زمینه های قیام امام حسین - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
در تکوين و شکل گيري ويژگي هاي اخلاقي و نفساني، که تعيين کننده شخصيت انسان محسوب مي شوند. عوامل سه گانه خانواده، معلّم، مربي و دوستان و همکاران، مؤثرند. در بين اين عوامل، خانواده به عنوان پايه گذار شخصيّت فرد، مهمّترين نقش را ايفا مي نمايد. فرزندان نه تنها از نظر جسمي از والدين خود متأثر هستند و وجودشان معدّلي از خصوصيات فيزيکي آنها مي باشد؛ بلکه از نظر روحي و رواني نيز تا حدّ زيادي تحت تأثير ايشان هستند.علي(ع) به مالک اشتر نوشت: «براي کارها کساني را برگزين که از تجربه و نجابت بهره مندند و از خانواده هاي ريشه دار و شايسته و پيشتاز در اسلام برخاسته اند که چنين کساني در اخلاق برترند و در آبرومندي سالم تر، به آزمندي هاي مادّي کم تر چشم دارند و به پايان کار بيشتر مي انديشند». و اين مسأله در علم ژنتيک به اثبات رسيده است.
يکي از عواملي که روح و روان انسان را تحت تأثير قرار مي دهد و در نتيجه رفتار اختياري او را متأثر مي سازد خانواده است... به همين جهت بود که علي (ع) در نامه خود به مالک اشتر نوشت: «از افرادي که با تجربه و با حيأ و از خاندان صالحه مي باشند در کارها استفاده کن، زيرا آنها کم طمع تر و نسبت به عواقب امور بيناتر هستند.» علاوه بر تأثير خانواده در تکامل روحي فرد نقش آن در شکل گيري شخصيّت اجتماعي افراد بسيار حايز اهميّت است. بنابراين اصالت و شرف خانوادگي از علل معدّه شخصيت فردي و اجتماعي محسوب مي شود.
اجمالاً ترديدي در اين نيست که نقش خانواده در تکوين شخصيّت فردي و اجتماعي انسان بسيار حايز اهميّت است. با توجّه به اين مطلب، درباره جايگاه نسبي و خانوادگي امام حسين (ع) به اختصار در این کتاب گفته می شود.