انتخاب بهترین ظروف پذیرایی برای هدیه دادن

در انتخاب بهترین ظروف پذیرایی برای هدیه دادن باید راجع به هر یک بخوانید تا باتوجه به سلیقه و ویژگی های فردی شخص مورد نظر، ظروف پذیرایی مناسب را خریداری نمایید.
شنبه، 29 ارديبهشت 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
انتخاب بهترین ظروف پذیرایی برای هدیه دادن
انتخاب بهترین ظروف پذیرایی به عنوان هدیه برای یکی از اعضای خانواده، فامیل یا حتی دوستان می تواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. انتخاب از بین انواع ظروف پذیرایی مانند ظروف پذیرایی سرامیکی، ظروف پذیرایی چوبی، ظروف پذیرایی چینی، پیوتر و یا آرکوپال اگر به درستی و با کیفیت بالا و طرح و نقش دلربا انتخاب شود، هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.

امّا پیش از انتخاب هر کدام از این مدل های ظروف پذیرایی بهتر است راجع به هر یک اطلاعاتی داشته باشید تا باتوجه به سلیقه، ویژگی های فردی و مکان کسی که می خواهید به او هدیه دهید، ظروف پذیرایی مناسب را خریداری نمایید.  پس با ما همراه باشید.
 

بهترین ظروف پذیرایی برای هدیه دادن

 در گذشته انتخاب ظروف پذیرایی به عنوان هدیه کاری مرسوم بوده ولی در یک زمانی دیگر مردم خواهان ظروف پذیرایی برای هدیه به عزیزان خود نبودند. چرا که تمامی ظروف تکراری بوده و شاید در هر منزلی از آن مدل پیدا می شد.

ولی به لطف تکنولوژی و ترکیب آن با هنر و خلاقیت، امروزه نه تنها بهترین ظروف پذیرایی در انواع مختلف تولید می شود بلکه مشتریان خاصی برای انتخاب آن ها به عنوان هدیه خصوصاً در بین جوانان پیدا کرده است. ظروف پذیرایی از جنس هایی مانند سرامیکی، چوبی، چینی، پیوتر و آرکوپال انواع ظروفی هستند که در مدل و طرح و رنگ های مختلفی تولید و به بازار عرضه می گردند.

ما در این مقاله شما را با این مدل ها بیشتر آشنا می کنیم. با ما بمانید.
 

ظروف پذیرایی چوبی

ظروف چوبی امروزه در رأس بهترین ظروف پذیرایی قرار دارند. از مدل های مختلف تخته سرو گرفته تا فنجان و قاشق و چنگال، همگی از جنس چوب با دوام می باشند. ظروف چوبی به دلیل این که از مواد اولیه کاملاً طبیعی استفاده می کنند سازگار با طبیعت هستند.

چوب در گذشته و در زمان انسان های اولیه اولین ظروفی بودند که برای خوردن غذا و آب از آن استفاده می کردند. تنها کاری که لازم بود انجام دهند این بود که یک تکه چوب را با یک تکه سنگ تیز می تراشیدند تا تبدیل به یک لیوان یا کاسه شود.

در دنیای امروز نیز با توجه به صنعتی شدن زندگی، بشر تمایل شدیدی به سمت زندگی ارگانیک و استفاده از وسایلی از جنس طبیعت دارد. به همین منظور انواع ظروف چوبی به عنوان بهترین ظروف پذیرایی و غذاخوری تولید و عرضه می گردد.

این ظروف از چوب های مختلفی مانند گردو، راش، زبان گنجشک، سرو و بامبو و... ساخته می شوند. البته به علت رشد جمعیت، بسیاری از تولیدکنندگان به سمت استفاده از چوب های مصنوعی رفته اند تا برای کمک به محیط زیست و هوای پاک، تعداد درختان کمتری قطع شود.
 

