ناشناس

علی رغم وجود امکانات رفاهی برای فرزندم، اما درس نمی خواند!

سلام من همه امکانات رفایی را برایش فراهم میکنم که درس را بهتر بخواند ولی متاسفانه موقعی که باید تکالیف انجام بدهد فرار میکند و همش با گریه هست .
دوشنبه، 12 تير 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات زاهدی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

علی رغم وجود امکانات رفاهی برای فرزندم، اما درس نمی خواند!

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 7 ساله )

سلام من همه امکانات رفایی را برایش فراهم میکنم که درس را بهتر بخواند ولی متاسفانه موقعی که باید تکالیف انجام بدهد فرار میکند و همش با گریه هست .


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما همراه گرامی راسخون

خوشحالم که در این مسیر کنار شما هستم

اینکه فکر کنیم ما به عنوان والد اگر همه امکانات را برای فرزندمان  فراهم کنیم حتما نباید مشکل خاصی داشته باشد یک نگاه نادرست و غیرواقع بینانه است و باعث ایجاد چالش و تعارض می شود .
 

عدم علاقه ی به درس و تکلیف انجام دادن در کودکان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که شامل  عوامل فردی ، خانوادگی و آموزشی می باشد .
 

یکی از دلایل مهم و اساسی ممکن است سخت گیری های والدین یا مدرسه جهت انجام تکالیف درسی باشد .
 

یادتان باشد فرزند شما هم مانند خیلی از بچه های دیگر این نسل فرزند دوران کرونا است که آموزش ها و ارتباطات او در این دوران محدود شده است . ممکن است او تجربه ی مهد کودک و پیش دبستانی را نداشته باشد و هنوز آمادگی لازم را برای ورود به کلاس اول و مواجهه با تکالیف درسی ندارد ، پس بهتر است کمی شرایط و موقعیت او را درک کنید و با صبوری و مدارای بیشتری با او رفتار کنید و انتظارات واقع بینانه تر از او داشته باشید و از انجام تکالیف پشت سر هم و طولانی مدت ( از نظر کودک ) اجتناب کنید .
 

همچنین ممکن است کودک در محیط مدرسه و فضای آموزشی ارتباط لازم را با معلم و آن محیط برقرار نکرده باشد و نتوانسته باشد به آنجا و آن فرد اعتماد کند ، گاهی ممکن است در کنار سخت گیری های والدین ، مدرسه و معلم هم سخت گیری ها یا انتظارات بیش از اندازه از کودک داشته باشند .
 

گاهی ممکن است کودک با شیوه ی یادگیری و آموزش معلم مساله داشته باشد که این موارد جزء مهارت های معلمی است . لازم است به جای اینکه کودک را قضاوت و سرزنش کنید ، با او صحبت کنید ، احساساتش را بشنوید و بر تکالیفش نظارت همراه با ملاطفت داشته باشید .
 

محیط مناسب و زمان مناسبی برای انجام تکالیف مشخص کنید . از وسایل کمک آموزشی مناسب و جذاب برای او  استفاده کنید و سعی کنید درس خواندن را برای او  یک فعالیت لذت بخش کنید . اگر چنانچه با انجام این راهکارها همچنان مساله وجود داشت لازم است توسط یک مشاور کودک و نوجوان این مساله را به صورت جدی تر و. حرفه ای تر بررسی نمایید .
 

امیدوارم در مسیر فرزندپروری موفق و  پیروز باشید .

فاطمه سادات زاهدی

کارشناس ارشد مشاوره

درمانگر کودک و نوجوان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.