خیز رسانه‌های معاند برای ایجاد اخلال در انتخابات 1402

هدف اصلی سردمداران غربی از ایجاد التهاب و ناامنی در دروان انتخابات مختلف ایران اسلامی، نه تنها وارد آوردن فشارها و تحریم‌های غربی است که ایجاد شکاف و فاصله میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان با نظام جمهوری می‌باشد.
يکشنبه، 26 شهريور 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: آزاده مرنی
موارد بیشتر برای شما
خیز رسانه‌های معاند برای ایجاد اخلال در انتخابات 1402
از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان ایران که منافع خود در ایران را از دست داده بودند با ترفندهای مختلف سعی در ایجاد شکاف و راه‌اندازی اختلاف میان عموم مردم و حکومت را داشتند و ازاین‌رو از هیچ امری فروگذار نکردند و به هر ترفند و پروژه‌ای دست زدند تا شاید به اهداف براندازانه خود نائل آیند و بار دیگر شرایط جولان دهی در ایران و بهره برداری همه‌جانبه از انواع منابع این مرز و بوم را فراهم سازند. اما در این میان یکی از اهدافی که همواره مورد هجمه قرار می‌دانند، اصل دموکراسی در ایران بود تا جمهوریت نظام را زیر سؤال برده و این رکن اساسی را با خدشه و آسیب جدی همراه سازند.

در ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان تمام توان و تلاش خود را در راستای ایجاد ناامنی تا راه اندازی جنگ‌های داخلی خیابانی به کار گرفتند و پس از شکست در این مرحله، وارد جنگ خارجی و تحرکات مرزی (جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) شدند؛ اما با گذشت 8 سال از ایستادگی تمام قد ایران اسلامی در برابر عراق و هم‌دستانش با شکستی دوباره و به مراتب سنگین‌تر از شکست پیشین مواجه شدند و از آنجایی که دریافتند با جنگ نظامی در ایران راه به جایی مخواهند بُرد؛ به انواع جنگ نرم، ترکیبی و... دست زدند تا با ایجاد جنگ افکار و عقاید به اهداف خود نزدیک‌تر شوند.

از آنجایی که انواع رسانه‌ها از قدرت غیر قابل توصیفی در جهت دهی به افکار عمومی در سراسر جهان برخوردار هستند بی‌شک، ورود از کانال رسانه‌ها و شستشوی مغزی افراد با تزریق اخبار تحریف شده و کذب بالاترین ضریب تحقق خواسته‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران را داشت که سردمداران غربی بر آن واقف و سرمایه گذاری‌های انسانی و مالی گسترده‌ای را بر این مهم متمرکز کردند.
 
خیز رسانه‌های معاند برای ایجاد اخلال در انتخابات 1402
 
حائز اهمیت آنکه استفاده از کاربردهای مختلف و لایتناهی رسانه‌ها در برهه‌های خاص کشور برای غربی‌ها ویژگی‌های متفاوتی را ایجاد می‌کرد به طور مثال در دوران منتهی به انتخابات تمرکز و هجمه رسانه‌های معاند از شدت و حدت فزاینده‌ای برخوردار می‌شد و این مهم تدریجاً بر همگان آشکار و مبرهن گشت چرا که این روال به متدی تکراری و نخ‌نما شده تبدیل شده است که انکار آن غیر ممکن می‌باشد.

ایجاد انواع شایعه و شائبه، تحریف اخبار و به راه‌اندازی هجمه‌ای گسترده از اخبار دروغین و جعلی (Fake news) از ماه‌های پیش از برگزاری انتخابات مختلف ایران از سوی انواع رسانه‌های غربی و معاند فارسی زبان طی سال‌های گذشته بر همگان آشکار و مبرهن گشت تا اینکه امروزه به ترفندی تکراری و نخ‌نما شده تبدیل شده است که انکار آن غیر ممکن می‌باشد.

باید توجه داشت که پروژه ایجاد شکاف میان مردم و حکومت یا همان ضربه زدن به دموکراسی؛ یکی از اصول اساسی و لاینفک طرح براندازی نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان دیرینه این نظام به شمار می‌رود که طی دو دهه اخیر با شدت و حدت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است و سردمداران غربی سعی بر استفاده حداکثری از شرایط نامساعد اقتصادی، التهاب آفرینی در جامعه و شبهه افکنی در راستای اعلام نتایج انتخابات را در راستای ایجاد هرج و مرج و ناامنی در جامعه ایرانی را داشته و دارند، همان‌طور که نمونه بارز آن را در انتخابات سال 88 مشاهده کردیم.

اغتشاشات و اردوکشی‌های خیابانی پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران (سال 88) با هدایت انواع رسانه‌های غربی، قریب به 8 ماه به طول انجامید و خسارات مالی و جانی گسترده و کم‌سابقه‌ای را به کشور تحمیل نمود. به استناد آمار منتشر شده رسمی کشور، قریب به 63 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی وارد و بیش از 11 بانک و مؤسسه اعتباری مورد حمله اغتشاشگران قرار گرفت و به طور کامل در آتش سوخت و این تنها بخشی از خسارات وارده محسوب می‌شود که در کنار آمار قربانیان این اغتشاشات در تاریخ ثبت شده است.
 
خیز رسانه‌های معاند برای ایجاد اخلال در انتخابات 1402
 
البته این تنها گوشه‌ای از آمار خسارات داخلی اغتشاشات و آشوب‌های آن سال بود که به موازات آن شاهد اِعمال تحریم‌های گسترده و همه‌جانبه ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم که زمینه محدودیت صادرات و واردات انواع کالاها بالاخص کالاهای اساسی و دارویی به کشور را نیز فراهم کرد.
 

هدف اصلی دشمن از هجمه در دوران انتخابات

در این میان با کمی ژرف‌اندیشی و نگاه اجمالی به سیاست‌های چهل سال گذشته کشورهای غربی در قبال جمهوری اسلامی ایران، در می‌یابیم که هدف اصلی سردمداران غربی از ایجاد التهاب و ناامنی در دروان انتخابات مختلف ایران اسلامی، نه تنها وارد آوردن فشارها و تحریم‌های غربی است که ایجاد شکاف و فاصله میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان با نظام جمهوری می‌باشد. به بیان دیگر آنها با در پیش گرفتن چنین روندی؛ در پی کاهش مشارکت عمومی در انتخابات و بی اثر جلوه دادن این رویداد سیاسی و اجتماعی هستند تا ضربات مهلک و غیر قابل جبرانی را بر پیکره اصل "جمهوریت" نظام وارد آوردند.

از آنجایی که حماسه انتخابات در ایران یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی قلمداد می‌شود که با به نمایش گذاشتن همبستگی میان مردم و حکومت، مشروعیت این نظام مقدس را به رُخ جهانیان می‌کشد پس تردیدی نیست که تمام پروژه‌ها و طرح‌های دشمنان ایران اسلامی در راستای خدشه‌دار کردن این امر مهم و مشارکت حداکثری مردم در آن است.

ایجاد شبهات متعدد و گسترده در کنار اختلال در روند برگزاری و اعلام نتایج انتخابات از ارکان اصلی دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد زمینه منزوی سازی و براندازی نظام اسلامی محسوب می‌شود که خوشبختانه طی چهل سال گذشته از اثر بخشی لازم برای آنان برخوردار نبوده و با مشارکت حداکثری عموم مردم شکست‌های دشمنان دیرینه ایران اسلامی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا تکرار می‌شود.
 
