یاهو پایش را در کفش گوگل کرد

شرکت یاهو رقیب خود را زیر سوال برده و به گوگل پیشنهاده داده حوزه کاری خود را متنوع تر کند.
سه‌شنبه، 14 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یاهو  پایش را در کفش گوگل کرد
راسخون: یاهو از گوگل خواسته که دست از کارهای تکرای بردارد و به جای این که فقط موتور جست جو گر راه اندازی کند به  کارهای متنوع تری دست بزند.
ریئس یا هو از خود تعریفی هم دست برنداشت و گفت :  ياهو يکي از بزرگ ترين وب سايت هاي دنياست و بيش از 200 ميليون کاربر دارد. اين درحالي است که بر اساس آمار موسسه کامسکور، تنها 17 درصد از بازار آمريکا را در اختيار دارد و 65 در صد اين بازار در اختيار گوگل است.
یاهو خود را بالاتر از گوگل می داند چرا که اگر گوگل فقط یک کار آن هم از نوع جستجو انجام می دهد،  ولی یاهو نیمی از کارش جستجوست و بخش های متنوع تر دیگری را هم در خود جای داده است.
رييس ياهو با اشاره به اين که اين شرکت هم مي تواند يک فيس بوک ايجاد کند اما اين کار را نمي کند، افزود: در اين ترديدي نيست که فيس بوک توجه و وقت فراواني از مردم را به خودش معطوف مي کند.
احتمالا منظور یاهو این بوده که به نحوی می خواهد اعتیاد مردم به اینترنت را کاهش داده  که  از بحث داشتن  فیس بوک  صرف نظر کرده است.
رييس ياهو از اهداف خود براي افزايش سرويس هاي ياهو در تلفن هاي همراه هم سخن راند ولي گفت از الگوي گوگل که سيستم عامل مخصوصي براي تلفن هاي همراه دارد، پيروي نمي کند. ( چه بچه ی خوبی ! )
بارتز گفت تمرکز ياهو بر "شخصي کردن و محلي کردن اطلاعات براي کاربران" است.
در محافل خبري حوزه فناوري، حرف هاي زيادي شنيده مي شود مبني بر اينکه ياهو قصد خريدن سايت فوراسکور (foursquare) را دارد ولی هنوز دست به کار نشده است.
فوراسکور يک سايت بازي مبتني بر محل زندگي افراد است، که به کاربر اجازه مي دهد با ديدن از نقطه هاي مختلف دنيا امتياز جمع کند.
/1005
/1002

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما