اخلاق و جوان 1 - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
بي‌ترديد، رشد و توسعه جوامع انساني در ابعاد گونا ‌گون فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و رشد هميشگي و بالندگي پياپي ارزش‌هاي بلند معنوي در همه حوزه‌هاي زندگي، در گرو دريافتن نسل جوان و اهتمام به امور آنان است.
باري، مصلحان و داعيه‌داران صلاح و سداد جامعة انساني، جوان را مطمح‌نظر خويش ساخته‌اند، زيرا به‌خوبي دريافته‌اند که روح لطيف و قلب ظريف جوان، تجلّي‌گاه شور زندگي و آهنگ سازندگي است و اگر اين شور جواني با شعور ديني درهم آميزد به چشم تجربه ديده بودند که روان ناآرام جوانان و قلب شورانگيز آنان جز در پرتو شعاع ايمان و اخلاق به ساحل آرامش نمي‌رسد. اين سلاح ايمان و صلاح اخلاق است که گرانبهاترين سرماية اجتماع آدميان ـ يعني طبقة جوان را در برابر آفات روزگار و آسيب دهر، مصون مي‌دارد.
مفسدان و فتنه‌انگيزان نيز، در تهاجم به فرهنگ و انديشة ملت‌ها، نوک تيز پيکان حملات خويش را، به‌سوي نسل جوان نشانه رفته‌اند، چرا که آنان نيز دريافته‌اند که آسيب پذيرترين بخش از بدنة اجتماع انساني ـ که با صرف کمترين سرماية تهاجمي، بيشترين اهداف توطئه‌آميز آنان را برآورده مي‌کند ـ جوانان و حوزة نسل جوان است.
بي‌جهت نيست که مصلح سترگ معاصر بنيانگذار بزرگ انقلاب اسلامي ـ با شفقت و مهرباني تمام، نسل جوان را مخاطب قرار مي‌داد که:
«شما اکنون داراي نيروي عظيم جواني هستيد، نيرويي که مي‌توانيد اسلام و ميهن خود را به اوج عظمت و سرفرازي رسانيد و دست جنايتکاران را از ممالک اسلامي و کشور خود قطع کنيد. نيرويي که اگر در راه حق صرف شود ابديت دارد و به قدرت لايزال مي‌پيوندد و اگر در بيهوده و شهوات هدر رود، در اين عالم، ذلت و بردگي و در آن عالم، عقوبت و شرمساري به بار آورد».
کتاب حاضر، که متن تحرير شده سلسله مباحث فقيه اخلاقي حضرت‌آيت‌الله‌مظاهري دام عزه‌العالي است ـ و در ماه مبارک رمضان سالهاي 1412 تا 1415 هـ.ق در جمع نسل جوان ايراد گرديده ـ به‌همين منظور فراهم آمده‌است.
و جلد اول از اين سلسله مباحث که دربرگيرندة چهار فصل از مباحث مربوط به اخلاق و نسل جهان است در منظر جوانان عزيز اين بوم و برقرار مي‌گيرد.