تحریف شناسی عاشورا در پرتو امام شناسی - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
تاريخ طولاني درگيري حق و باطل )که آدم ابوالبشر تا آخر تاريخ در بستر زمان جاري است(، در روز تاريخي «عاشورا» خلاصه شده است. به اين معني عاشورا، خلاصه و فشرده تاريخ پر حجم درگيري حق با باطل است. امام حسين عليه‏السلام در صحنه‏ي عاشورا وارث تمامي پيامبران و عدالت خواهان و ظلم ستيزان از آدم تا عصر خويش است. در مقابل او، يزيد وارث تمام دژخيمان و جلادان و ستم پيشگان و غارتگران تاريخ مي‏باشد.
روز عاشورا تنها روز تصادمي که بين امام حسين عليه‏السلام و يزيد رخ داد، نيست و تنها يزيد به خاطر اين که از نظر شخصي فاسق و فاجري بود بوده، محکوم قيام عاشورا نمي‏باشد. و حسين عليه‏السلام در آن روز تنها براي دفاع از حق خودش يا پدر و برادرش قيام نکرده. قيام او در اين روز براي اين بود تا پرچمي را که از آغاز تاريخ بشري در دست يکايک بنيانگذاران توحيد و طرفداران عدالت بوده و از آدم به پيامبران بزرگ الهي به ارث رسيده و در پايان به پرچمدار آخرين اين نهضت پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و بعد به حضرت علي و امام حسن عليهم‏السلام رسيده است، به اهتزاز در آورد.
از اينجاست که در زيارتنامه‏ي پر معني و عميق «وارث» خطاب به امام حسين عليه‏السلام مي‏خوانيم:
سلام بر تو اي وارث آدم، برگزيده‏ي خدا…
حسين عليه‏السلام را بايد وارث تاريخ نهضت عدل و حق در طول تاريخ دانست. حسين وارث آدم، نوح، ابراهيم، موسي، عيسي و وارث محمد صلي الله عليه و آله است. يعني حسين عليه‏السلام وارث تمام انبياء و جانشينان پيامبران است.
عاشورا در تاريخ ما شيعيان بسيار اهميت دارد، به طوري که حيات ما، زندگي و انسانيت و شرف ما به اين حادثه بستگي دارد و ما بايد اين مکتب را زنده نگه داريم تا پرتوي از روح حسيني در ملت ما بتابد و بر کالبد نيمه جان ما روح بدمد. متأسفانه اين حادثه نيز از دسيسه‏ي تحريفگران و جهل جاهلان محفوظ نمانده و بر چهره‏ي تابناک آن غبار تحريف نشسته است.
اين کتاب کم حجم در صدد آن است که غبار تحريف را از سيماي آن بزدايد و براي شناخت هر گونه تحريف ميزان و معياري به دست بدهد که در پرتو آن غبار هر گونه جعل و تحريف از چهره‏ي اين رستاخيز عظيم زدوده شود.