واکنش ایران به ادعای عربستان درباره شهرام امیری

این مقام آگاه سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی اظهار داشته است که استعلامات و سوالات صورت گرفته از سوی وزارت خارجه عربستان درباره شهرام امیری شهروند ایرانی توسط مقامات بعثه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عربستان بدون پاسخ گذاشته شده است، گفت: واقعیت موضوع تصویر دیگری را نشان می دهد دراین خصوص تاکنون مذاکرات و نشست های زیادی با مقامات سعودی برگزار، تعداد زیادی یادداشت مبادله شده و نماینده ای از سوی ...
پنجشنبه، 19 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واکنش ایران به ادعای عربستان درباره شهرام امیری

یک مقام آگاه سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: آقای امیری توسط آمریکایی ها ربوده شده و مسئولیت سلامت و سرنوشت وی به عهده دولت آمریکا و عربستان سعودی است.
 
  
به گزارش واحد مرکزی خبر ، این مقام آگاه سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی اظهار داشته است که استعلامات و سوالات صورت گرفته از سوی وزارت خارجه عربستان درباره شهرام امیری شهروند ایرانی توسط مقامات بعثه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در عربستان بدون پاسخ گذاشته شده است، گفت: واقعیت موضوع تصویر دیگری را نشان می دهد دراین خصوص تاکنون مذاکرات و نشست های زیادی با مقامات سعودی برگزار، تعداد زیادی یادداشت مبادله شده و نماینده ای از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض برای پیگیری موضوع تعیین شده است.
 
این مقام آگاه افزود: متأسفانه مقامات سعودی سعی کرده اند موضوع را در ابهام نگه دارند و این رویکرد با مسئولیت های کنسولی و حقوقی این کشور مغایرت کامل دارد.
 
این مقام آگاه سیاسی در وزارت امور خارجه اظهار داشت: قرائن متقنی وجود دارد که آقای امیری توسط آمریکایی ها ربوده شده است و مسئولیت سلامت و سرنوشت وی به عهده دولت آمریکا و عربستان سعودی برابر کنوانسیون های بین المللی بوده است و این دو کشور باید پاسخگو باشند.
 
 
 
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net/div>


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.