علیرضا لطفی
يکي از برکات نظام جمهوري اسلامي فارغ از ديگر برکات و عنايات حضرت حق تعالي برکت جمهوريت نظام اسلامي ماست و تفاوت اساسي جمهوريتش در اين است که رهبري فقيه و فرزانه در راس آن رهبري جريان انقلاب را به عهده گرفته است . و به استناد آموزه هاي ديني و سياسي حضرات ائمه عليهم السلام تندروي ها و عقب ماندگي ها از پيروي گامهاي ولايت فجايع و عواقب ناگواري را براي افراد به همراه خواهد داشت که فرمودند : « فالراغب عنکم مارق و اللازم لکم لا حق و المقصر في حقکم زاهق و الحق معکم و فيکم و منکم و اليکم .
و در بيان شيوا همين تعبير را به گونه اي ديگر از زبان گوهربار امام راحل عظيم الشأن به گوش جان شنيديم که پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به اين مملکت آسيبي نرسد .
انقلاب اسلامي ايران تکرار جريانات تاريخ صدر اسلام است و هيچ حادثه ي تازه اي اتفاق نخواهد افتاد . گويا افراد نقش شخصيت هاي صدر اسلام را ايفا مي کنند . لکن افراد بصير و آگاه مي توانند از نوع رفتار افراد کنوني شخصيت هاي دوران صدر اسلام را به خوبي شناسايي کنند .
هر چند که برخي افراد چنان در بازيگري مهارت پيدا کرده اند که چندين نقش را در زمان واحد به عهده گرفته اند بايد با بصيرت فرقان گونه نقش افراد را شناسايي کرد . چه کسي نقش علي (ع) را ايفاء مي کند و چه کسي ايفاي نقش معاويه و عمرو عاص و ابو موسي اشعري و ... جبهه مقابل را به عهده گرفته اند ؟ مالک اشتر علي کدام است و اشعث و طلحه و زبير کدامند ؟
عرصه هاي انتخابات مواضع افراد و نقش آنان را در انقلاب اسلامي تبيين مي کند . که علم جواهر الرجال في تقلب الاحوال : « در دگرگوني روزگار است که جوهره ي مردان شناخته مي شود ». همراهي با پيامبر ( ص ) و يار غار بودن شرط نيست ،در راه پيامبر (ص) ماندن و پيرو وصي نبي بودن شرط است . همراه امام (ره ) بودن و رياست کابينه دفاع مقدس را به عهده داشتن شرط نيست .تداوم راه امام و آرمانهاي امام راحل (ره ) شرط است . چنانکه آن بزرگوار نيز در وصيت نامه الهي سياسي خود تاکيد فرمودند : « من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه ي سالوسي و اسلام نمايي بعضي افراد ذکري از آنان کرده و تمجيدي نموده ام که بعد فهميدم از دغل بازي آنان اغفال شده ام آن تمجيدها در حالي بود که خود را به جمهوري اسلامي متعهد و وفادار مي نماياندند و نبايد از آن مسائل سوء استفاده شود و ميزان در هر کس حال فعلي او است » .
اين قاعده کلي و تغيير ناپذير است که انتخابات ها در نظام جمهوري اسلامي هر چه به پيش مي رود نقش حساس و تعيين کننده تري را نسبت به انتخابات پيشين به عهده دارد .
و بديهي است کساني در گردونه ي انقلاب باقي خواهند ماند که به ريسمان و محور انقلاب ( ولايت رهبري ) محکم چنگ زنند و گر نه قاعده گريز از مرکز آنان را در چرخش سريع ماجراي انتخابات به گوشه اي پرتاب خواهد نمود . کساني در عرصه ي انقلاب و غربال آن باقي خواهند ماند که زوايايي وجودشان با خواهش ها و عدم بصيرت ها ساييده نشده باشد .
با اين توصيف صف بندي ها و موضع گيري هاي بسياري از انقلابيون ديرين و ولايتمداران پيشين از همراهي ايشان با جريان بيگانه پسند و همراهي شدنشان با ضد انقلاب همان تعبيري است که امام علي (ع) مي فرمودند : « يتغير بلن بلا غربله ... و هرگز جاي تعجب ندارد » .
بنابراين بايد به صراحت گفت : نبايد از قرار دادن شخصيت بزرگواری چون آيت الله جوادي آملي در کنار دختران بزک کرده کاکلي تعجب کرد .
ايشان از فيلم تبليغاتي مهندس ميرحسين موسوي اعلام برائت مي کنند ، هر چند که از نقش آقاي هاشمي رفسنجاني در اين ماجرا نبايد غافل بود . در غير اين صورت اگر پس از سالياني تفسير قرآن از فرقان آن بي بهره باشيم .
( ذالک هو الخسران المبين )
يکي از برکات نظام جمهوري اسلامي فارغ از ديگر برکات و عنايات حضرت حق تعالي برکت جمهوريت نظام اسلامي ماست و تفاوت اساسي جمهوريتش در اين است که رهبري فقيه و فرزانه در راس آن رهبري جريان انقلاب را به عهده گرفته است . و به استناد آموزه هاي ديني و سياسي حضرات ائمه عليهم السلام تندروي ها و عقب ماندگي ها از پيروي گامهاي ولايت فجايع و عواقب ناگواري را براي افراد به همراه خواهد داشت که فرمودند : « فالراغب عنکم مارق و اللازم لکم لا حق و المقصر في حقکم زاهق و الحق معکم و فيکم و منکم و اليکم .
و در بيان شيوا همين تعبير را به گونه اي ديگر از زبان گوهربار امام راحل عظيم الشأن به گوش جان شنيديم که پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به اين مملکت آسيبي نرسد .
انقلاب اسلامي ايران تکرار جريانات تاريخ صدر اسلام است و هيچ حادثه ي تازه اي اتفاق نخواهد افتاد . گويا افراد نقش شخصيت هاي صدر اسلام را ايفا مي کنند . لکن افراد بصير و آگاه مي توانند از نوع رفتار افراد کنوني شخصيت هاي دوران صدر اسلام را به خوبي شناسايي کنند .
هر چند که برخي افراد چنان در بازيگري مهارت پيدا کرده اند که چندين نقش را در زمان واحد به عهده گرفته اند بايد با بصيرت فرقان گونه نقش افراد را شناسايي کرد . چه کسي نقش علي (ع) را ايفاء مي کند و چه کسي ايفاي نقش معاويه و عمرو عاص و ابو موسي اشعري و ... جبهه مقابل را به عهده گرفته اند ؟ مالک اشتر علي کدام است و اشعث و طلحه و زبير کدامند ؟
عرصه هاي انتخابات مواضع افراد و نقش آنان را در انقلاب اسلامي تبيين مي کند . که علم جواهر الرجال في تقلب الاحوال : « در دگرگوني روزگار است که جوهره ي مردان شناخته مي شود ». همراهي با پيامبر ( ص ) و يار غار بودن شرط نيست ،در راه پيامبر (ص) ماندن و پيرو وصي نبي بودن شرط است . همراه امام (ره ) بودن و رياست کابينه دفاع مقدس را به عهده داشتن شرط نيست .تداوم راه امام و آرمانهاي امام راحل (ره ) شرط است . چنانکه آن بزرگوار نيز در وصيت نامه الهي سياسي خود تاکيد فرمودند : « من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه ي سالوسي و اسلام نمايي بعضي افراد ذکري از آنان کرده و تمجيدي نموده ام که بعد فهميدم از دغل بازي آنان اغفال شده ام آن تمجيدها در حالي بود که خود را به جمهوري اسلامي متعهد و وفادار مي نماياندند و نبايد از آن مسائل سوء استفاده شود و ميزان در هر کس حال فعلي او است » .
اين قاعده کلي و تغيير ناپذير است که انتخابات ها در نظام جمهوري اسلامي هر چه به پيش مي رود نقش حساس و تعيين کننده تري را نسبت به انتخابات پيشين به عهده دارد .
و بديهي است کساني در گردونه ي انقلاب باقي خواهند ماند که به ريسمان و محور انقلاب ( ولايت رهبري ) محکم چنگ زنند و گر نه قاعده گريز از مرکز آنان را در چرخش سريع ماجراي انتخابات به گوشه اي پرتاب خواهد نمود . کساني در عرصه ي انقلاب و غربال آن باقي خواهند ماند که زوايايي وجودشان با خواهش ها و عدم بصيرت ها ساييده نشده باشد .
با اين توصيف صف بندي ها و موضع گيري هاي بسياري از انقلابيون ديرين و ولايتمداران پيشين از همراهي ايشان با جريان بيگانه پسند و همراهي شدنشان با ضد انقلاب همان تعبيري است که امام علي (ع) مي فرمودند : « يتغير بلن بلا غربله ... و هرگز جاي تعجب ندارد » .
بنابراين بايد به صراحت گفت : نبايد از قرار دادن شخصيت بزرگواری چون آيت الله جوادي آملي در کنار دختران بزک کرده کاکلي تعجب کرد .
ايشان از فيلم تبليغاتي مهندس ميرحسين موسوي اعلام برائت مي کنند ، هر چند که از نقش آقاي هاشمي رفسنجاني در اين ماجرا نبايد غافل بود . در غير اين صورت اگر پس از سالياني تفسير قرآن از فرقان آن بي بهره باشيم .
( ذالک هو الخسران المبين )
/1001/