ناشناس

چگونه می توانم مهریه و نفقه ام را از شوهرم که پولی ندارد، بگیرم؟

سلام. حدود یک سال هست که عقد کردم. با شوهرم و خانواده اش به اختلاف خوردم. میخوام درخواست مهریه و نفقه و... بدهم. مهریه من ۱۱۴ سکه است و شوهرم نه پول تو حسابش داره نه جایی استخدامه و نه اموالی داره و در ضمن من باکره هم نیستم. راهنمایی بفرمایید که آیا چیزی به من تعلق میگیره؟ آیا میتونم مهریه ام که به صورت عندالمطالبه هست رو بگیرم؟ آیا نفقه یا سایر چیزها بهم تعلق میگیره و میتونم بگیرم؟ در ماه چقد میتونم ازش مطالبه کنم؟
شنبه، 5 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه می توانم مهریه و نفقه ام را از شوهرم که پولی ندارد، بگیرم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 19 ساله )

سلام. حدود یک سال هست که عقد کردم. با شوهرم و خانواده اش به اختلاف خوردم. میخوام درخواست مهریه و نفقه و... بدهم. مهریه من ۱۱۴ سکه است و شوهرم نه پول تو حسابش داره نه جایی استخدامه و نه اموالی داره و در ضمن من باکره هم نیستم.
راهنمایی بفرمایید که آیا چیزی به من تعلق میگیره؟ آیا میتونم مهریه ام که به صورت عندالمطالبه هست رو بگیرم؟ آیا نفقه یا سایر چیزها بهم تعلق میگیره و میتونم بگیرم؟ در ماه چقد میتونم ازش مطالبه کنم؟


مشاور: سیده نرجس رضایی

سلام همراه گرامی

شما می توانید به میزان110سکه را از دادگاه تقاضا کنید. دادگاه از زوج پرداخت مهریه را می خواهد و زوج اگر اعسار (نا توانی مرد ،در پرداخت مال) داشته باشد پرداخت مهریه قسطی می شود. اقامه دعوا به دو صورت می تواند طرح شکایت کیفری و طرح دادخواست حقوقی کند. در نتیجه شکایت کیفری زن، حبس تعزیری درجه ۶(حبس6ماه تا2سال) برای مرد می باشد و همچنین نفقه هم قسطی می شود.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.