راسخون: خداوند انسان را با سليقه هاي مختلف آفريد هيچ دو انساني وجود ندارد که يک سليقه و يک فکر و يک نظر داشته باشند. حتي کودکان هم براي خودشان سليقه خاصي دارند. يکي رنگ آبي را مي پسندد و ديگري رنگ قرمز را. يکي صورتي را دوست دارد و ديگري بنفش را انتخاب مي کند. ...ماشين اسباب بازي من بايد يک پيکان آبي باشد.
- من يک ماشين اسباب بازي قرمز آلبالويي با مدل مزدا دوست دارم.
- عروسک من بايد موهاي مشکي بلند و چشماني مشکي داشته باشد.
- عروسک من بايد موهاي طلايي کوتاه با يک گردنبند سبز درخشان و لباسي قرمز داشته باشد.
- کيف من بايد سفيد باشد. من کيف صورتي دسته کوتاه دوست دارم.
- موهاي من بايد کوتاه و گرد باشد.
-موهاي من بايد بلند باشد من نمي توانم موهاي کوتاه را تحمل کنم.
هر کس يک نظر خاص دارد حتي در مورد جزئي ترين موارد زندگي هم نظرات انسانها با همديگر متفاوت است و يکي شغل پزشکي را مي طلبد و ديگري به هنر و نقاشي علاقه دارد و يکي شغل مکانيکي و تعمير ماشين را مي خواهد. ولي در بين اين سليقه هاي گوناگون همه انسانها به دنبال زيبايي هستند. و در وجود همه انسانها ميل وگرايش به زيبايي و زيبا بودن وجود دارد. ولي هر کدام به نوبه خود تعريفي جداگانه از زيبايي دارند به خاطر همين است که زيبا بودن يک نفر شايد در نظر ديگري زيبا نباشد و شهيد مرتضي مطهري در مورد زيبايي مي گويد: «هر جمال و زيبايي با يک نوع از احساسات انسان مطابقت و هماهنگي دارد. موسيقي زيباست ولي زيبايي اي است که گوش انسان آن را احساس مي کند. مناظر زيبا، زيباست ولي زيبايي اي است که چشم انسان با آنها سروکار دارد. يک غزل عشقي را که انسان مي شنود، با غرايزه شهواني او سروکار دارد، آن غريزه زيبايي آن را احساس مي کند. ولي شعر حماسي فردوسي را که مي شنود حس سلحشوري او از آن لذت مي برد.
پس جمال و زيبايي نسبي است و نمي توان آن را تعريف کرد .زيرا با احساسات بشر ارتباط دارد و احساسات بشر هم به اندازه افراد بشر متفاوت است.
در ادبيات داستاني ما مثالي کاملا واضح براي اين موضوع داريم. همه ما ليلي و مجنون را مي شناسيم و مي دانيم که مجنون شيفته زيبايي ليلي شده بود. همه ما پيش خودمان فکر مي کنيم که ليلي زيبا ترين زن روي زمين بوده است. ولي هنگامي که به تاريخ مراجعه مي کنيم مي بينيم که ليلي زيبا نیست ولي در نظر مجنون زيباست و شايد در نظر افراد ديگر آن جلوه و زيبايي را نداشته باشد. هنگامي که هارون الرشيد ليلي را ديد که يک زن عادي سياه بود، گفت
ليلي را خليفه کان تويي کز تومجنون شد پريشان وغوي
از دگر خوبان تو افزون نيستي گفت خاموش چون تو مجنون نيستي
زيبايي در معشوقه و زن هم از همين قانون پيروي مي کند. زني که در برابر مردي بسيار زيبا جلوه مي کند مي تواند در مقابل مردي ديگر بسيار زشت باشد .هر دوره اي يک نوع زيبايي را مي پسندد مثلا فردوسي اينگونه تهمينه مادر سهراب را معرفي مي کند.
پس پرده اندر يکي ماه روي چو خورشيد تابان پر از رنگ و بوي
- من يک ماشين اسباب بازي قرمز آلبالويي با مدل مزدا دوست دارم.
- عروسک من بايد موهاي مشکي بلند و چشماني مشکي داشته باشد.
- عروسک من بايد موهاي طلايي کوتاه با يک گردنبند سبز درخشان و لباسي قرمز داشته باشد.
