چاقي دربانوان احتمال بروز ديابت را افزايش مي دهد

چاقي مؤثرترين علت به وجود آمدن ديابت است ودر زنان نسبت به مردان بيش تر وجود دارد و با بالا رفتن سن اين عامل پر رنگ تر مي شود و خطر ابتلا چشمگير تر.
سه‌شنبه، 4 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چاقي دربانوان احتمال بروز ديابت را افزايش مي دهد
راسخون: يک متخصص تغذيه گفت: ديابت به 2 تيپ (ا و 2) تقسيم مي شود که تيپ يک مراحل ابتدايي بيماري است که با رسيدگي سريع مي توان آن را کنترل کرد وتيپ 2 به مراحل پيشرفته بيماري گفته مي شود که اعضاء بدن را درگير کرده و تأثيرات مخربي بر روي قلب وسيستم عصبي و کليه ها گذاشته است.
دکتر انتظاري گفت: ديابت حاملگي نيز در تقسيم بندي قرار مي گيرد که در بانوان باردار ديده مي شود وعموماً بعد از دوره ي بارداري رفع مي شود اما در بعضي از موارد هم ممکن است پايدار بماند.
وي اضافه کرد: درصورت بي توجهي به پيشرفت بيماري باعث درگير شدن کل بدن با بيماري مي شود. به طور مثال: آب مرواريد بيماري قلبي، چربي خون، بيماري هاي عصبي وکليوي است که خود به تنهايي مي تواند بيماري خطرناکي محسوب شود. وي افزود: درايران بيش ترين علت به وجود آمدن بيماري ديابت پرخوري واضافه وزن، کم بود فعاليت هاي بدني واستفاده ا ز روغن هاي جامد است که با کنترل هر کدام مي توان براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري اقدام کرد.
وي گفت: بيماراني که قند خون پاييني دارند ودر شرايط وخيم هستند ممکن است به کما بروند که دراين صورت فرد را به مراکز درماني انتقال داد. اما درصورتي که وضع بيمار وخيم نباشد مي توان درمرحله ي اول با دادن مواد شيرين و در مرحله ي بعد با دادن مواد کربوهيدرات دار مانند نان و برنج قند خون بيمار را به حالت طبيعي باز گرداند.
دکتر انتظاري درپايان اضافه کرد : افرادي که دچار ديابت هستند بهتر است به طور منظم نوسانات قند خون خود را اندازه گيري کرده و در صورت بالا بودن داروهاي مربوطه را مصرف  کنند ودر غير اين صورت رژيم غذايي مناسب داشته باشند تا از پيشرفت بيماري جلوگيري کنند.

/1065 1002

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما