شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

داوطلبانی که مایل به ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه پیام نور هستند می توانند در مراحل ثبت نام مهر و بهمن ماه با شرایط مشخص شده پیام نور اقدامات لازم را انجام دهند
چهارشنبه، 8 شهريور 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ارائه شده است برای پاسخ به سوالات با صدای سنجش در تماس باشید. داوطلبان قبل از مراجعه به سایت ثبت نام بدون شرکت در آزمون پیام نور باید دفترچه را به دقت مطالعه کنند.

شرایط عمومی که باید برای تمامی متقاضیان پذیرش در سال جاری رعایت شود، اولین گروه از شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام دانشگاه پیام نور است که قبلا ذکر شد. شرایط عمومی اصلی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر به شرح زیر می باشد.

عدم اعتیاد و داشتن توانایی های فیزیکی لازم برای تحصیل در رشته های خاص.

عدم شهرت به فساد اخلاقی

عدم خشونت نسبت به نظام حکومتی ایران و نیز پرهیز از پیوستن یا وابستگی به سازمان های محارب.

به رسمیت شناختن جمهوری اسلامی ایران.

قبول کلیه قوانین دانشگاه.

ممنوعیت انتقال در صورت پذیرش بر اساس رتبه علمی.

بسته به تایید سالانه، پرداخت شهریه.
 
داوطلبانی که مایل به ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه پیام نور هستند می توانند در مراحل ثبت نام مهر و بهمن ماه با شرایط مشخص شده پیام نور اقدامات لازم را انجام دهند. به علاقه مندان به اخذ پذیرش از دانشگاه پیام نور توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام در این موسسه مقاله زیر را مطالعه کنند.
 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

در رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان دانشگاه پیام نور قابل ثبت نام بدون کنکور می باشد. داوطلبان باید توجه داشته باشند که همه رشته های این مجموعه ها بدون آزمون نیستند و برخی همچنان برای قبولی در کنکور سراسری نیاز دارند.

در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور رشته های زیر محبوب ترین هستند:
محبوب ترین رشته های تجربی

میکروبیولوژی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، و شیمی کاربردی.

شیمی محض، مهندسی، صنایع غذایی و زیست شناسی گیاهان.
 
رشته های ریاضی که بیشترین محبوبیت را دارند:
مهندسی در زمینه های عمران، پزشکی و مکانیک.
تخصص های مهندسی شامل برق، صنعتی و کامپیوتر است.
 
محبوب ترین های انسانی:
راهنمای روانشناسی علوم تربیتی.
حقوق علوم ورزشی
 
محبوب ترین رشته های هنر و زبان:
طراحی پارچه، عکاسی و هنر.
زبان انگلیسی و ترجمه ادبی انگلیسی

به طور معمول لینک دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور همزمان با پایان مهلت ثبت نام هر ورودی (مهر و بهمن ماه) یا کمی قبل از آن در دسترس قرار می گیرد.

داوطلبانی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور هستند می توانند با مرکز مشاوره صدای سنجش تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نمایند.

 
شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

 
حداقل معدل برای ورود به دانشگاه پیام نور
اگرچه برای پذیرش نهایی متقاضیان رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور شرایط لازم وجود دارد. برای تعیین پذیرش در کلیه رشته هایی که بدون کنکور و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه پیام نور ارائه می شوند از «معدل دیپلم» متقاضیان استفاده می شود.

معدل زیر برای داوطلبان متقاضی ثبت نام بدون کنکور و حداقل معدل برای ورود به دانشگاه پیام نور در رشته های متفاوت دانشگاه پیام نور می باشد:
فارغ التحصیلان نظام چهار ساله قبلی در رشته های نظری، کاردانی، کاردانش و هنرستان: معدل کل دیپلم در نظر گرفته می شود.

فارغ التحصیلان نظام یکساله/تک ترمی و نظام جدید دروس نظری: میانگین دیپلم کتبیدر نظر گرفته می شود.

در پاسخ به این استعلام می توان گفت با مراجعه به دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حداقل معدل برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور تعیین نشده است.
 
 
شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور


قبل از ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه پیام نور، متقاضیان می توانند با هر نمره ای که دارند شرکت کنند ولی پذیرش نهایی بر اساس بالاترین نمرات متقاضی در یک رشته محل و ممتاز است. معدل داوطلب در مقایسه با سایر متقاضیان قابل توجه است. برای آشنایی بیشتر با شرایط ثبت نام ها و معدل با مشاورین صدای سنجش در آدرس سایت به نشانی https://sanjeshmoshaveran.ir در تماس باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.