- کيف من بايد سفيد باشد. من کيف صورتي دسته کوتاه دوست دارم.
- موهاي من بايد کوتاه و گرد باشد.
-موهاي من بايد بلند باشد من نمي توانم موهاي کوتاه را تحمل کنم.
هر کس يک نظر خاص دارد حتي در مورد جزئي ترين موارد زندگي هم نظرات انسانها با همديگر متفاوت است و يکي شغل پزشکي را مي طلبد و ديگري به هنر و نقاشي علاقه دارد و يکي شغل مکانيکي و تعمير ماشين را مي خواهد. ولي در بين اين سليقه هاي گوناگون همه انسانها به دنبال زيبايي هستند. و در وجود همه انسانها ميل وگرايش به زيبايي و زيبا بودن وجود دارد. ولي هر کدام به نوبه خود تعريفي جداگانه از زيبايي دارند به خاطر همين است که زيبا بودن يک نفر شايد در نظر ديگري زيبا نباشد و شهيد مرتضي مطهري در مورد زيبايي مي گويد: «هر جمال و زيبايي با يک نوع از احساسات انسان مطابقت و هماهنگي دارد. موسيقي زيباست ولي زيبايي اي است که گوش انسان آن را احساس مي کند. مناظر زيبا، زيباست ولي زيبايي اي است که چشم انسان با آنها سروکار دارد. يک غزل عشقي را که انسان مي شنود، با غرايزه شهواني او سروکار دارد، آن غريزه زيبايي آن را احساس مي کند. ولي شعر حماسي فردوسي را که مي شنود حس سلحشوري او از آن لذت مي برد.
پس جمال و زيبايي نسبي است و نمي توان آن را تعريف کرد .زيرا با احساسات بشر ارتباط دارد و احساسات بشر هم به اندازه افراد بشر متفاوت است.
در ادبيات داستاني ما مثالي کاملا واضح براي اين موضوع داريم. همه ما ليلي و مجنون را مي شناسيم و مي دانيم که مجنون شيفته زيبايي ليلي شده بود. همه ما پيش خودمان فکر مي کنيم که ليلي زيبا ترين زن روي زمين بوده است. ولي هنگامي که به تاريخ مراجعه مي کنيم مي بينيم که ليلي زيبا نیست ولي در نظر مجنون زيباست و شايد در نظر افراد ديگر آن جلوه و زيبايي را نداشته باشد. هنگامي که هارون الرشيد ليلي را ديد که يک زن عادي سياه بود، گفت
ليلي را خليفه کان تويي کز تومجنون شد پريشان وغوي
از دگر خوبان تو افزون نيستي گفت خاموش چون تو مجنون نيستي
زيبايي در معشوقه و زن هم از همين قانون پيروي مي کند. زني که در برابر مردي بسيار زيبا جلوه مي کند مي تواند در مقابل مردي ديگر بسيار زشت باشد .هر دوره اي يک نوع زيبايي را مي پسندد مثلا فردوسي اينگونه تهمينه مادر سهراب را معرفي مي کند.
پس پرده اندر يکي ماه روي چو خورشيد تابان پر از رنگ و بوي
دوابرو کمان و دو گيسو کمند به بالا به کردار سرو بلند
روانش خرد بود و تن جان پاک تو گفتي ه بهره ندارد ز خاک
اين مشخصات در برابر فردوسي زيبا بوده است ولي مي تواند در نظر افراد ديگر اين زن به هيکل يک غول تصور شود. و در نظر فردي ديگر او اصلا زيبا نيست.
