فردوسی‌پور متهم به تقلب شد!

«فردوسی‌پور که تا کنون بدین گونه از کوره در نرفته بود، با حرکتی عجیب و قطع ارتباط تلفنی سرمربی تراکتورسازی در برابر مخاطب نشان داد که وی هم می‌تواند در برابر نقد عصبانی شود! در حالی که همیشه این شعار را سر می‌دهد که هر فردی باید داری ظرفیت نقدپذیری باشد.»
سه‌شنبه، 29 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فردوسی‌پور متهم به تقلب شد!
«فردوسی‌پور که تا کنون بدین گونه از کوره در نرفته بود، با حرکتی عجیب و قطع ارتباط تلفنی سرمربی تراکتورسازی در برابر مخاطب نشان داد که وی هم می‌تواند در برابر نقد عصبانی شود! در حالی که همیشه این شعار را سر می‌دهد که هر فردی باید داری ظرفیت نقدپذیری باشد.»
 
سوال جنجالی نظرسنجی برنامه تلویزیونی نود باعث شد یک بار دیگر ماهیت آیتم جنجالی  این برنامه تلویزیونی از سوی یکی دیگر از مربیان فوتبال ایران زیر سوال برود تا مجری و تهیه کننده این برنامه برای دفاع از آیتم برنامه خود مجبور شود در برابر دوربین از کوره در برود و با بیان نظرسجی برنامه مثل ناموس من است شدت عصبانیت خود را به مخاطب نشان دهد و با قطع کردن تماس تلفنی میهمان مورد علاقه‌اش نشان دهد وی هم در مواقعی از نقد متواری می‌شود.
 
"عادل فردوسی پور" مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی " نود" برای این که یک بار دیگر میزان مخاطبان برنامه خود را به رخ دیگر رقبایش بکشانند برای چندمین بار در سال جاری شامگاه دیشب سوال تکراری " کدام تیم را بیشتر از همه دوست دارید؟" را برای اآتم نظرسنجی برنامه خود طراحی کرد و با قراردادان نام تیم‌های :«1- استقلال 2- پرسپولیس 3–تراکتورسازی 4- سپاهان 5- شاهین بوشهر 6- سایر تیم.» از مخاطبانش خواست برای شرکت در نظرسنجی بدون هیچ بهانه‌ای گزینه دلخواه خود را انتخاب کنند تا بدین شکل پر هوادارترین تیم باشگاهی ایران شناخته شود.
 
مجری رفسنجانی برنامه تلویزیونی " نود " که دوست داشت مرز شرکت کنندگان در این نظرسنجی رکورد‌های قبلی شرکت‌کنندگان را بشکند با تهیج مخاطبان خود با جمله‌های احساسی تلاش کرد مردم را تشویق به شرکت در این نظرسنجی کند تا یک بار دیگر با استفاده ابزاری این مساله منتقدان خود را وادار به سکوت کنند اما " عادل" در این مقوله صاحب پیروزی نشد چرا که تعداد شرکت کنندگان در این برنامه از مرز 2 میلیون و ششصد هزار نفر عبور نکرد در صورتی که در برخی برنامه‌های دوره قبلی این برنامه شاهد حضور بیشتر از این آمار در مسابقه نظرسنجی برنامه " نود" بودیم.
 
با این حال مجری برنامه تلاش کرد با به کار بردن جملاتی نظیر" امشب بار ترافیکی خطوط بسیار سنگین است، امشب خیلی از هواداران ما برای ارسال گرینه دلخواه خودشان با مشکل رو به رو شدند،به تلاش خودتان برای ارسال پیامک برای شرکت در نظر سنجی ادامه دهید یا برای شرکت در نظر سنجی تنها یک بار پیامک بزنید." به نوعی از لحاظ روانی مخاطب را در فضایی قرار دهد که اگر در این نظرسنجی شرکت نکند فرصتی را برای تاثیرگذاری از دست خواهد داد.
 
زمانی که فرصت شرکت در آیتم نظر سنجی این برنامه به خط پایان نزدیک شد، مجری برنامه با ژستی فاتحانه اعلام کرد:" ما امشب می‌توانیم بر اساس آمار اعلام کنیم که پرطرفدارترین تیم فوتبال باشگاهی ایران کدام تیم است چرا که شما انتخاب کردید که کدام تیم رتبه اول را دارد."
 
وی با اعلام نتایج نظرسنجی خود این نوید را به مخاطب برنامه تلویزیونی‌اش داد که تیم فوتبال پرسپولیس با کسب 51 درصد آرا افراد شرکت کننده در این نظرسنجی به عنوان بهترین تیم باشگاهی از لحاظ هوادار انتخاب شده که این اتفاق می‌تواند بسیاری از شک و شبهات در این خصوص را برطرف کند.
 
وی در ادامه اعلام کرد:"پرسپولیس با 51 درصد اکثریت آرا را به دست آورد و 33 درصد مردم به استقلال رای دادند. تراکتورسازی هم 11 درصد رای آورد و 3 در صد از میان شرکت کنندگان عدد 4 را به نشان هواداری از سپاهان ارسال کردند. شاهین بوشهر و سایر تیم ها هم حدود یک درصد رای آوردند که با این تفاسیر مشخص شد پرسپولیس پرطرفدارترین تیم باشگاهی فوتبال ایران است. بر همین اساس با مدیران این تیم تماس خواهیم گرفت و نظرات آنها را جویا خواهیم شد."
 
در شرایطی که مخاطب برنامه منتظر ارتباط تلفنی عوامل برنامه " نود " با " حبیب کاشانی" سرپرست باشگاه پرسپولیس بودند ناگهان مجری برنامه در عین ناباوری اعلام کرد تماس ما با سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی برقرار است تا در این خصوص با ایشان صحبت کنیم!
 
دوست و همکار قدیمی " عادل فردوسی‌پور" که هر هفته به بهانه‌ای روی خط ارتباطی این برنامه به عنوان میهمان تلفنی حاضر می‌شود، به جای سرپرست  پرطرفدارترین باشگاه ایران روی خط می‌آید تا علامت‌ سوال‌ها در این خصوص افزایش یابد که چرا " فردوسی‌پور" به جای تماس با سرپرست باشگاه پرسپولیس دوست صمیمی و همکار قدیمی خود را برای ارتباط تلفنی انتخاب کرد در حالی که مدیران استقلال و پرسپولیس در اولویت بودند و گار قرار بود در این زمین کسی صحبت کند باید مدیران عامل این دو باشگاه پر طرفدار کشور روی خط ارتباطی می‌آمدند نه مربی حاشیه‌سازی نظیر " فراز کمالوند!"
 
البته " عادل فردوسی‌پور" تصور نمی‌کرد این اتفاق چقدر برای او گران تمام شود به همین خاطر مکالمه تلفنی را با او آغاز کرد و در شرایطی که قرار بود تنها 120 ثانیه به وی فرصت سخنوری دهد در کمال ناباوری 9 دقیقه و 57 ثانیه به وی فرصت داد تا او هرآنچه دل تنگش می‌خواهد درباره باشگاه‌های پرطرفدار ایران و شخص فردوسی‌پور به زبان آورد.
 
وی با لحنی متفاوت اعلام کرد:«من اصلا این نتیجه را قبول ندارم. کدام تیم را می‌شناسید که بیاید تهران و با استقلال بازی کند و به اندازه حریف تماشاگر داشته باشد. آقای فردوسی پور من و شما در ابرار ورزشی پیش از این که شما مجری شوید و من مربی شوم همکار بودیم. همه می‌دانیم شما پرسپولیسی هستید و نتیجه این سوال هم به خاطر همین است.من اطمینان دارم شما نتیجه دلخواه شما در این برنامه اعمال شده است!»
 
فردوسی‌پور  که دوست داشت این ماجرا را با خنده به نوعی جمع‌ و جور کند،زمانی که با اتهام "تقلب" در نظرسنجی برنامه " نود" از دوست و همکار قدیمی خود رو به رو شد، این مساله را تکذیب کرد و در ادامه خیلی جدی گفت:«قسم می‌خورم از ابتدا تا کنون حتی یک پیام کوتاه هم در این برنامه جابجا نشده و تا زمانی که من هستم و این برنامه هم هست چنین اتفاقی نمی‌افتد. من مثل ناموس خودم از نظرسنجی این برنامه مراقبت می‌کنم و دوست عزیز! به شما اعلام می‌کنم ادعای شما کاملا کذب محض است. »
 
"فردوسی‌پور" که تا کنون بدین گونه از کوره در نرفته بود، با حرکتی عجیب و قطع ارتباط تلفنی سرمربی تراکتورسازی در برابر مخاطب نشان داد که وی هم می‌تواند در برابر نقد عصبانی شود! در حالی که همیشه این شعار را سر می‌دهد که هر فردی باید داری ظرفیت نقدپذیری باشد.
 
ادعای سرمربی تراکتورسازی تبریز در خصوص " تقلب" در آیتم نظرسنجی برنامه " نود" پیش از این هم از سوی افرادی چون" خداداد عزیزی" ، "فیروز کریمی"،" عباس انصاری‌فرد" مطرح شده بود اما مجری برنامه " نود" تاکنون چنین واکنشی به این ماجرا نشان نداده بود.
/2759/

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.