بهینه سازی و رفع مشکلات سیستم Portable Advanced System Optimizer 3.5.1000.13743

همانطور كه مي دانيد , نرم افزار هاي متعددي براي رفع اشكالات و افزايش كارايي سيستم عامل windows وجود دارد ,به عنوان مثال نرم افزار هاي Norton utilities   و system mechanic  نيز از اين گروه برنامه ها هستند . اما شركت هاي نرم افزاري مختلف هر روز به ارائه برنامه هاي بهتر و كاراتري دست مي زنند .برنامه حاضر نيز از آن جمله برنامه هاست . لازم به ذكر است كه معرفي يك چنين برنامه هايي با كارايي مشابه , به منظور نفي و يا كهنه نشان دادن برنامه هاي قبلي نيست , بلكه هدف معرفي و آگاهي دادن به كاربران كامپيوتر مي باشد تا با برنامه هاي مختلف آشنا شده و به تفاوت هاي هر يك پي ببرند و بسته به سليقه خود , نرم افزار مورد علاقه خود را انتخاب نمايند .نرم افزاری که قصد معرفی و دانلود آن را داریم ، نرم افزار Advanced System Optimizer میباشد.
ترم افزار فوق كاري است از شركت Systweak  است. همانطور كه از شعار اين شركت بر مي آيد Reliable Solutions , سعي شده تا نرم افزار قابل اطميناني را به بازار عرضه نمايد . كامپيوتر شما چه جديد باشد و چه قديمي , بهترين يوتيليتي ها مي توانند آن را در وضعيت عالي قرار دهند . يوتيليتي ها و برنامه هايي كه براي نگهداري و اصلاح سيستم شما استفاده مي شوند در واقع به كامپيوترتان كمك مي كنند تا به شكل مناسب تر و قابل اعتمادتر عمل كند .  پس از download برنامه مانند تمام برنامه هاي ديگر , به طور استاندارد و متعارف برنامه را نصب مينمائيد . و پس از اجرا پانل اصلي برنامه نمايان مي شود .

بعد از مدتي كه با كامپيوتر كار كرديد و برنامه هاي مختلف را نصب و عزل نموديد بانك رجيستري شما نيز درست مانند هارد ديسك دچار آشفتگي و پراكندگي مي گردد و مدخلهاي خالي و بي مصرف در آن پراكنده مي شود اينجاست كه چنين برنامه اي واقعاً ارزش خود را نشان مي دهد , ( مشابه اين برنامه در نرم افزار system suit    نيز وجو داشت ) .  در هنگام كار با اين قسمت به اين نكته توجه داشته باشيد كه بعد از زدن كليد Optimize now   براي چند دقيقه به كامپيوتر دست نزنيد و موس را حركت ندهيد . اين كار بسته به نوع سيستم شما ممكن است تا 10 دقيقه هم طول بكشد . بنابراين به هيچ وجه كامپيوتر خود را reset نكنيد . بعد از پايان كار پنجره اي باز شده و از شما درخواست Reset سيستم را مي كند . به آن پاسخ مثبت دهيد .

پرونده هاي غير ضروري و بدون استفاده روي سرعت گردش ديسك سخت شما تاثير مي گذارند . اين فايل ها معمولا پس از برچيدن يك برنامه ( uninstall  ) و يا قفل كردن يك برنامه باز در حافظه در ديسك سخت ايجاد مي شود . و قسمتي ديگر از اين فايل ها در زمان استفاده ما از اينترنت ايجاد مي گردند . شما مي توانيد در قسمت Options  فايل هايي را كه مايل هستيد علامت زده و يا علامت آن را برداريد . همچنين در همين قسمت كليد Others انتخابي ديگري را براي ما فراهم مي كند . مثلاً گزينه Find files that have not been Accessed XX months   به شما اين اجازه را مي دهد تا فايل هايي را كه به مدت چندين ماه به آنها سركشي نشده و بلااستفاده هستند را پيدا كرده و به شما نشان دهد و در صورت لزوم آنها را پاك نمائيد . شما مي توانيد در قسمت Removal   انتخاب كنيد كه بعد از پيدا كردن و پاك كردن فايل هاي زائد آيا آنها را در recycle bin بريزد و يا آنها را مستقيماً پاك كند . در هر صورت بعد از اجراي اين قسمت و زدن كليد Start   برنامه به دنبال فايلهاي مورد نظر مي گردد و سپس شما مي توانيد با انتخاب select all   همه را پاك كنيد .
از ديگر قستهاي برنامه Portable Advanced System Optimizer 3.5.1000.13743 :

پشتيبان گيري از فايل هاي مهم سيستم .
پاك كننده مدخل هاي خالي و بي مصرف در registry .
Privacy Protector & Evidence
رد پاي شما در بسياري از نقاط كامپيوترتان وجود دارد . در document  ,‌ url history  و ... اين قسمت تمام موارد را پاك مي كنيد .

قسمتي از مناطقي را كه اين برنامه قادر به پاك كردن آن است را در زير مي بينيم .
 Privacy Protection  Features
Windows and History Traces
   Delete Windows Explorer Registry Streams
   Delete Windows Desktop Registry Streams
   Delete User Track History by Windows
   Delete Application Logs
   Delete Common Dialogs Open-Save History
   Delete Windows Media Player URL’s
Internet Related Traces
   Delete typed URL History
   Delete the cookies to ensure privacy
   Delete History Records to a website
   Delete Temporary cache
Explorer and Start Menu Traces
   Clear the Start Menu Run History
   Clear the Find File History
   Clear the Find Computer History
   Clear Start Menu Click History
   Clear Recent Documents Shortcuts and History
   Clear The Network Browsing History
   Clear Windows Explorer OCX History Streams
   Clear Printer History Streams
Files and Folder Traces
   Delete Recent Document Shortcuts
   Delete Application logs by Windows
Remove Temporary Files created by Windows