يک داستان مصور قديمي

جونا هکس يکي از داستان هاي پرطرفدار کميک استريپ به شمار مي آيد. اين داستان به نويسندگي جان آلبانو، نقاشي توني دزونيگا است که انتشارات دي . سي. کميک آن را سال هايي دور منتشر کرده .بود. همين انتشارات داستان هاي کميک متحرک ان را در سال هاي اخير ساخته و براي ديدن در سايت ايتونز قرار داده است.پس از اقبال کميک متحرک"جونا هکس"،نوبت به ساخت فيلمي از اين داستان رسيد و شرکت برادران وارنر کار ساخت اين فيلم ر ا برعهده گرفت .
شنبه، 20 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
يک داستان مصور قديمي

يک داستان مصور قديمي
يک داستان مصور قديمي


 

ترجمه: هيلدا نکومند




 

جلوه هاي بصري«جونا هکس»(Jonah Hex)ساخته جيمي هيوارد
 

جونا هکس يکي از داستان هاي پرطرفدار کميک استريپ به شمار مي آيد. اين داستان به نويسندگي جان آلبانو، نقاشي توني دزونيگا است که انتشارات دي . سي. کميک آن را سال هايي دور منتشر کرده .بود. همين انتشارات داستان هاي کميک متحرک ان را در سال هاي اخير ساخته و براي ديدن در سايت ايتونز قرار داده است.پس از اقبال کميک متحرک"جونا هکس"،نوبت به ساخت فيلمي از اين داستان رسيد و شرکت برادران وارنر کار ساخت اين فيلم ر ا برعهده گرفت . فيلم داستان جونا هکس (از جمله"دو اسلحه موجو"و "اسلحه نبرد" و"زن حلقه آويز)بوده است جونا هکس(شخصيت اصلي داستان)يک شکارچي است که به خاطر دسيسه يکي از دشمنانش، زن و فرزند و نيمي از چهره خود را در آتش سوزي از دست مي دهد. او در پي انتقام خانواده خود است. پس از اين که به شهر باز مي گردد ماموريت مي يابد تا شهر خود را از شر دشمن ديرينه و سلاح مخرب او نجات دهد.داستان فيلم، جدال او با دشمن اهريمن صفتش خواهد بود.
يان کربي سرپرست جلوه هاي تصويري فيلم درباره چالش هاي کار در اين فيلم چنين مي گويد:«داستان جونا هکس پتانسيل بسيار زيادي براي به تصوير کشيدن داشت، چرا که خود شخصيت داستان و ماهيت کميک آن اين پتانسيل را دوچندان مي ساخت. ما در ابتدا اسکني از تمامي صفحات نسخه هاي اصلي داستان منتشر شده در دي سي تهيه کرديم. بخصوص داستان"دو اسلحه موجو"بسيار قديمي بود. به دليل کهنه بودن نسخه اسکن شده آن، متخصصان ما به بازآفريني آن پرداختند و مدت زمان زياد صرف تميزکاري، اصلاح و به سازي تصاوير شد و از نو تصاوير نقاشي شده و سپس آن ها را در جاي مخصوص به خودجاي دادند. تمامي سعي و تلاش ما در اين بود که اصالت کار حفظ شده و کيفيت آن مانند نسخه اصلي باشد، چرا که مي خواستيم داستان را به مخاطبان جواني ارائه کنيم که با داستان کميک آن بيگانه بوده و هيچ شناختي از آن ندارند. جونا هکس شخصيت سياهي دارد، در حالي که آدم خوب داستان به حساب مي آيد . پس بايد در به تصوير کشيدن آن طوري کار مي کرديم که اين حس دوگانه، کاملا احساس شده و به چشم آيد. خلق اين شخصيت آسان نبود و بايد جزء به جزء فيگورهاي شخصيت جونا، از دوباره طراحي و نقاشي مي شد. از دوربين هاي HDCAM SRبراي فيلمبرداري استفاده شد. کيفيت کار ما به ابزاري که به کار مي برديم بستگي داشت و کيفيت بودجه ما به همين دليل افزايش يافت. نرم افزار اصلي اي که براي ساخت استفاده کرديمAfter Effectsاست. شخصيت جونا هکس بهترين دليل استفاده از اين نرم افزار بود. زماني که شما نياز به مقايسه پاياپاي Cinema 4DوAfter Effects با مدل اصلي و مبدأ داريد، اين نرم افزار بهترين وسيله خواهد بود . بايد جزء به جزء تصاوير جونا با مدل اصلي آن مطابقت داشت و به وسيله اين نرم افزار بارها و بارها توانستيم فيگورها، اندازه ها، پستي و بلندي هاي بدن و تصوير جونا را با مدل اصل آن مقايسه کنيم تا بتوانيم همانند آن تصوير کنيم. کار پرچالشي بود. اين فيلم يک فيلم انيميشن ديجيتالي صرف نبود، چرا که مي خواستيم براي اداي احترام به سنت تصويرگري نقاشي کميک و حفظ اصل کار نمونه ساخته شده با نقاشي هاي مجلات يکي باشد. گويي شخصيت از دل مجله بيرون آمده است. بنابراين لازم بود تا مقايسه اي مو به مو انجام دهيم .اين نرم افزار امکان کنترل را روي مدل هاي مختلف در اختيار ما قرار داد. علاوه برموارد اشاره شده، هنرمندان طراح ما به يک پس زمينه قوي با سبک و سياق جوهر داستان احتياج داشتند و حال بايد براي خلق آن چه مي کرديم؟چگونه مي توانستيم تماشاگر را با خود به آن سرزمين ببريم؟نرم افزارCinema 4Dحلال مشکلات ما بود . به وسيله آن توانستيم بافتي سه بعدي براي فضاي پس زمينه به وجود آوريم . براي اين کار از انواع ترفندهاي نقاشي پوششي استفاده کرديم. به عنوان مثال در صحنه اي که داک ويليام مشغول حفر گودالي براي قبر است، نهايت سعي خود را به کار برديم تا سنگ و خاکي که او مشغول کندن آن هاست سه بعدي و برجسته به نظر رسد. براي حرکت هاي دوربين و تدوين از سيستمAvidاستفاده کرديم و پس از فيلمبرداري آن را براي نمايش روي پرده عريض سازگار ساختيم. هر کدام از نماها به بخش هاي کوچک و کوچک تري تبديل شد و هنرمندان ما از نو آن ها را به صورت انيميشن بازسازي کردند. جزء به جزء فايل هاي ساخته شده از مو، چهره، پسزمينه، بازو، دست و ..به صورت فايل هايي جداگانه در نرم افزار فوتوشاپ ذخيره و سپس به سيستم منتقل شد. متحرک سازي هر فريم زماني نزديک به دو الي سه ساعت را به خود اختصاص مي داد ودر بسيار مواقع بازبيني يک فريم يک ساعت طول مي کشيد . کاري طولاني بود و نياز به حوصله فراوان داشت به طور مثال براي صحنه غروب آفتاب زماني نزديک به شش ساعت صرف شد تا عمليات متحرک سازي، پردازش نور و افزودن جزييات به آن انجام شود و پس از آن موسيقي و صدا به صحنه افزوده شد.»
منبع:صنعت سينما شماره 96.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط