مدیریت و نظارت حرفه ای بر شبکه های کامپیوتری پیشرفته PRTG Network Monitor v13.2.3.2235

امروزه مدیریت و نظار بر شبکه های بزرگ کامپیوتری و عملکرد سیستم ها کنترل پهنای باند به وسیله نرم افزارهای مدیریتی و نظارتی شبکه انجام می شود. با توجه به نوع ساختار و بستر شبکه مورد استفاده و گستردگی آن مدیران شبکه تصمیم گیری می کنند تا از چه نرم افزاری برای کنترل و مدیریت شبکه خود استفاده کنند. نرم افزارهای مختلفی را امروزه می توان در این زمینه یافت که هر یک از آن ها دارای ویژگی های مختلفی برای خود و شبکه مورد نظر دارا می باشند.
PRTG Network Monitor نرم افزاری قدرتمند در زمینه مدیریت و نظارت بر شبکه های کامپیوتری پیشرفته با ابزارهای متنوع می باشد. همان طور که اشاره شد این نرم افزار برای شبکه های بزرگ طراحی شده و امکانات متعددی را برای مدیر شبکه فراهم می کند. از این نرم افزار می توان بر روی شبکه هایی همچون شبکه های موجود در یک ISP  و روتر ها و سوئیچ های مورد استفاده در آن ها استفاده نمود. بهینه سازی سیستم ها دستگاه های مورد استفاده به منظور کاهش Downtime آن ها ، مدیریت بر گروه ها و یوزرهای مدیریتی در شبکه ، مشاهده نحوه عملکرد و کارکرد device ها در روزهای مختلف و دوره های تعیین شده ، قابلیت تنظیم نرم افزار برای ارسال هشدار های تعیین شده به گوشی تلفن همراه و ... از ویژگی های این برنامه پیشرفته محسوب می شود. این نرم افزار محصولی از شرکت paessler می باشد .

 از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- قابلیت نظارن بر کلیه device های شبکه
- توانایی کنترل روترها و سوئیچ های شبکه
- دارای ابزار نظارت بر کارایی و دسترس بودن اجزای شبکه
- دارای ابزار نظار بر پهنای باند مورد استفاده توسط device ها
- دارای ابزار Packet Sniffing به منظور جمع آوری پکت های رد و بدل شده در شبکه Lan و WLan به منظور محاسبه میزان پهنای باند مصرفی
 و ... .

 

لینک های دانلود