از آنجا که عروسک باربي به دست يک زن و مرد آمريکايي ساخته شده است وآن هم با سليقه زيبايي آنها تمام ملاکهاي زيبايي غرب در وجود اين عروسک نهفته است. ولي از آنجا که غرب مي خواهد بر تمام ممالک دنيا حکومت کند آنقدر اين زيبايي را تکرار مي کند که سليقه هاي مختلف را تغيير دهد و همه را به سمت و سوي خودش بکشاند. واين کار را از کودکي در وجود انسانهاي تمام کشورها نهادينه مي کند .کودکاني که آينده يک مملکت هستند. غرب حتي اجازه نمي دهد احساسات انسانها آزادانه به جريان بيفتد و اجازه نمي دهد که هر انساني فکر کند که چه چيزي را دوست دارد و با چه چيزي خوشحال مي شود. مثلا امروزه رسانه هاي غرب چنين القاء مي کنند که موهاي کوتاه و پسرانه و به اصطلاح مدل آرايش آلماني بر زيبايي طراوت و ملاحت چهره زنان مي افزايد. درحالي که نفس موي بلند فارغ از رنگ هاي مختلف آن رکن اصلي زيبايي زن به شمار مي رود .که در اين باره پيامبر گرامي اسلامي مي فرمايد: «موي زيبا پوششي خدايي است ، پس آن را ارج نهيد » عروسک باربي که زبانزد عروسکهاي ديگر شده است به خاطر فراواني آن و اينکه روي بيشتر کالاها عکس آن را مي بينيم و در ويترين بيشتر مغازه ها مدلهاي مختلف آن را مشاهده مي کنيم و هميشه جلوي چشم ما قرار دارد و الگويي براي کودکاني شده است که خانواده هايي غافل دارند غافل از اينکه کودک خودشان هم سليقه دارد و اينکه نمي گذارند کودک فکر کند و سليقه درست خودش را پيدا کند . براي اواز کودکي الگو مي سازند و باربي هميشه جلوي چشم او قرار دارد. روي لباسش عکس باربي دختري با موهاي بور وطلايي، گردني باريک و کشيده ، گونه هاي برآمده، دماغ و دهان کوچک ، چشماني درشت و آبي، لباني پرگوشت، چهره شاداب، پوست صورتي، پيشاني و سري متناسب و...قرار دارد. روي کيفش باربي با لباسي کوتاه و پيراهني کوتاه و بدني نمايان. روي پا کفش عکس باربي با چشماني آبي، روي جلد دفترش باربي که دست يک پسر را گرفته .وهمينطور عکس باربي با حالتهايي مختلف باربي نشسته، باربي ايستاده و حتي باربي در حالت خواب.
بعضي اوقات انسان فکر مي کند که آيا اين الگوها با نظام مقدس اسلام مطابقت دارد يا خير. اگر ما مسلمانيم بايد بدانيم که پوشش زن يکي از ارکان مهم مکتب اسلام است و پيامبر زن را به همين وسيله ارج نهاد و شخصيت بخشيد. زن دوره جاهليت مثل زنهاي امروز غرب بودند. آنها معشوقه هايي بودند براي مردان وآلت دست مردان قرار داشتند زيبايي هايشان همه جلوي چشم مردان بود. اگر به شعرهاي دوره جاهليت غرب توجه کنيم مي بينيم که بيشتر شعرهايشان درباره زيبايي هاي زن ها بود که در معرض نمايش قرار داشت اسلام که آمد و پيامبر که برانگيخته شدند زن را شخصيت بخشيدند .عربهاي جاهل به خود شان اجازه مي دادند که دخترانشان را زنده به گور کنند ولي پيامبر ما بر دستان دخترش بوسه زد پيامبر به زن شخصيت و احترام بخشيد و در مقابل اين شخصيت و احترام دين مقدس اسلام حجاب را براي زن مسلمان به ارمغان آورد پوششي که ديگر مردان نمي توانستند زيبايي هاي هر زن ديگري را مشاهده کنند و آن را آلت دستهاي خودشان قرار دهند. ما مسلمانيم. دينمان اجازه به زن نمي دهد که لخت و عريان در جامعه ظاهر شود و اين الگو را بايد از ابتدا در جلو چشم کودکانمان قرار دهيم.
اگر درست فکر کنيم مي بينيم که با اين هجوم فرهنگي غرب هنگامي که 9 سال الگوي عروسک باربي در فکر و خيال دختران اين جامعه باشد چگونه مي تواند يک کودک بعد از 9 سال چادر به سر بيندازد و پوشش مناسب اسلامي داشته باشد دختري که تمام لحظات شيرين زندگيش را با باربي گذرانده با آن مدل لباس غربي وآن صورت آرايش شده چگونه مي تواند بدون آرايش و ساده در مقابل مردان جامعه قرار گيرد زيبايي باربي در 3 مؤلفه خلاصه مي شود. 1- زيبايي درچهره 2- زيبايي اندام 3- زيبايي لباس
زيبايي اندام باربي به گونه اي طراحي شده است که معيوب و غير طبيعي است و پزشکان معتدند که انسان واقعي در صورت دارا بودن بدن باربي امکان راه رفتن ندارد مگر اينکه چهار دست و پا حرکت کند. و علاوه بر اين اندام باربي بيش از آن که با آناتومي طبيعي بدن زنان طراحي شده باشد، متناسب با ميل جنسي مردان مهندسي شده است. در اين زمينه حتي فمنيست ها هم مخالفت کرده اند و گفته اند: اندام اين عروسک هيچ تناسبي با اندام واقعي زنان ندارد و براساس تخيلات و انتظارات جنسي مردان طراحي شده است و اين زشت ترين توهين ها به شخصيت والاي زن است چرا که در اين نگاه زن انساني بي روح و ملعبه دست است که ارزشي جز برآورده کردن نيازهاي جنسي مردان را ندارد.