در ادامه ویژگی های ظروف پذیرایی چوبی را باهم بررسی می کنیم که عبارتند از

در گذشته افراد مستمند و فقیر از ظروف چوبی برای سرو غذا استفاده می کردند چرا که چوب در همه جا در دسترس قرار داشت. اما امروزه به دلیل رشد جمعیت جهانی ظروف چوبی جزو ظروف نسبتاً گران قیمت جای گرفته است. به همین سبب بسیاری از طراحان دکوراسیون از متریال چوب در طراحی خود استفاده می کنند. چون بیانگر زیبایی، اصالت و سادگیست.

ظروف پذیرایی چوبی جزو ظروفی هستند که دوست دار محیط زیست و طبیعت می باشند. چرا که در هنگام بازیافت به راحتی جذب طبیعت شده و به خانه ی اول خود بر می گردند. همچنین می توان از بقایای آن در ساخت انواع مجسمه های چوبی استفاده کرد. این ویژگی جزو انعطاف پذیری ظروف چوبی قرار دارد.

بسیاری از افراد به خاطر شکننده بودن سایر ظروف همیشه شکایت دارند. اما ظروف چوبی چنین مشکلی را ندارند. شما می توانید از یک ظرف چوبی بدون نگرانی بابت سرد و گرم شدن آن و یا شکستن در اثر شوک حرارتی استفاده نمایید. در واقع بهترین ظروف پذیرایی چوبی این توانایی را دارند که تأثیرات دمایی را به راحتی جذب کرده و در خود حل کنند.

 
انتخاب بهترین ظروف پذیرایی برای هدیه دادن
 

ظروف پذیرایی سرامیکی

بهترین ظروف پذیرایی سرامیکی به دلیل این که جزو ظروف دست ساز می باشند از طرفداران زیادی برخوردار می باشند. سرامیک یکی از زیرشاخه های هنر سفال گریست. قدمت هنر سفال گری نیز به سال ها قبل از میلاد مسیح بر می گردد.

یعنی زمانی که بشر ظروف غذا خوری را اختراع کرد. پس از چوب، ظروف سفالی از اولین تولیدات بشر بود که از خاک و آب به عنوان متریال اولیه برای ساخت ظروف سفالی استفاده می کردند. امروزه نیز از خاک رس برای ساخت سرامیک استفاده می گردد.
 

در ادامه ویژگی های ظروف پذیرایی سرامیکی را باهم بررسی می کنیم که عبارتند از:

به دلیل این که ظروف سرامیکی از خاک رس برای تهیه مواد اولیه سرامیک استفاده می کنند می توان آن را جزو ظروف سازگار با طبیعت دانست. استفاده از این ظروف به عنوان بهترین ظروف پذیرایی خاصیت زیبایی و شیکی به ست دکوراسیون ما می بخشد. ظروف سرامیکی با رنگ های مختلفی تولید می شوند ولی استفاده از رنگ سفید بسیار در این ظروف مرسوم و پرطرفدار است.

چرا که قابلیت ست شدن با هر ظرفی و هر طرح و نقش دیگری را دارد. در میان انواع ظروف سرامیکی، ماگ های سرامیکی طرفداران خاص خود را دارد.

ماگ ها در انواع طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند و معمولا قابلیت استفاده در مایکرویو را نیز دارند. برای خرید ماگ سرامیکی به عنوان هدیه می توانید از فروشگاه اینترنتی آف سود جذابترین انتخاب را داشته باشید.

از دیگر مزایای ظروف سرامیکی تأثیر نذاشتن بر روی طعم غذا یا هر گونه خوردنی که داخل آن قرار می دهید است. به علاوه این ظروف در هنگام سرو غذا بر روی میز غذاخوری گرما یا سرما را تا حدود زیادی درون خود نگه می دارند. به همین علت شما می توانید از آن ها به عنوان بهترین ظروف پذیرایی برای سرو خوراکی های گرم یا سرد استفاده نمایید.
 