خیز رسانه‌های معاند برای ایجاد اخلال در انتخابات 1402
 
بنابراین، برگزاری انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که سدی در برابر هجمه‌های دشمنان ایران اسلامی قلمداد می‌شود و در این راستا مقام معظم رهبری تأکید دارند که ملت ایران مفتخر است که مسیر مردم‌سالاری اسلامی را در دوره‌های پی‌درپی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمربخش را در هر دوره، سرافرازتر و ریشه‌دارتر کرده است تا برنامه‌ها و نقشه‌های دشمنان این کشور را خنثی سازد. 1392.05.12

اهمیت انتخابات 1402

از اوایل تابستان سال جاری، زمزمه‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فضای کشور را در بر گرفت و از آنجایی که این انتخابات پس از شکست سنگین معاندین نظام جمهوری اسلامی در پروژه براندازی سال 1401 برگزاری می‌شود، بی شک مورد هجمه‌های مختلف و گسترده‌ای قرار خواهد گرفت و این نشان از حساسیت این رویداد سیاسی می‌باشد و ازاین‌رو؛ مقام معظم رهبری با تبیین و تأکید بر کلیدواژه‌های خاص مربوط به این رویداد بر ضرورت توجه بیش از پیش بر انتخابات آتی اشاره کردند.

ایشان بر "مشارکت در انتخابات"، "امنیت انتخابات"، رقابت و سلامت آن تأکید و احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی را از هر گونه اختلاف افکنی و دوقطبی‌سازی فضای جامعه بر حذر داشتند تا از ایجاد هرگونه بستر و زمینه برای جولان دهی دشمنان نظام اسلامی جلوگیری شود.

اینک که قریب به 5 ماه تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان مانده است باید بستری مناسب و مطلوب برای ایجاد شور و انگیزه حضور حداکثری مردم در این انتخابات فراهم کرد تا ضمن مشارکت عموم مردم از شبهه افکنی و انتشار اخبار کذب در این راستا جلوگیری شود و مهم‌ترین بخش این ماجرا بر عهده رسانه ملی است تا با تهیه و تولید انواع برنامه‌های مختلف مستند و آموزشی به واقعیت نمایی فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی کشور پرداخته و آگاهی و بصیرت سیاسی اقشار مختلف جامعه را افزایش دهد تا قوه تمییز آنان را در دریافت انواع اخبار تقویت و آنها را در انتخابی اصلح و درست یاری نماید.
 
 خیز رسانه‌های معاند برای ایجاد اخلال در انتخابات 1402
 
البته این بدان معنا نیست که تنها، رسانه ملی موظف به روشنگری و بصیرت‌افزایی افکار عمومی جامعه دارد؛ بلکه سران احزاب و خواص نیز مکلف به واقع گرایی و پرهیز از هرگونه وعده نابجا، غیرممکن و پوپولیستی هستند تا ضمن معرفی و حمایت از افراد کارآمد و دلسوز برای نظام و مردم؛ با ایجاد شور انتخاباتی؛ فضای انتخاباتی سالم و مطلوبی را در جامعه ایجاد کنند.

در این میان برگزاری نشست‌های آزاد اندیشی، میز گردهای تخصصی و نخبگانی، مناظرات انتخاباتی و جلسات تبادل نظر بالاخص در دانشگاه‌های سراسر کشور می‌تواند کمک حائز اهمیتی به واقعیت نمایی و روشنگری داشته باشد تا عموم مردم را در انتخاب افراد شایسته یاری رساند.

نتیجه‌گیری:

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری سال جاری نقطه عطفی در راستای احیای دوباره پیوند میان مردم و حکومت اسلامی در ایران قلمداد می‌شود که از هم اکنون مورد هجمه گسترده و فراگیر اخبار رسانه‌های معاند برای خدشه وارد کردن به آن و زیر سؤال بردن صحت و سلامت انتخابات قرار گرفته است و بی‌تردید با افزایش سطح آگاهی عموم مردم به ویژه قشر جوان جامعه می‌توان در برابر این شبیخون سیاسی دشمن ایستادگی کرد تا بار دیگر شاهد شکست مفتضحانه آنان در برابر قدرت مردمی و جمهوریت نظام اسلامی باشیم.
 

منابع:

1- تأملی بر پروژه ضد انتخاباتی در ایران، خبرگزاری تسنیم
2- حتی فکر کاهش مشارکت در انتخابات خلاف امنیت ملی کشور است، خبرگزاری ایسنا
3- حضور پرشور و حداکثری در انتخابات، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد‌ظله‌العالی)
4- کاهش مشارکت رمز آشوب انتخابات ۱۴۰۲، جامعه خبری تحلیلی الف


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.