين مشخصاتي را به وضوح مشاهده مي‏کنيم.