لباس باربي نشان دهنده ترويج لباسهاي آمريکايي است و تغيير لباس صنعتي ملت ها هم دراين راستا قرار مي گيرد. به طوري که مقام معظم رهبري مي فرمايند اينها حاضر نشدند قبول کنند که ما حتي لباس محلي داشته باشيم. ما ايراني ها با چند هزار سال سابقه لباس بومي نداريم و لباس محلي و بومي مان را نمي شناسيم. درحالي که خيلي از کشورهاي ديگر دنيا دارند. البته لباس بومي، مانع پيشرفت هم نيست؛ اما ما نداريم؛ چون آنها نگذاشتند. اين ، عمل به همان توصيه اي است که مي گفت: ايراني بايد از فرق سر تا نوک پا فرنگي شود.»
دو ديدگاه درباره زيبايي در اديان مختلف وجود دارد .يک ديدگاه مکتب هاي انسان محور غرب است که زيبا رويان خود را به جلوه گري، عشرت طلبي و رونق بخشي خلوت هاي مردانه دعوت مي کند و يک ديدگاه دين الهي اسلام است که زيبا رويان خود را به پاک دامني ، پرهيزکاري وگرم کردن محيط خانواده فرا مي خواند همينطور که حضرت علي (ع) مي فرمايد: ذکات زيبايي پاکدامني است.
دشمن از ابتداي انقلاب اسلامي به اين انقلاب نظر منفي داشت و مي خواست هر طور شده اين انقلاب را نابود کند. زماني با جنگ و ويران کردن خانه ها و کشتن زنان و بچه ها و مردان مي خواست اين کشور را نابود کند بسياري از خانواده ها را به داغ از دست دادن فرزندان و يا عزيزانشان دچار کرد. ولي باز هم نتوانست اين کشور را نابود کند و اکنون تصميم براين دارند که بوسيله نابود کردن فرهنگ اسلامي و ايراني و با وارد کردن مدهاي غربي و الگو قرار دادن مدلهاي غربي که يکي از همان مدلها عروسک باربي است دختران جامعه ما را به فساد بکشانند .دشمن مي داند که اگر دختران يک جامعه که درآينده مادر و همسر مي شوند به فساد کشيده شوند تمام جامعه نابود مي شود و يکي از وسايل نابودي ما همين عکسهاي عروسک باربي است که ديگر ديوارهاي اتاقهاي دخترانمان را پر کرده است. و شب با باربي مي خوابند و صبح چشم در چشم هاي آبي عروسک باربي از خواب بيدار مي شوند. و اگر مي خواهيم به نابودي کشيده نشويم و اگر مي خواهيم دخترانمان عفت و حيا و حجابشان از بين نرود بيائيم و الگوهاي مناسبي در اختيارشان قرار دهيم و آنها را دچار دو گانگي شخصيت نکنيم که از يک طرف باربي را بپرستيم واز طرف ديگر بگوئيم بايد حجاب را رعايت کنيم. و پوشش مناسب داشته باشيم.
/1043 1002
اين مشخصات در برابر فردوسي زيبا بوده است ولي مي تواند در نظر افراد ديگر اين زن به هيکل يک غول تصور شود. و در نظر فردي ديگر او اصلا زيبا نيست.
