ویرایشگر تصویر رایگان و البته حرفه ای Photoscape 3.6.4

نرم افزار PhotoScape یک ویرایشگر تصویر رایگان است که به استفاده کنندگان خود قابلیت های زیادی را برای ویرایش تصاویر و ترمیم آن ها می دهد. این نرم افزار قابلیت افزودن افکت های جذابی به تصاویر شما را دارد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و جایگزین بسیار خوبی برای نرم افزار Microsoft Office Picture Manager است. در این مطلب از راسخون به معرفی این نرم افزار و چگونگی استفاده از بخش های مختلف این نرم افزار می پردازیم.
قسمت های مختلف ویرایشگر تصویر PhotoScape 3.6.4 Final  :
بعد از دانلود و نصب برنامه PhotoScape و اجرای آن با قسمت های گوناگونی روبرو می شویم که در زیر با تمامی قسمت های این ویرایشگر رایگان تصاویر آشنا می شویم.
۱. زبانه Viewer : در این قسمت می توانید تمامی تصویر موجود در سیستم خود را ببینید و با کلیک بر روی دکمه Slide Show آن ها را به صورت پشت سر هم ببینید. همچنین با انتخاب هر تصویر و کلیک بر روی دکمه EXIF می توانید اطلاعات تصویر مانند عکاس یا طراح ، نوع دوربین عکاسی ، زمان و … را ببینید.
۲. زبانه Editor : در این قسمت از برنامه PhotoScape می توانید عملیات ویرایشی مورد نظر خود را بر روی تصاویر خود انجام دهید که قابلیت انجام کارهای مانند تغییر اندازه ، تنظیم روشنایی و شفافیت تصاویر ، تنظیم نور پس زمینه ، ساخت قاب برای تصویر ، موزاییکی کردن تصاویر ، افزودن متن به تصاویر ، نقاشی کردن و پاک کردن قرمزی چشم حاصل از نور فلش در دوربین های قدیمی تر … وجود دارد.
۳. زبانه Batch editor : در این قسمت نیز می توانید به صورت گروهی چند تصویر را یکجا تغییر اندازه دهید و یا از قسمت Filter افکت خاصی را بر روی تمامی تصاویر انتخاب شده انجام دهید.
۴. زبانه Page : در این قسمت حالت های مختلفی وجود دارد که با انتخاب آن ها می توانید تصاویر خود را در یک صفحه در کنار هم به صورت خیلی جذاب قرار دهید و در آخر آن ها را به عنوان یک فایل تصویری جدید ذخیره کنید.
۵. زبانه Combine : از این زبانه برای ساخت یک تصویر که از قرار گرفتن چند تصویر دیگر به صورت افقی یا عمودی در کنار هم درست شده است استفاده کنید.
۶. زبانه Animated GIF : این قسمت یکی از کاربردی ترین قابلیت های برنامه PhotoScape است که به شما قدرت ساخت تصاویر متحرک با فرمت تصویری GIF را می دهد. شما می توانید از این قسمت برای ساخت بنر و تبلیغات اینترنتی استفاده کنید فقط کافیست ابتدا چند تصویر اصلی را بسازید سپس در این قسمت با انتخاب فایل های تصویری ساخته شده آن ها را پشت سر هم بگذارید و در انتها با کلیک بر روی گزینه Save تصویر متحرک خود را ذخیره سازی کنید.
۷. زبانه Print : اگر قصد چاپ یک کارت ویزیت و یا هر تصویر کوچک دیگری را دارید این قسمت به گونه ای در یک صفحه تعدادی کپی از تصویر شما قرار می دهد که در مصرف کاغذ در هنگام چاپ تصویر شما صرفه جویی شود و بتوانید تعداد زیادی از کارت خود را با صرف کاغذ کم چاپ کنید. همچنین حتی اگر می خواهید چند تصویر جداگانه را چاپ کنید این بخش باز هم برای شما سودمند است.

آیا ویرایشگر تصویر PhotoScape امکانات دیگری دارد ؟
بله ، دیگر امکانات این برنامه را در زبانه PhotoScape می توانید مشاهده کنید که به دلیل استفاده کمتر این امکانات زبانه جداگانه ای برای آن ها ساخته نشده است. اما برای آشنایی با این امکانات نیز می توانید متن پایین را بخوانید.
۱. قسمت Splitter : اگر می خواهید تصاویر بسیار بزرگ و بسیار با کیفیت را در صفحات وب انتشار دهید بد نیست با این قابلیت آن ها را تکه تکه کرده و سپس در صفحات وب خود با کنار هم گذاشتن این تصاویر تکه تکه شده تصویر اصلی را بسازید. اینکار با عث می شود که مطمئاً باشید که کم سرعت ترین و بی کیفیت ترین اتصال اینترنت ها هم قادر به نمایش تصویر شما هستند.
۲. قسمت Screen Capture : در این قسمت می توانید از صفحه نمایش خود عکس بگیرید و از آن در مطالب وبلاگ و … خود استفاده کنید.
۳. قسمت Color Picker : این قسمت نیز در کادری محیط کنار موس شما را به صورت بزرگ شده نمایش می دهد و می توانید رنگ قسمت های مختلف تصویر را با استفاده از این ابزار تشخیص و در طراحی های خود استفاده کنید.
۴. قسمت Rename : از این قابلیت می توانید برای تغییر نام گروهی تصاویر خود به صورت کاملاً سفارشی استفاده کنید.
۵. قسمت Raw Converter : تصاویر Raw ( که توسط دوربین عکاسی شما ذخیره سازی شده اند ) را می توانید به تصاویر با فرمت JPG تبدیل کنید.
۶. قسمت Paper Print : از این قسمت می توانید برای چاپ کاغذ به صورت خط کشی شده ، گراف و تقویم استفاده کنید.
۷. قسمت Face Search : این قسمت نیز که از سایت pictriev.com استفاده می کند برای جستجوی تصویر یک صورت خاص در اینترنت کاربرد دارد. مثلاً اگر عکس صورت خود را به این قسمت تحویل دهید دیگر عکس های شما را در اینترنت و یا صورت کسانی که به شما شبیه هستند را نمایش می دهد که این توسط قابلیت تشخیص چهره این سرویس امکان پذیر است.

- پسورد فایل فشرده : www.rasekhoon.net