معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز

اگر قصد سفر به شیراز را دارید، گزینه‌های مختلفی برای اقامت پیش روی شماست، در این نوشتار همراه ما باشید
سه‌شنبه، 28 آذر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز
شیراز یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران است و بسیاری از مردم کشور، حداقل یک بار در زندگی خود به این شهر سفر کرده‌اند. شیراز در تمامی فصول زیبایی خاص خود را دارد و پذیرای گردشگران از سراسر کشور و حتی سایر کشورهای دنیاست.

اگر قصد سفر به شیراز را دارید، گزینه‌های مختلفی برای اقامت پیش روی شماست. در این میان، اقامتگاه‌های سنتی که رنگ‌وبویی از سنت دیرینه ایرانی و معماری شیراز دارند، یکی از پرطرفدارترین فضاهای اقامتی هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین اقامتگاه‌های سنتی شیراز آشنا کنیم؛ پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.
 

۱. اقامتگاه بوم‌گردی عمارت قاجاریه

این اقامتگاه، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین اقامتگاه‌های شیراز است که در واقع یک خانه قدیمی  با حیاطی زیباست. طبقات زیرزمین، اول و دوم برای اقامت مهمانان در نظر گرفته شده‌اند.

درختان قدیمی و تنومند، حوض بزرگ و زیبا، گیاهان و بوته‌های سرسبز، پنجره‌های چوبی و شیشه‌های رنگی، از جمله تزئیناتی هستند که در این اقامتگاه وجود دارند و جلوه بسیار زیباتری به آن بخشیده‌اند.

 
معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز


تخت‌خواب، سرویس بهداشتی و حمام، یخچال، کولر گازی، تلویزیون، اینترنت پرسرعت و… از جمله امکانات این اقامتگاه است و با خدمات ویژه خود، احساس حضور در یک هتل ۵ ستاره را برای مسافران ایجاد می‌کند.
 

۲. اقامتگاه بوم‌گردی ترنجستان

این اقامتگاه زیبا در خیابان لطفعلی خان زند قرار گرفته و بنای آن یادگاری از اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است که در سال 1397 مورد بازسازی قرار گرفت. این اقامتگاه در بافت تاریخی شیراز بنا شده و جاذبه‌هایی مثل مسجد نصیرالملک، مسجد جامع عتیق، حرم شاهچراغ، سرای مشیر، بازار، حمام و مسجد وکیل به اقامتگاه بسیار نزدیکند.
 

۳. اقامتگاه بوم‌گردی ماه سلطان

این اقامتگاه که با حدود ۱۰۰ سال قدمت، در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد، در سال ۱۳۹۸ بازسازی شد و در حال حاضر ۶ اتاق در دو طبقه در اختیار مسافران قرار می‌دهد. یک چایخانه سنتی در اقامتگاه وجود دارد که در آن، غذاهای محلی و نوشیدنی‌های سنتی سرو می‌شود. مسجد نصیرالملک، آرامگاه شاه‌چراغ، حمام و بازار وکیل، ارگ کریم‌خان، و باغ نارنجستان قوام از جمله جاهای دیدنی نزدیک به اقامتگاه بوم‌گردی ماه سلطان هستند.
 

۴. اقامتگاه بوم‌گردی خانه باغ ایرانی

این اقامتگاه، از دیگر اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنتی و زیبای شیراز است که قدمت آن به دوران پهلوی می‌رسد که در سال ۱۳۹۵ آماده پذیرایی از مهمانان شد. این اقامتگاه در باغی با مساحت ۳۰۰۰ متر مربع بنا شده و دارای ۹ اتاق با ظرفیت ۳۰ نفر است. خدمات و امکانات بسیار خوب این اقامتگاه، لذت اقامتی دلچسب و راحت را برای مهمانان فراهم می‌کند.
 

۵. اقامتگاه بوم‌‌گردی سی راه

قدمت این اقامتگاه به دوران پهلوی می‌رسد. طراحی دلنشین در کنار حوض زیبایی که در حیاط این اقامتگاه قرار گرفته، دیوارهای آجری و گلدان‌هایی با گل‌های رنگارنگ، بر زیبایی و دلنشینی آن افزوده است. ۶ اتاق در این اقامتگاه وجود دارد که در ۲ طبقه واقع شده‌اند. از امکانات اتاق‌ها می‌توان به تخت‌خواب، سرویس بهداشتی، حمام و سایر امکانات رفاهی اشاره کرد.

 
معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز
 

۶. اقامتگاه بوم‌گردی لوتوس

اقامتگاه لوتوس، فضایی بسیار دلنشین و باصفا دارد و قدمت آن به ۱۶۰ سال پیش و دوران قاجار می‌رسد. امکاناتی مثل کولر گازی، یخچال، تلویزیون، کولر گازی و… در اتاق‌ها وجود دارد و لذت تجربه اقامتی خوش را برای شما فراهم می‌کند. از جمله فضاهایی که به این اقامتگاه نزدیک هستند، می‌توان به نارنجستان قوام،خانه زینت الملوک، مسجد جامع عتیق، مسجد و بازار وکیل، حرم شاهچراغ، ارگ کریم خانی، آرامگاه حافظ و سعدی اشار کرد. این اقامتگاه همچنین تا فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و ترمینال اتوبوسرانی فاصله بسیار کمی دارد.
 

۷. اقامتگاه بوم‌گردی پری دخت

این اقامتگاه، یکی از بهترین اقامتگاه‌های شیراز است که با طراحی منحصر‌به‌فرد خود، سالانه مسافران بسیاری را از کل کشور جذب می‌کند. در این اقامتگاه انواع غذاهای محلی شیرازی سرو می‌شود و امکانات دیگری را نظیر پارکینگ اختصاصی، راهنمای محلی، اینترنت رایگان، سیستم سرمایش و گرمایش و… در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

از جاذبه‌های نزدیک به اقامتگاه می‌توان به حرم شاهچراغ، آرامگاه حافظ و سعدی، مسجد جامع عتیق، موزه پارس شیراز یا عمارت کلاه‌فرنگی، باغ ارم و باغ نارنجستان اشاره کرد.

 
معرفی بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز

رزرو هتل شیراز با بهترین قیمت در فلای‌تودی

اگر قصد سفر به شیراز را دارید و به دنبال مرجعی معتبر هستید که بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت رزرو هتل در شیراز را انجام دهید، به سایت فلای‌تودی سری بزنید. در فلای‌تودی شما می‌توانید تمامی اقامتگاه‌ها و هتل های شیراز را مشاهده کنید و از میان آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.


در سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی علاوه بر رزرو هتل، می‌توانید از خدمات دیگری مانند خرید بلیط هواپیما و بلیط قطار، بیمه مسافرتی، دریافت ویزای توریستی و همچنین رزرو تور بهره‌مند شوید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.