از آنجا که عروسک باربي به دست يک زن و مرد آمريکايي ساخته شده است وآن هم با سليقه زيبايي آنها تمام ملاکهاي زيبايي غرب در وجود اين عروسک نهفته است. ولي از آنجا که غرب مي خواهد بر تمام ممالک دنيا حکومت کند آنقدر اين زيبايي را تکرار مي کند که سليقه هاي مختلف را تغيير دهد و همه را به سمت و سوي خودش بکشاند. واين کار را از کودکي در وجود انسانهاي تمام کشورها نهادينه مي کند .کودکاني که آينده يک مملکت هستند. غرب حتي اجازه نمي دهد احساسات انسانها آزادانه به جريان بيفتد و اجازه نمي دهد که هر انساني فکر کند که چه چيزي را دوست دارد و با چه چيزي خوشحال مي شود. مثلا امروزه رسانه هاي غرب چنين القاء مي کنند که موهاي کوتاه و پسرانه و به اصطلاح مدل آرايش آلماني بر زيبايي طراوت و ملاحت چهره زنان مي افزايد. درحالي که نفس موي بلند فارغ از رنگ هاي مختلف آن رکن اصلي زيبايي زن به شمار مي رود .که در اين باره پيامبر گرامي اسلامي مي فرمايد: «موي زيبا پوششي خدايي است ، پس آن را ارج نهيد » عروسک باربي که زبانزد عروسکهاي ديگر شده است به خاطر فراواني آن و اينکه روي بيشتر کالاها عکس آن را مي بينيم و در ويترين بيشتر مغازه ها مدلهاي مختلف آن را مشاهده مي کنيم و هميشه جلوي چشم ما قرار دارد و الگويي براي کودکاني شده است که خانواده هايي غافل دارند غافل از اينکه کودک خودشان هم سليقه دارد و اينکه نمي گذارند کودک فکر کند و سليقه درست خودش را پيدا کند . براي اواز کودکي الگو مي سازند و باربي هميشه جلوي چشم او قرار دارد. روي لباسش عکس باربي دختري با موهاي بور وطلايي، گردني باريک و کشيده ، گونه هاي برآمده، دماغ و دهان کوچک ، چشماني درشت و آبي، لباني پرگوشت، چهره شاداب، پوست صورتي، پيشاني و سري متناسب و...قرار دارد. روي کيفش باربي با لباسي کوتاه و پيراهني کوتاه و بدني نمايان. روي پا کفش عکس باربي با چشماني آبي، روي جلد دفترش باربي که دست يک پسر را گرفته .وهمينطور عکس باربي با حالتهايي مختلف باربي نشسته، باربي ايستاده و حتي باربي در حالت خواب.
بعضي اوقات انسان فکر مي کند که آيا اين الگوها با نظام مقدس اسلام مطابقت دارد يا خير. اگر ما مسلمانيم بايد بدانيم که پوشش زن يکي از ارکان مهم مکتب اسلام است و پيامبر زن را به همين وسيله ارج نهاد و شخصيت بخشيد. زن دوره جاهليت مثل زنهاي امروز غرب بودند. آنها معشوقه هايي بودند براي مردان وآلت دست مردان قرار داشتند زيبايي هايشان همه جلوي چشم مردان بود. اگر به شعرهاي دوره جاهليت غرب توجه کنيم مي بينيم که بيشتر شعرهايشان درباره زيبايي هاي زن ها بود که در معرض نمايش قرار داشت اسلام که آمد و پيامبر که برانگيخته شدند زن را شخصيت بخشيدند .عربهاي جاهل به خود شان اجازه مي دادند که دخترانشان را زنده به گور کنند ولي پيامبر ما بر دستان دخترش بوسه زد پيامبر به زن شخصيت و احترام بخشيد و در مقابل اين شخصيت و احترام دين مقدس اسلام حجاب را براي زن مسلمان به ارمغان آورد پوششي که ديگر مردان نمي توانستند زيبايي هاي هر زن ديگري را مشاهده کنند و آن را آلت دستهاي خودشان قرار دهند. ما مسلمانيم. دينمان اجازه به زن نمي دهد که لخت و عريان در جامعه ظاهر شود و اين الگو را بايد از ابتدا در جلو چشم کودکانمان قرار دهيم.
