شرحی بردعاهای صحیفه سجادیه-ویژه تلفن همراه

لیست گوشی های تست شده

بسم الله الرحمن الرحيم 
صحيفه مكرمه سجاديه در ضوء نزول قرآن كريم نشاءت يافته و ذخيره هاى عظيم و وراثتى برتر از همه ارزش هاست كه اهل بيت وحى و عصمت بر امت خود ارزانى داشته اند.
بلنداى محتوا و مضمون اين صحيفه الهيه معرفت و شناختى است كه از مبدئيت وحى سرچشمه يافته است و ريشه جهان بينى در آيين مقدس ‍ اسلام و مكتب دعا بر اين پايه پى ريزى شده است . به ديگر سخن ، شهود، در ديد معصومانه اولياء دين پايه شناخت و جهان بينى آنان است و اين واقعيت حيرت انگيز در فرازهاى گوناگون دعاها و نيايش ها و شكل و محتواى آن ها پيداست . ..
شيوه كار دراین کتاب چنین است  كه ابتدا هر يك از دعاهاى صحيفه سجاديه به فرازهايى تقسيم گشته و پس از ترجمه ، به شرحى مختصر و بيان نكاتى كه به نظر برجسته تر مى نمود مبادرت گرديده است.
غالب مطالب طرح شده در شرح ، با سعى در ساده نويسى از قرآن كريم و كتب روايى مرجع ، نهج البلاغه ، تفسير الميزان ، اسفار، شفا، و كتب عرفانى همانند فصوص الحكم ، فتوحات مكيه محى الدين عربى ، تمهيد القواعد ابن تركه و... تنظيم و تبيين گرديده.
در ترجمه سعى بر آن بوده كه معنى به مقصد و مرام امام عليه السلام بسيار نزديك باشد - چنان كه هنر ترجمه در همين است - زيرا ترجمه لغات و سپس جملگى را در كنار يكديگر قرار دادن آفت بزرگى است كه چه بسا موجب دور شدن از مقصد متن مى شود...
مكتب دعا، باب واسعى است از ابواب رحمت حق كه بر بندگان مفتوح گرديده ، توجه الوهيت را به اين جهان معطوف داشته ، بشر شاغل و غافل را از سرگرمى هاى غلط بيدار كرده و با هشدار بر نيازهاى راستين او، آگاهى اش ‍ بخشيده است .
اميد آن كه سير قرن و دهور چنان باشد كه از فيوضات اين فوز عظيم براى هرگز محروم نمانيم و به فرزانگان و حاملان اين اسرار فرصتى داده شود تا بتوانند در كنار اين درياى بيكران از معارف الهى ، به درس و بحث بپردازند و نورانيت اين پيام وحى را چنان به مردم ابلاغ كنند كه زمينه هاى مناسب اين امت را از دست مدعيان دروغين - كه خود را با فريب و نيرنگ به عرفان و معرفت بسته اند - بگيرند!