زندگانی امام هادی علیه السلام - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
پرداختن به زندگى ائمه كارى است بزرگ و دشوار و تاب و توانى ديگر مى طلبد زيرا آنان در چهارچوب انديشه تنگ و حقير ما نمى گنجند بلكه هستى خود را در راه اعلاى كلمه توحيد و برافراشتن پرچم اسلام فدا كردند و همچنان در برابر خداى متعال به قصور و عجز خويش اعتراف مى كردند، امامانى كه در زندگى سراسر جهاد و حماسه خود، كمترين غبار گرايش هاى مادى و زودگذر را به خود نگرفتند و هميشه افق ديدشان به فراسوى دنيا گسترش يافته بود. آنان پروانه وار به گرد معبود عالم مى چرخيدند، روزها را در ميدان نبرد و شب ها را با راز و نياز سپرى مى كردند. گاهى مصدر ظاهرى حكومت بودند و زمانى در بند زندان هاى خلافت ، گاهى به ظاهر آزاد بودند و زمانى نيز تحت مراقبت هاى شديد امويان يا عباسيان ، ليكن آنان را هيچ مانعى از انجام رسالت و ابلاغ پيام الهى باز نمى داشت . حيات آنان يكسره وقف خدا بود و دلشان مالامال از ايمان به حق ، از مراحل ( علم اليقين و عين اليقين ) گذشته ودراوج(حق اليقين)سيرمى كردندوديگرخودى نمى شناختندبلكه همه حق بودندو حقيقت . لذا مى بينيم قلب و انديشه آنان سرچشمه جوشان معارف و علوم مى گردد و نيايش ها مى تواند چنين سخنانى به زبان آورد و اين چنين منظومه عشق را بسرايد.
امام هادى-ع- نيزمانند پدر بزرگوارش از درياى بيكران دانش الهى بهره مند بود و معاصران خود را از وسعت علمى خويش متحير مى ساخت.ايشان در سنين نوسالى با فاجعه وفات پدر مواجه شدندوفقهاوعلماى شيعه كه امرامامت را از اصول دين مى دانستند و در اين كار نهايت دقت و كنكاش را لازم مى ديدند و تنها با اتكا به دلايل و براهين قطعى،امامت شخصى را مى پذيرفتندوبراى احساسات وعواطف در اين مجال ، نقشى قائل نبودند و خود را در پيشگاه خداوندمسؤول مى شناختند،به امام هادى-ع-به عنوان دهمين پيشواى خود رجوع كردند.
امام هادى- ع- تنها نماينده وسخنگوى جبهه مخالف حكومت عباسى ويكى ازرهبران پيشقدم اين امت درروش پيكارگرانه اش عليه طغيانگرى و ستم بشمار مى رفت و موضعى مخالف و انعطاف ناپذير در برابر پادشاهان و حكام عصرش اتخاذ كرده بودوباهيچيك از آنان ازدردوستى وارد نشد بلكه دور بودن و اجتناب از آنان را در سرلوحه كارخودقرارداده بودوهمين مساءله آنان رابه كينه توزى ودشمنى با امام وايجادهر نوع تضييق وفشارى عليه ايشان وادارمى كرد