ادمین اینستاگرام چه کاری انجام می‌دهد؟

در این مقاله با وظایف ادمین اینستاگرام و چند ترفند برای بهبود مهارت‌های ادمین اینستاگرام آشنا خواهیم شد.
سه‌شنبه، 29 شهريور 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
ادمین اینستاگرام چه کاری انجام می‌دهد؟
اینستاگرام با ورود به زندگی ما باعث شد تا علاوه بر سرگرمی، فرصت‌های کاری مختلفی ایجاد شود. حالا مردم زیادی در حال کسب درآمد در این شبکه اجتماعی هستند. برخی از آنها نیز کاملاً ثروتمند شده‌اند. یکی از سودآورترین و جالب ترین مشاغل در این پلتفرم، ادمین اینستاگرام است. سوال اینجاست که وظایف ادمین چیست؟

در این مقاله به مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام می‌پردازیم. اگر به دنبال کسب درآمد از این شغل هستید با ما همراه شوید.

وظایف کلی ادمین اینستاگرام

وظایف ادمین بستگی به نیازهای صاحب صفحه دارد. برخی از ادمین‌ها باید کارهای پیچیده زیادی را انجام دهند و برخی فقط باید یکسری کارهای ساده را انجام دهند که شاید تنها 2 ساعت در روز طول بکشد. لازم به ذکر است که هر چه ادمین وظایف بیشتری انجام دهد، درآمد بیشتری کسب می‌کند.

در ادامه به تمام وظایف احتمالی یک ادمین اشاره خواهیم کرد:

1.انتشار پست‌ها و استوری‌ها به صورت مستمر

اولین و مهمترین وظیفه ادمین‌ها، انتشار مداوم محتوا است. برخی از ادمین‌ها، زمان انتشار محتوا را خودشان انتخاب می‌کنند. این شغل نیازمند تحلیل و آزمایش آماری است. بنابراین ادمین باید محتوا را در زمان دارای بالاترین میزان بازدید، منتشر کند.

البته نوع مخاطب هدف هم عامل دیگری برای تعیین زمان انتشار محتوا است. فرض کنید که مخاطبان هدف شما کارمندان هستند. بنابراین بهتر است تا محتوا را در زمانی که وقت آزاد برای چک کردن اینستاگرام دارند، منتشر کنید.

 
ادمین اینستاگرام چه کاری انجام می‌دهد؟

2.تولید محتوای جذاب، آموزشی، سرگرم کننده و منحصر به فرد

یکی از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام، تولید محتوا است. البته همه ادمین‌ها مسئول این کار نیستند. ادمین‌های تولید کننده محتوا باید با نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ و پریمیر و اپلیکیشن‌های موبایلی مانند Picsart کار کنند تا محتوای باکیفیت و  تاثیرگذاری تولید کنند.

مطمئناً درآمد ادمین تولید کننده محتوا بسیار بیشتر از یک ادمین ساده است که فقط محتوا را منتشر می‌کند.

در حال حاضر محتوای ویدیویی بالاترین اثرگذاری را دارد. اگر بتوانید محتوای خلاقانه تری بسازید، بینندگان بیشتری به دست خواهید آورد. وقتی مخاطب از محتوای شما خوشش بیاید، شانس بیشتری برای نگه داشتن آنها در صفحه و در نهایت فروش محصولات یا خدمات خواهید داشت.
 

3.نوشتن کپشن جذاب و استفاده از هشتگ‌های هدفمند

ادمین‌ها با نوشتن کپشن‌های زیبا و جذاب می‌توانند جذابیت و اثربخشی محتوا را دوچندان کنند. نوشتن کپشن به ترکیبی از دانش و خلاقیت نیاز دارد. در واقع ادمین باید استانداردهای بازاریابی و نحوه تشویق مشتریان را بشناسد، اما فقط با خلاقیت و مهارت‌های تولید محتوا می‌توانند کپشن‌های عالی و موثر بنویسد.

ادمین اینستاگرام باید اصول هشتگ گذاری را بداند. هشتگ‌ها ابزارهایی برای کمک به مخاطبان هدف در جهت پیدا کردن محتوای ما هستند. اگر ادمین نحوه استفاده از هشتگ‌ها را به خوبی بشناسد، می‌تواند به دیده شدن صفحه کمک کند.
 