اگر درست فکر کنيم مي بينيم که با اين هجوم فرهنگي غرب هنگامي که 9 سال الگوي عروسک باربي در فکر و خيال دختران اين جامعه باشد چگونه مي تواند يک کودک بعد از 9 سال چادر به سر بيندازد و پوشش مناسب اسلامي داشته باشد دختري که تمام لحظات شيرين زندگيش را با باربي گذرانده با آن مدل لباس غربي وآن صورت آرايش شده چگونه مي تواند بدون آرايش و ساده در مقابل مردان جامعه قرار گيرد زيبايي باربي در 3 مؤلفه خلاصه مي شود. 1- زيبايي درچهره 2- زيبايي اندام 3- زيبايي لباس
زيبايي اندام باربي به گونه اي طراحي شده است که معيوب و غير طبيعي است و پزشکان معتدند که انسان واقعي در صورت دارا بودن بدن باربي امکان راه رفتن ندارد مگر اينکه چهار دست و پا حرکت کند. و علاوه بر اين اندام باربي بيش از آن که با آناتومي طبيعي بدن زنان طراحي شده باشد، متناسب با ميل جنسي مردان مهندسي شده است. در اين زمينه حتي فمنيست ها هم مخالفت کرده اند و گفته اند: اندام اين عروسک هيچ تناسبي با اندام واقعي زنان ندارد و براساس تخيلات و انتظارات جنسي مردان طراحي شده است و اين زشت ترين توهين ها به شخصيت والاي زن است چرا که در اين نگاه زن انساني بي روح و ملعبه دست است که ارزشي جز برآورده کردن نيازهاي جنسي مردان را ندارد.
لباس باربي نشان دهنده ترويج لباسهاي آمريکايي است و تغيير لباس صنعتي ملت ها هم دراين راستا قرار مي گيرد. به طوري که مقام معظم رهبري مي فرمايند اينها حاضر نشدند قبول کنند که ما حتي لباس محلي داشته باشيم. ما ايراني ها با چند هزار سال سابقه لباس بومي نداريم و لباس محلي و بومي مان را نمي شناسيم. درحالي که خيلي از کشورهاي ديگر دنيا دارند. البته لباس بومي، مانع پيشرفت هم نيست؛ اما ما نداريم؛ چون آنها نگذاشتند. اين ، عمل به همان توصيه اي است که مي گفت: ايراني بايد از فرق سر تا نوک پا فرنگي شود.»
دو ديدگاه درباره زيبايي در اديان مختلف وجود دارد .يک ديدگاه مکتب هاي انسان محور غرب است که زيبا رويان خود را به جلوه گري، عشرت طلبي و رونق بخشي خلوت هاي مردانه دعوت مي کند و يک ديدگاه دين الهي اسلام است که زيبا رويان خود را به پاک دامني ، پرهيزکاري وگرم کردن محيط خانواده فرا مي خواند همينطور که حضرت علي (ع) مي فرمايد: ذکات زيبايي پاکدامني است.
دشمن از ابتداي انقلاب اسلامي به اين انقلاب نظر منفي داشت و مي خواست هر طور شده اين انقلاب را نابود کند. زماني با جنگ و ويران کردن خانه ها و کشتن زنان و بچه ها و مردان مي خواست اين کشور را نابود کند بسياري از خانواده ها را به داغ از دست دادن فرزندان و يا عزيزانشان دچار کرد. ولي باز هم نتوانست اين کشور را نابود کند و اکنون تصميم براين دارند که بوسيله نابود کردن فرهنگ اسلامي و ايراني و با وارد کردن مدهاي غربي و الگو قرار دادن مدلهاي غربي که يکي از همان مدلها عروسک باربي است دختران جامعه ما را به فساد بکشانند .دشمن مي داند که اگر دختران يک جامعه که درآينده مادر و همسر مي شوند به فساد کشيده شوند تمام جامعه نابود مي شود و يکي از وسايل نابودي ما همين عکسهاي عروسک باربي است که ديگر ديوارهاي اتاقهاي دخترانمان را پر کرده است. و شب با باربي مي خوابند و صبح چشم در چشم هاي آبي عروسک باربي از خواب بيدار مي شوند. و اگر مي خواهيم به نابودي کشيده نشويم و اگر مي خواهيم دخترانمان عفت و حيا و حجابشان از بين نرود بيائيم و الگوهاي مناسبي در اختيارشان قرار دهيم و آنها را دچار دو گانگي شخصيت نکنيم که از يک طرف باربي را بپرستيم واز طرف ديگر بگوئيم بايد حجاب را رعايت کنيم. و پوشش مناسب داشته باشيم.
/1043 1002