 ظروف پذیرایی چینی

یکی از قدیمی های بهترین ظروف پذیرایی بوده است. در گذشته به دلیل گران قیمت بودن این ظروف، تنها اشراف زادگان و افراد متمول قادر به استفاده از آن ها بوده اند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن انواع ظروف با جنس های مختلف، از قیمت آن کاسته شده و دیگر در هر منزلی حداقل یک سرویس ظروف چینی پیدا می شود.

ظروف بلوری در اثر گرما و سرما به راحتی نمی شکنند به همین دلیل جزو بهترین ظروف پذیرایی قرار گرفته اند. ویژگی های دیگر بهترین ظروف پذیرایی چینی را می توان شفافیت، لعاب بسیار خوب، قابل استفاده در ماکرو و ماشین ظرفشویی و زیبایی و ظرافت که مهم ترین آنهاست می باشد.

دلیل این که هنوز این ظروف جزو ظروف پرطرفدار می باشند اینست که در طراحی و تولید آن ها ظرافت خاصی به کار رفته است. به این دلیل است که در اثر ضربه به راحتی شکننده می باشند. البته امروزه مدل های جدیدتری از ظروف چینی به بازار عرضه شده که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه از خود نشان می دهند.
 

ظروف پذیرایی پیوتر

بهترین ظروف پذیرایی با طرحی قدیمی ولی تکنولوژی جدید، ظروف پیوتر یا مسوار است. این ظروف از دو فلز مس و قلع درسته شده اند. در برخی موارد درصد استفاده از این دو فلز متفاوت است.

رنگ پیوتر بسیار شبیه به مس بوده ولی کمی روشن تر از آن می باشد. دلیل استفاده از ظروف پیوتر برای تهیه ظروف پذیرایی اینست که قابلیت چکش خواری و شکل پذیری بالایی دارند و به تولیدکنندگان اجازه می دهند که به راحتی با تنوع بالا آن ها را تولید نمایند.

یکی از نکات جالب که می توان به بهترین ظروف پذیرایی پیوتر نسبت داد اینست که در دمای اتاق نرم است و نقطه ذوب پایینی دارد. البته این بدان معنا نیست که به راحتی می توان با یک حرکت آن را تغییر شکل داد. ولی در مقایسه با سایر ظروف که بسیار سخت می باشند، ظروف پیوتر نرم تر و منعطف تر می باشد. همین قابلیت این اجازه را می دهد که بتوان به راحتی هر تزئین و طرحی را روی آن پیاده سازی نمود.

 
انتخاب بهترین ظروف پذیرایی برای هدیه دادن
 

ظروف پذیرایی آرکوپال

بهترین ظروف پذیرایی که ویژگی های ظروف شیشه ای و چینی را با هم دارد، ظروف آرکوپال است. این ظروف شیشه ای که مقاوم تر از چینی و شیشه بوده و با لعابی محافظ پوشانده شده است.

به همین دلیل کاملاً نفوذناپذیر بوده و همین امر سبب استقامت آن در برابر حرارت می باشد. همچنین این ظروف نسبت به چینی بسیار سبک تر بوده و قابل استفاده در ماکرو و ماشین ظرفشویی می باشد. 
 

خرید اینترنتی ظروف پذیرایی چوبی و سرامیکی آف سود

بهترین ظروف پذیرایی از انواع ظروف سرامیکی، چوبی، چینی، پیوتر و آرکوپال انتخاب می شوند. هر کدام از این ظروف گزینه ی بسیار مناسبی برای هدیه دادن می باشند. اما اگر نسبت به سلیقه و دکوراسیون شخص مقابل خود اطلاعاتی ندارید ظروف سرامیکی و چوبی انتخاب بهتری هستند. فروشگاه آف سود به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع ظروف سرامیکی و چوبی فعالیت می کند و انواع ظروف پذیرایی سرامیکی و چوبی را عرضه می نماید. برای خرید بهترین ظروف پذیرایی سرامیکی یا چوبی برای هدیه به صورت اینترنتی می توانید به سایت آف سود مراجعه کنید.
offsood.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما