مسلمانان مناطق مختلف دنیا از جنگ جهانی دوم و تقسیم شهرها و کشورهای عظیم اسلامی به مناطق کوچک و کشورهای متعدد دست خوش حیله ورزی‌ها و فتنه‌های مختلف و فراوان شده‌اند.

شاید اولین فتنه برعلیه مسلمانان را می‌توان حمله‌های متعدد انگلیس و کشورهای اروپایی دیگر به منابع مسلمانان در تمام دنیا و چپاول منابع غنی دانست و در پی آن تأسیس کشور اشغالگر اسرائیل در میان کشورهای اسلامی.

این فتنه‌گری‌ها به همراه حیله ورزی‌ها توانست شکافی عمیق در سران کشورهای اسلامی به وجود آورده و هر روز بر قدرت اسرائیل و کشورهای همسو بیفزاید تا جایی که اسرائیل را به عنوان یک قطب قدرتمند منطقه به جهانیان معرفی گرداند و فکر مقابله با نقشه‌های اسرائیل را از اذهان سران اسلامی دور کرد.

در این زمان همه سران، مغلوب قدرت پوشالی اسرائیل شده و فکر مبارزه با آن را از سر بیرون برده به پای میز مذاکره با چپاول گران رضایت داده و مذاکرات صلح را سرلوحه رفتار سیاسی خود قرار دادند ولی مردم مسلمان چنین نمی اندیشیده و مبارزه را تنها راه پیروزی بر دشمن صهیونیستی خود می دانستند لذا پس از سال‌ها مذاکره و تصویب قطعنامه‌های بی فایده انتفاضه مردم فلسطین که از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم مانده بودند، آغاز شد و تا به امروز این مبارزه ادامه دارد.

امروز شیعیان لبنان و مسلمانان غزه ثابت کردند که با مجاهدت و مبارزه می‌توان بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شد و قدرت پوشالی او را که ده‌ها سال برآن پافشاری می‌کرد را در هم شکست.

امروز شهرهای امن اسرائیل مورد حمله موشک‌های دست ساز غزه قرار گرفته و اسرائیل را پس از سال‌ها آرامش به خوف انداخته است.

امروز شهیدان غزه افتخار آفرین تاریخ مبارزه با اسرائیل شده و مبارزان و مردم آن خطّه ثابت کردند که می‌توان با دست خالی و با چند سلاح دست ساخته، اسرائیل را به شکست رساند.