دولت‌های عرب به داد فلسطین برسند تا دچار فروپاشی نشوند

رهبر اخوان المسلمین مصر با بیان اینکه حمایت نکردن سران عرب از فلسطین باعث جدایی آنها و ملت‌های عرب می‌شود، تصریح کرد: ادامه این روند، به فروپاشی دولت‌های عرب منجر خواهد شد.
يکشنبه، 20 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دولت‌های    عرب   به   داد    فلسطین   برسند   تا   دچار   فروپاشی   نشوند
رهبر اخوان المسلمین مصر با بیان اینکه حمایت نکردن سران عرب از فلسطین باعث جدایی آنها و ملت‌های عرب می‌شود، تصریح کرد: ادامه این روند، به فروپاشی دولت‌های عرب منجر خواهد شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمد مهدی عاکف رهبر جماعت اخوان المسلمین مواضع بی‌تفاوت رهبران کشورهای‌ عربی را در خصوص ملت فلسطین محکوم کرد و گفت: این موضعگیری‌ها نشانگر جدایی سران کشورهای عربی از مصالح ملت‌هایشان و بی‌‌اعتنایی آشکار آنان نسبت به امنیت ملی کشورشان است و ادامه این روند، آینده منطقه را در معرض خطر جنگ و بی‌‌ثباتی‌ قرار خواهد داد.
 
وی افزود:‌ وظیفه کنونی‌ سران عرب، لغو محاصره نوار غزه، گشودن گذرگاه مرزی‌ رفح، برقراری‌ آشتی‌ ملی‌ فلسطین، حمایت از پایداری‌ ملت فلسطین، جلوگیری از یهودی‌ سازی‌ قدس، پاسداری‌ از مسجد الاقصی و پشتیبانی‌ از فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی‌ 48 جهت استیفای‌ حقوق حقه خود است.
 
رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر همچنین تاکید کرد: وظیفه کنونی سران عرب حمایت از مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی، بی‌‌اعتنایی‌ به طرح‌های‌‌ آمریکا و عوام فریبی‌های‌ رژیم صهیونیستی‌ و همسو نبودن با این طرح‌ها است که فقط با هدف وقت‌کشی به نفع رژیم صهیونیستی‌ و فاصله انداختن میان رژیم‌های‌ عربی و ملت‌های‌ حامی‌ مقاومت صورت می‌گیرد.
 
این موضعگیری استاد محمد مهدی عاکف در شرایطی اعلام می‌شود که دولت مصر در ادامه همکاری با رژیم صهیونیستی در تداوم بخشیدن به محاصره نوار غزه، ساخت دیوار فولادی در مناطق مرزی با رفح را دنبال می‌کند.
 
این اقدام دولتمردان قاهره با مخالفت ملت‌های مسلمان و نیز برخی نهادهای بشردوستانه غربی مواجه شده است اما در همین چارچوب نیز نیروهای امنیتی مصر طی دو روز گذشته کاروان شریان حیات 3 را هدف حمله قرار دادند.
/2759/

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.