شیطان پرستی فرقه ای ساده و سطحی نیست

شیطان پرستی یا همان شیطان گرایی فرقه ای ساده و سطحی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت بلکه یک مقوله ای علمی است و کارشناسان مانند دیگر عرفان ها باید در آن کار و تحقیق کنند. یکی از سلسله نشست های پاتوق شیشه ای با موضوع شیطان پرستی 21 دی ماه جاری با سخنرانی حجت الاسلام حسین عرب پژوهشگر پژوهشگاه باقر العلوم (ع) قم، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار گردید.راسخون: بنا بر گزارش خبر نگار راسخون از این .....
سه‌شنبه، 22 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شیطان پرستی فرقه ای ساده و سطحی نیست
 

شیطان پرستی یا همان شیطان گرایی فرقه ای ساده و سطحی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت بلکه یک مقوله ای علمی است و کارشناسان مانند دیگر عرفان ها باید در آن کار و تحقیق کنند. یکی از سلسله نشست های پاتوق شیشه ای با موضوع شیطان پرستی 21 دی ماه جاری با سخنرانی حجت الاسلام حسین عرب پژوهشگر پژوهشگاه باقر العلوم (ع) قم، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار گردید.

راسخون: بنا بر گزارش خبر نگار راسخون از این جلسه ، حجه الاسلام عرب ، پژوهشگر پژوهشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) قم ، شیطان پرستی را اینگونه تشریح کرد:

شیطان پرستی یا همان شیطان گرایی فرقه ای ساده و سطحی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت بلکه یک مقوله ای علمی است و کارشناسان مانند دیگر عرفان ها باید در آن کار و تحقیق کنند.

شیطان پرستی 4 مدخل در دایره المعارف دارد ، سینمای هالیوود نقش پیامبر را برای این گروه بازی می کند و گفتنی ست که شیطان پرستی از نوع یهودی مسیحی است، شیطان در اسلام یک جن حساب می شود ولی در نگاه یهودی ، مسیحی یک فرشته است  و از نظر آنان شیطان می تواند به انسان سلطه داشته باشد و دارای قدرت است، به طور مثال در سریال اغما که در تلوزیون پخش شد نشان داده شد که شیطان دکتر پژوهان را تسخیر کرده که این موضوع اشتباه است ، شیطان در اسلام فقط وسوسه گر است ولی در  دین یهود شیطان انسان را تسخیر می کند، همچنین  شیطان پرستی ها در کردستان عراق و جرایان آنتی کلیس یا ضد مسیح از موضوع بحث ما خارج هستند.

 تاریخچه شیطان پرستی و شیطان گرایی

شیطان پرستی دارای دو شاخه است:

1-  سیتنیسم : که چهره شاخص آن آنتوان لاوی است

2-  ستیانیست: که از دل شاخه قبلی به خاطر اختلاف بین مایکل آکینو و آنتوان لاوی به وجود آمده است.

تفاوت آنها در نگاه این دو به شیطان و اختلافشان در وجود شیطان است، اولی می گوید نه خدایی است ، نه شیطان ، شیطان وجود خارجی ندارد و خدا و شیطان نماد هستند. ولی دومی می گوید شیطان وجود خارجی دارد و دنیا را  برای حکومت آن آماده می کنیم.

ادوار مختلف شیطان گرایی

1)بدوی  2)وسطایی   3)مدرن

 شیطان گرایی بدوی

مردم در گذشته کشاورزی و باران و محصولات خود را نعمت های خدا می دانستند ولی وقتی اتفاقی می افتاد که نعمت و محصولات آنها نابود می شد از تعالیم پیامبران منحرف می شدند و می گفتند به غیر از خدا موجودی شیطانی هم وجود دارد که بر آنها مسلط می شود.

در شیطان گرایی بدوی این جریان یک روند انکشافی دارد.

مراحل روند انکشافی

قرن 11 :  ترویج سحر و جادو

قرن 13 : علنی کردن عرفان یهودا (کابالا)

قرن 14 : رنسانس و نهضت علم گرایی

قرن 17 : سازمان های فراماسونری

 

شیطان گرایی وسطایی

در این دوره شیطان مظهر علم و دانش است و در علوم مختلف شیطان هایی به عنوان استاد وجود داشتند و جریان مخالفت کلیسا با علم از اینجا نشات می گیرد، چون شیطان در یهود مظهر علم و دانش بود.

در این دوره جریان جنگ های صلیبی با مسلمانان شکل می گیرد و بیت المقدس را تصرف می کنند ، یک گروه تشکیل می دهند و کندوکاوهایی در معبد سلیمان انجام می دهند و آیین هایی را به وجود می آورند.

