پرسشهای کودکان - ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده
عوامل بسياري سبب  نوشتن اين کتاب شده اند واولين آن ها اين بوده است که به بچه ها بايد حقيقت را گفت، همان مسأله اي که هميشه معضل والدين بوده است.
هنگامي که با يک سؤال حساس فرزند خود مواجه مي شويد، دروهله ي نخست مي خواهيد پاسخ درستي به آن بدهيد، امابعد احساس مي کنيد کودک هنوز آماده ي شنيدن چنين جزئياتي نيست.
به هر صورت در هر دو مورد حق با شماست؛ اما بهتر است به جاي ناپسند شمردن آن سؤال يا طفره رفتن از پاسخگويي به آن، سومين راه يعني گفتن آن مقدار ازحقيقت را که فرزند شما قادراست درک کنيد برگزينيد.
کودکان به طور ذاتي کنجکاوند واززماني که بتوانند سؤال بسازند، با پرسيدن کلمات استفهمامي چرا،چه چيز،کجا،وچگونه به بمباران پدرومادر خود ادامه خواهند داد. بايد دانست که پاسخگويي به پرسش هايي نظير "ماشين چگونه کارمي کند؟" درمقايسه با پرسش هايي نظير"من ازکجا آمده ام؟" بسيار متفاوت است. درچنين شرايطي، براساس حقايق و واقعيت هاي ساده شروع به رساندن مفاهيم حقيقي کنيد وزماني که فرزند شما بزرگ تر شد، اطلاعات پيچيده تر را براي اوتوجيه کنيد.
به عنوان مثال، عده ي کمي از کودکان مي توانند تا قبل ازهشت سالگي با سازوکارهاي جنسيتي روبه روشوند، عده اي از آنان در برخوردبا اين مسائل به حد کافي بالغ شده اند و تعداد کمي نيزبراي مواجهه با اين گونه مسائل کم سن وسال هستند.اما اين مسأله که به فرزند خود توضيحات پيچيده و فيلسوفانه تحميل کنيد،درصورتي که با شيوه هاي ساده تر هم مي توان رضايت اوراجلب کرد، بسيارگيج کننده است. بايد بدانيدهنگامي که کودک ازلحاظ فکري واحساسي آماده ي دريافت اطلاعات است ديگرهيج جاي نگراني براي دادن اين اطلاعات وجود ندارد.درنظرداشته باشيد که فرزند شما ناگزير ازدانستن است ومشتاق روشن شدن رموزوابهامات.
کودکاني که پرسش هاي زود هنگام آنان ناديده گرفته مي شود ياپاسخ درستي به آنان داده نمي شود،به احتمال زياد هنگامي که با پرسش هايي پيچيده تر مواجه مي شوند،آن ها را با پدر و مادرخود در ميان نمي گذارند.
سعي کنيدبه هر يک از پرسش هاي کودک همچون فرصتي براي تدريس بنگريد؛ البته نه آموزش رسمي بلکه همان نوعي از تدريس که هرپدريامادري مي تواند به خوبي از آن شيوه براي آموختن درس هايي از قبيل مهرباني، بردباري، انصاف و سخاوت به فرزند خود تا قبل ازاين که به مدرسه برود، استفاده کند.