4.افزایش تعامل بین صفحه و مخاطب

اینستاگرام در هر به‌روزرسانی، به طور مداوم به تعاملات بین صفحه و مخاطبان خودش اهمیت بیشتری می‌دهد. این پلتفرم اجتماعی از صفحات می‌خواهد تا تعامل بین مخاطبان و احتمال دیده شدن را افزایش دهند.

معنای تعامل این است که مخاطب می‌تواند به معنای واقعی کلمه با محتوا و صفحه شما تعامل برقرار کند، در صفحه شما نظر دهد، محتوا را لایک کند، به اشتراک بگذارد، ذخیره کند و مستقیماً برای شما ارسال کند. همچنین پاسخگویی به نظرات و دایرکت‌های آنها نیز بخشی از این تعامل است. یک ادمین حرفه‌ای، محتوا را به گونه ای تولید می‌کند که بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کند.
 

5.پاسخگویی به نظرات و راهنمایی مخاطبان

صفحه اینستاگرام پلی برای تعامل با مخاطبان، مشتریان و مدیران کسب و کار است. مدیریت پیج بر عهده ادمین است و باید به تمامی ‌نظرات و دایرکت‌های ارسالی مخاطبان پاسخ دهد. ادمین پاسخگو به نظرات و دایرکت‌ها واقعا تاثیر بالایی در فروش محصولات صفحه دارد. با پاسخگویی سریع و بی نقص به مخاطبان می‌توان آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کرد.
 

6.افزایش فالوورهای اکانت

در حال حاضر یکی از اهداف ضروری هر کسب و کاری در اینستاگرام، افزایش فالوور است. اگر محتوای شما منحصر به فرد نیست، چرا مخاطبان هدف باید رقبای شما را رها کنند و به سراغ شما بیایند؟ بنابراین اگر می‌خواهید یک ادمین حرفه‌ای شوید، باید تولید محتوای حرفه‌ای را یاد بگیرید و کاری انجام دهید تا پست‌های خود را به سمت اکسپلور و جذب فالوورهای تازه سوق دهید.

 
ادمین اینستاگرام چه کاری انجام می‌دهد؟

7.طراحی و اجرای استراتژی‌های تبلیغاتی

یکی از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام، تدوین استراتژی عالی برای تبلیغات در صفحه است. برخی از ادمین‌ها استعداد خوبی در تعامل با اینفلوئنسرهای مختلف و سفارش تبلیغات به آنها و افزایش فالوور و فروش صفحه دارند. همچنین یک ادمین باید بودجه مناسبی برای تبلیغات در نظر بگیرد و مطمئن شود که با کمترین هزینه ممکن به بیشترین فالوور برسد.

همچنین، آنها باید تبلیغات را به دقت تجزیه و تحلیل کنند و مطمئن شوند که همه چیز بهینه شده است. یک ادمین باید بداند که چرا یک تبلیغ خوب جواب می‌دهد و دیگری اینطور نیست. طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای کارفرمایانی که به دنبال استخدام ادمین اینستاگرام در سطح حرفه ای هستند، اهمیت بالایی دارد.
 

8.بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت حساب کاربری

از ابزارهای آنالیز اینستاگرام استفاده کنید که مهمترین آنها خود سایت اینستاگرام است. هر ادمینی باید استفاده از این ابزارها را یاد بگیرد. هرکسی که می‌خواهد این شغل را انتخاب کند و به صورت حرفه ای پیشرفت کند باید از این ابزارها برای انجام تحلیل دقیق استفاده کند.

این ابزارها دید بهتری نسبت به محتوای منتشر شده در صفحه را در اختیار ادمین قرار می‌دهند. آشنایی با این ابزارها برای ادمینی که کار مشاوره و برنامه ریزی اکانت را انجام می‌دهد، بسیار اهمیت دارد. این ادمین باید تجزیه و تحلیل کند و ببیند کدام محتوا بی فایده است و کدام یک کارآمد است.

همچنین ادمین‌ها می‌توانند اطلاعاتی در مورد میانگین سنی، جنسیتی و زمان آنلاین بودن مخاطبان جمع آوری کنند.

یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام می‌تواند گزارش‌های حاصل از ابزارهای تحلیلی را تجزیه و تحلیل کند، گزارش‌های خوبی به مدیران بدهد و در مورد فعالیت‌های فیچرهای صفحه با آنها مشورت کند.

9.حساب را ایمن کنید

ایمن نگه داشتن صفحه یکی از وظایف مهم ادمین اینستاگرام است. ادمین باید ترفندها و راه‌های ایمن نگه داشتن صفحه را بداند و از هر وسیله‌ای برای اطمینان از ایمنی صفحه استفاده کند.

