رواج ایدز در میان سالمندان چینی

مقامات ارشد بهداشت کشور چین اعلام کردند: روابط جنسی از مصرف مواد مخدر تزریقی (به عنوان شایع ترین روش انتقال ایدز در چین) پیشی گرفته و افزایش شمار مبتلایان به "اچ آی وی"( ایدز) در میان سالمندان این کشور نگران کننده است.
پنجشنبه، 24 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رواج ایدز در میان سالمندان چینی
مقامات ارشد بهداشت کشور چین اعلام کردند: روابط جنسی از مصرف مواد مخدر تزریقی (به عنوان شایع ترین روش انتقال ایدز در چین) پیشی گرفته و افزایش شمار مبتلایان به اچ آی وی ( ایدز) در میان سالمندان این کشور نگران کننده است.
 
به گزارش راسخون به نقل از چاینا دیلی، مقامات ارشد بهداشت کشور چین از افزایش نگران کننده شمار مبتلایان به اچ آی وی مثبت  و ایدز در میان سالمندان، روسپیان و مشتریان آنها خبر داد.
 
"هائو یانگ"، معاون مدیر کل پیشگیری از اداره کنترل بیماری های وزارت بهداشت و درمان چین،  با بیان اینکه هیچ آمار رسمی از این مورد در دسترس نیست، خاطرنشان کرد: این آمار، شامل زنان و مردان 60 سال به بالا در سال 2007 است که بیانگر افزایش قابل توجه در این بخش به ویژه در جنوب چین، است.
 
به گفته مقامات، تنها در جنوب کلان شهر "گوانگژو"، موارد ابتلای سالانه به این عفونت در میان افراد 50 سال یا پیرتر، بیش از 100 مورد است.
 
به گفته متخصصان، این گزارش، افزایش نظارت در سیاست های پیشگیری از ایدز(که تاکنون بر روی گروههای جوان‌تر و کارگران مهاجر متمرکز بود)، برجسته کرد.
 
به گفته وزیر بهداشت کشور چین، 70 درصد از جمعیت 320 هزار نفری آلوده به ویروس اچ آی وی در این کشور، 20 تا 49 ساله هستند،‌ با این حال افراد مسن در اولویت مبارزات کنترل نشده و پیشگیری علیه ویروس اچ آی وی و ایدز قرار ندارند، اما این گروه سنی باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.
 
وی افزود: با توجه به ظرفیت محدود کشور برای نظارت و گزارش دهی این عفونت، افزایش عفونت در بین مردان سالمند می تواند حتی بسیار بدتر از آنچه که پزشکان فکر می کردند، باشد.
 
روابط جنسی، از مصرف مواد مخدر تزریقی (به عنوان شایع‌ترین روش انتقال بیماری ایدز در چین) سبقت گرفته است.
 
با توجه به گفته های رادیو ملی چین، از 48 هزار مورد جدید گزارش شده در سال 2009، حدود 70 درصد افراد مبتلا از طریق رابطه جنسی با افراد ناسالم با جنس مخالف و یا همجنس بازی، مبتلا به این بیماری شده اند.
 
"کای ویپنگ"، مدیر بخش بیماری های عفونی در بیمارستان شماره هشت بیمارستان مردم هشدار داد که این ویروس مرگبار، به سرعت در حال انتشار در میان جمعیت سالمند این کشور است.
 
این پزشک با بیان اینکه همه ساله بیماران سالمند بیشتری را ویزیت می کنم، افزود: هفت نفر از 39 نفر بستری شده به که میانگین سنی آنها بین 58 تا 73 سال بوده به  دلیل ابتلا  به "اچ آی وی"  در بخش بیماریهای عفونی بستری شدند.
 
به گفته وی مسن ترین فرد مبتلا به این بیماری دراین کشور 94  ساله است.
 
مطالعات گسترده روی این شخص بیانگر این موضوع است که این بیمار از طریق روابط جنسی،  به این بیماری مبتلا شده است.
 
" ژو Huifang"، مدیر کنترل و پیشگیری از اچ آی وی و ایدزمرکز کنترل بیماری های شهر گوانگژو گفت: برخی از کارشناسان افزایش سراسری در موارد برای برنامه های بهبودیافته غربالگری خون از سال 2006 خاتمه دادند.
 
این اتفاق هنگامی رخ داد که بیمارستانها اقدام شروع به دادن تست خون به همه بیماران،‌ قبل از مراحل قانونی، نظیر سرطان و عمل های جراحی قلب کردند.
 
وانگ نینگ، معاون رییس مرکز ملی کنترل وپیشگیری ایدز و بیماری های مقاربتی و جنسی گفت: همانطور که افراد مسن برای ابتلا به بسیاری از بیماری ها، نسبت به جوانان استعداد بیشتری دارند، آنها برای دریافت یک تست اچ آی وی محتمل تر هستند، این به این معنی است که  آنها شانس بیشتر برای مثبت بودن جواب آزمایش های اچ آی وی دارند.انس بالاتری از آزمایش مثبت باشد.
 
وی افزود: این واقعیت که اکثر740 هزار  بیمارمبتلا به  اچ آی وی و ایدز در سن 20 تا 49  هستند، نشان می دهد که این گروه سنی، هنوز بزرگترین گروه آماری نسبت به افراد سالمند است.
 
بسیاری از کارشناسان  معتقدند به جای سرزنش کردن افزایش این عفونت در میان مردان سالمند ( که ناشی از روابط جنسی نامشروع و ارزان در این کشور است)، بهتر است جلوی فعالیت های روبه افزایش ارتباط همجنس گرایان گرفته شود.
/2759/

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.