شیطان گرایی مدرن

از قرن 16 میلادی شروع شد و شخصی به نام خانم کاترین دومدیچی از خانواده بزرگ یهودی ، آیین های شیطان پرستی از قبیل بلک مس (black mass) و آزادی جنسی را در  دربار فرانسه شایع می کنند.

این گرایش ها در طبقه اشراف بود و به طور مخفی انجام می شد، این جریان روی چند طبقه از قبیل اشراف ، دانشمندان و نخبگان و افراد با نفوذ کار می کرد.

شخص دیگری به نام آلیستا کرائولی پدر شیطان پرستی مدرن است، او در 1875 در انگلستان متولد شد و عضو انجمن فراماسونری  هرمتیک اوردر بود و معبد تلما را در سیلیس تاسیس کرد، وی پدر باربارا بوش (مادربزرگ جرج بوش) بود، او در سال 1947 در انگلستان در گذشت.

همچنین آنتوان لاوی در 1930 در شیکاگو به دنیا آمد و در سال 1966 کلیسای شیطان و در سال 1969 انجیل شیطانی را به وجود آورد، اگر توجه داشته باشید متوجه می شوید که در همه این بحث ها رگ و ریشه های یهود دیده می شود و افکار یهود وجود دارد و این ها خانوادتا کاهن ، دین ساز و شیطانی بودند.

پیتر گیلمور سرکرده فرقه شیطان پرستی و کشیش اعظم کلیسای شیطان است، انجیل شیطانی مهم ترین کتاب پیتر گیلمور است.

 

برین وارنر (brain warner) خواننده متال است و موسیقی متن 48 فیلم ( اره 2- ماتریس دراکولا و ...) را تولید کرده وی علاوه بر خوانندگی کارگردان و نویسنده و ... بوده است،وارنر در سال 1994 دیداری با آنتوان لاوی انجام می دهد و در این دیدار به عنوان واعظ اعظم کلیسای شیطان برگزیده می شود وارنر خیلی غلیظ و ترسناک وخنده دار و ... آرایش می کرد وی در مصاحبه با مایکل مور ( یکی از منتقدان وی ) که پرسیده بود چرا این طور آرایش می کند ، جواب داده بود : تیپ من به این خاطر است که باطن پست انسان را نشان دهم و بگویم زیر لباس های زیبایشان چه چیزی و جود دارد.

 روش های تبلیغی جریان های شیطان گرا

1-  ترویج نماد

2-  موسیقی متال

3-  فیلم سینمایی

4-  فضای سایبریک ( اینترنت و ...)

5-  رسانه های مکتوب

6-  عضویت در گروه های دوستانه

ترویج نماد

نماد شخصیت سازی و هویت سازی می کند و باعث هم زاد پنداری می شود لذا مروجین این فرقه ها با استفاده از نماد های شیطان پرستی و نقش آن به روی گردنبند،انگشتر و....،سعی در اشاعه ی این افکار دارند.

نماد های مورد استفاده شیطان گرایی :

1-  بافومت

2-  صلیب شکسته

 3-  اس شیطانی

4-  ستاره پنج پر وارونه

5-  666 یا fff  که این عدد در کتاب مقدس عدد شیطان است.

 

6-  دست شیطان

7-  صلیب وارونه

 

8-  هرم ناتمام

 

موسیقی متال

از اوایل دهه ی شصت در اعتراض به جنگ ویتنام آغاز شد و این موسیقی از دل موسیقی راک متولد شده و تا دهه ی هفتاد  موسیقی اعتراض بود.

 سینما :

طرفداران شیطان پرستی در سینما بیشتر به سمت ژانر خشونت و وحشت روی آوردند، مانند فیلم های اره ، جن گیر ، پسر جهنمی ، طالع نحس ، چشمان نیمه باز و ... که نمادهای شیطان پرستی در آن ها دیده می شود.

در این فیلم ها  هم چنین از نمادهایی مانند سگ سیاه و کلاغ سیاه و ... استفاده می شود .

 در پایان مراسم نیز به چند پرسش در این رابطه  پاسخ داده شد .

 گفتنی است نشست بعدی از سلسله نشست های پاتوق شیشه ایی،18 بهمن ماه سال جاری با حضور حجت الاسلام مظاهری صیف، استاد ادیان و عرفان پژوهشکده باقر العلوم (ع) قم، در کتابخانه مرکزی اصفهان، برگزار خواهد شد، حضور در این جلسات برای عموم آزاد و بلا مانع می باشد.

 خبرنگار افتخاري راسخون : مهدی گنجی

 

 ر



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.