امام حسین اسوه عزت مداری - ویژه تلفن همراه

قيام امام حسين (ع) و نهضت عاشورا سرلوحه بسياري از نيکي‌ها، فضايل و افتخارات است‌. بقاي اسلام مرهون قيام اوست و دوام آن در به کار بستن درس‌ها، پيام‌ها و عبرت‌هاي عاشوراست‌. يکي از بزرگ‌ترين درس‌هاي آن‌، عزت مندي و عزت مداري است‌. رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه‌اي ـ دامت برکاته ـ معلم و مفسر تاريخ اسلام و سيره معصومين (ع) است‌، پرده از راز سر به مهري برداشت و زبان‌گويا و پيام رسان عاشورا شد.
بيش از 1300 سال است که از عمر نخستين مقتل‌ها و دست نوشته‌هاي تاريخي مي‌گذرد. مورخان همواره از حادثه کربلا به بزرگي ياد کرده‌اند و در طول تاريخ برداشت‌هاي گوناگوني از آن شده است‌؛ گروهي برداشت عرفاني و دسته‌اي برداشت سياسي داشتند، جماعتي آن را دست مايه شعر وادب قرار دادند و برخي آن را سوژه‌اي هنري يافتند، نقاشان آن را با بوم و رنگ صورت گري کردند، ارواح بي قرار و پر چنب و جوش از روح حماسي آن استمداد جستند، قيام کنندگان خود را دنباله رو قيام خونين‌اش خواندند، اهل قلم و منبر به نقل و تحليل آن پرداختند و کتاب‌شناسي امام حسين (ع) و قيام او هر روز شاهد چاپ و نشر اثري جديد در اين موضوع است‌. همگي سخنان‌،خطبه‌ها و کلمات سيد الشهدا (ع) را شنيده‌، گفته و نوشته‌اند، اما همه اين آثار، تمام آنچه در کربلا گذشت نيست‌.
تمامي تحليل گران از عزت سخن‌گفتند اما با نيش قلم در حاشيه و استطراداً به آن پرداختند. لکن مقام معظم رهبري روح‌نهضت عاشورا را عزت و سالار شهيدان را مظهر عزت مي‌داند.
اکنون که فتح الفتوح حاصل گرديد، مفهوم عزت در ساير کلمات امام حسين (ع) نيز معنا پيدا مي‌کند. محوريت عزت در نهضت عاشورا تفسير جديدي از فلسفه قيام ارايه مي‌کند و کارکرد سياسي - اجتماعي و تربيتي عزت مندي‌، عزت مداري‌، آزادي‌،استقلال‌، استقامت‌، پايمردي‌، الگودهي و الگوگيري است ...
ودر این کتاب ابتدا به بحث مربوط به الگو و اسوه و مسايل آن پرداخته و پس از آن الگوگيري از عزت حسيني مطرح شده است.