رساله بدیعه - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
رساله‌ بديعه‌ در تفسير آيه‌: الرجال قوامون علي‌ النسآء بما فضل الله بعضهم عليا بعضٍ و بما أنفقوا من‌ أموالهم تأليف‌ كردم‌، كه‌ بصورت‌ كتابي‌ استدلالي‌، در موضوع‌ جهاد و حكومت‌ و قضاوت‌ زنان‌ است‌ و بطور استطرادي‌ در آن‌ بحثي‌ نيز از ولايت‌ فقيه‌ به ميان‌ آمده‌ است‌.
چون‌  فرهنگ‌ آميخته‌ به‌ كفر مادي‌ از شرقي‌ و غربي‌ بر شريعت‌ اسلامي‌ حمله‌ور شده‌ و اختلافاتي‌ را كه‌ در حقوق‌ اسلامي‌ ميان‌ زن‌ و مرد به‌ حسب‌ اقتضاي‌ فطرت‌ و غريزه‌ خاص هر يك‌ وجود دارد؛ مورد ايراد قرار داده‌اند، و وجود اين‌ اختلافات‌ را سبب‌ سلب‌ حقوق‌ طبيعي‌ زنان‌ در جامعه‌ دانسته‌ و موجب‌ بازداشتن‌ آنان‌ از نيل‌ به‌ كمالات‌ انساني‌ خود و جاي‌ گرفتن‌ در كنج‌ خانه‌ و ذلت‌ و سرافكندگي‌ مي‌شمارند. و در مقابل‌‌ گروهي‌ در پاسخ‌ اين‌ اعتراضات‌ اظهار ميدارند كه‌: ممنوعيت‌ها و محروميت‌هائي‌ كه‌ در حقوق‌ زن‌ نسبت‌ به‌ مرد در نظام‌ اسلام‌ وجود دارد امري‌ الهي‌ است‌ و در آن‌ رعايت‌ مصلحت‌ عمومي‌ منظور گرديده‌ است‌ و براي‌ تشكيل‌ و بقاي‌ جامعه‌ ايده‌آل‌ و مدينه‌ فاضله‌، وجود يك‌ سلسله‌ محروميت‌ها ضروري‌ است‌. و گروهي‌ ديگر، اصلاً منكر اختلاف‌ (در حقوق‌) شده‌، و هر دو جنس‌ ( زن‌ و مرد) را در جميع‌ حقوق‌ فردي‌ و اجتماعي‌ حتي‌ در مواردي‌ چون‌ جهاد و قضاوت‌ و حكومت‌ مساوي‌ دانسته‌اند.
اين‌ بود كه‌‌ در اطراف‌ اين‌ مسأله‌ اسلامي‌ به‌ طور خلاصه‌ آنچه‌ را كه‌ از كتاب‌ خدا و سنت‌ پيامبر اكرم‌ و معصومين‌ عليهم‌ السلام‌ وارد شده‌، توسط مولف محترم به‌ رشته‌ تحرير درآمده ‌، و آن‌ را با براهين‌ عقلي‌ و فطري‌ مؤيد ساخته‌ و حقيقت‌ مسأله‌ و نقاط‌ ضعف‌ هر دو جواب‌ فوق‌ را روشن‌ ساخته است‌.
این بحث‌ به‌ دو مرحله‌ تقسيم‌ ميشود:
اول‌: بحث‌ كلي‌، كه‌ در آن‌ فلسفه‌ حقوق‌ زن‌ و مرد بطور عام بيان‌ ميشود.
دوم‌: بحث‌ اختصاصي‌ فقهي‌، كه‌ به‌ استناد ادله‌ شرعي‌ نسبت‌ به‌ موقعيت‌ زن‌ در زمينه‌ جهاد و قضاء و حكومت‌ انجام‌ ميگيرد...