گاهی اوقات یک کسب و کار اینستاگرامی ‌با تلاش و صرف وقت و انرژی زیاد برای تولید محتوا به جایگاه قابل قبولی می‌رسد، اما ناگهان با یک اشتباه کوچک همه چیز را از دست می‌دهد.
 

10.ثبت سفارش و داشتن تعامل موثر با سایر واحدهای تجاری

برخی از صفحات بزرگ، نرخ سفارشات بسیار بالایی دارند. بنابراین وقتی مشتری مستقیماً در اینستاگرام محصولی را سفارش می‌دهد، ادمین باید اطلاعات مشتری را دریافت کرده و به واحدهای فروش و تحویل، ارجاع ‌دهد. ادمین باید این کار را با دقت و سرعت انجام دهد تا سفارشات، به موقع و درست به دست همه مشتریان برسد.
 

11.شناسایی رقبای اصلی

یکی از مهمترین وظایف یک ادمین، شناخت بزرگترین و حرفه‌ای ترین رقبای کاری است تا از نقاط قوت آنها ایده بگیرد و برای رفع نقاط ضعف آنها تلاش کند.

 
ادمین اینستاگرام چه کاری انجام می‌دهد؟

چند ترفند برای بهبود مهارت‌های ادمین اینستاگرام

یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام همیشه به دنبال یادگیری و افزایش دانش است. در ادامه چند راه برای پیشرفت در این حرفه مطرح می‌شود:
1.اصول بازاریابی و فروش را بیاموزید

اگر ادمین‌های اینستاگرام بتوانند دانش خودشان در زمینه بازاریابی و فروش را افزایش دهند، بدون شک در تولید محتوا، تبلیغات و کپشن بندی عملکرد بهتری خواهند داشت. بنابراین محتوای تولید شده باعث افزایش انگیزه مشتری در جهت خرید محصول و خدمات خواهد شد.
 

2.تسلط بر فیچرهای اینستاگرام

ادمین باید بر تمام فیچرهای اینستاگرام تسلط کامل داشته و بداند که با آنها چه کاری می‌توان انجام داد. فیچرهایی مانند Story، Live و IGTV برخی از مهم ترین ابزارهای معرفی کسب و کار در اینستاگرام هستند. اکثر ادمین‌ها در حال حاضر تمام ویژگی‌های این پلتفرم را نمی‌شناسند.
 

3.مهارت ارتباط موثر و پاسخگویی به پیشنهادات و انتقادات

مهارت دیگری که می‌تواند به موفقیت ادمین اینستاگرام کمک کند، مهارت‌های ارتباط موثر است. کسانی که بتوانند به پیشنهادات و انتقادات مشتریان پاسخ صحیح دهند، موفق‌تر خواهند بود. این افراد بدون شک، وفاداری  و اعتماد مشتری را افزایش داده و به زودی مشتریانی وفادار به برند خواهیم داشت چون با آنها رفتار خوبی داشته‌ایم.
 

4.مهارت‌های حرفه‌ای تولید محتوا

شاید مهمترین مهارت ادمین اینستاگرام، تولید محتوای حرفه‌ای است. محتوا بخش اصلی این کار است و ارزش ادمین‌ها با مهارت و توانایی آنها در تولید محتوا سنجیده می‌شود. بنابرای تولید محتوا با گوشی را یاد بگیرید. بنابراین نیازی به کامپیوترهای گران قیمت نخواهید داشت و تقریباً در هر جایی می‌توانید محتوا تولید کنید.

آیا ادمین اینستاگرام درآمد خوبی دارد؟

ادمین اینستاگرام یکی از مشاغل با درآمد مکفی است. اما همیشه اینطور نیست و درآمد ادمین‌های صفحات مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، حقوق ادمین صفحه‌ای با یک میلیون فالوور با حقوق ادمین صفحه‌ای با صد هزار فالوور متفاوت است.

هر چه تعداد فالوورهای یک صفحه بیشتر باشد، درآمد ادمین آن صفحه بیشتر می‌شود.

بعضی از ادمین‌ها هم بر اساس میزان فروش، حقوق می‌گیرند. برخی دیگر از عوامل موثر در میزان حقوق ادمین اینستاگرام عبارتند از:

سطح حرفه‌ای بودن ادمین
تعداد وظایف ادمین
تلاش ادمین برای جذب فالوور و افزایش فروش


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.