7 دليل براي نوشيدن آب

نوشيدن آب يک امر ضروري بوده و تمام فعاليت ها و اعمالي که در بدن شما رخ مي دهد با داشتن يک ذخيره کافي و مناسب از آب ، بهتر صورت مي گيرد . 1 ـ پيشگيري از سرطان : سرطان روده بزرگ ، مجاري ادراري و سرطان کيسه صفرا در کساني که به ميزان کافي آب مي نوشند به طور قابل توجهي کاهش مي يابد . 2 ـ محافظت از کليه ها : افرادي که روزانه کمتر از 1 ليتر آب مي نوشند بيشتر در معرض خطر ابتلا به سنگ کليه قرار مي گيرند . نوشيدن آب مي تواند در افرادي که
سه‌شنبه، 3 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
7 دليل براي نوشيدن آب
7 دليل براي نوشيدن آب
7 دليل براي نوشيدن آب

نويسنده: سميرا مدرس




نوشيدن آب يک امر ضروري بوده و تمام فعاليت ها و اعمالي که در بدن شما رخ مي دهد با داشتن يک ذخيره کافي و مناسب از آب ، بهتر صورت مي گيرد .
1 ـ پيشگيري از سرطان : سرطان روده بزرگ ، مجاري ادراري و سرطان کيسه صفرا در کساني که به ميزان کافي آب مي نوشند به طور قابل توجهي کاهش مي يابد .
2 ـ محافظت از کليه ها : افرادي که روزانه کمتر از 1 ليتر آب مي نوشند بيشتر در معرض خطر ابتلا به سنگ کليه قرار مي گيرند . نوشيدن آب مي تواند در افرادي که داراي سنگ کليه هستند از تشکيل مجدد آن جلوگيري کرده و يا آن را به تاخير بيندازد .
3 ـ تقويت حافظه : مطالعات نشان مي دهد که کمبود آب مي تواند روي حافظه کوتاه مدت تاثير بگذارد و باعث کند ذهني در حل تمرينات رياضي در افراد گردد .
4 ـ انجام دادن فعاليت هاي ورزشي : تحقيقات بي شماري بر روي ورزشکاران نشان مي دهد که کمبود آب مي تواند بر روي پايداري و تحمل ، ظرفيت هوايي و کشش افراد تاثير بگذارد .
کم آبي مي تواند به ميزان 20 درصد باعث کاهش فعاليت هاي فيزيکي و ذهني شود .آب ، فشار و غلظت خون را تنظيم کرده و در نتيجه باعث تنظيم ميزان اکسيژن رساني به بافت هاي بدن مي گردد .
5 ـ محافظت از دندان هاي شما : شما به ميزان کافي بزاق دهان که مملو از آب باشد نياز داريد تا بتوانيد دهان خود را تميز نگاه داشته و از وجود انواع باکتري ها و بسياري از بيماري هاي لثه جلوگيري کنيد . بدين صورت که بسياري از آب هاي معدني در کانادا با فلوئورايد غني مي شوند تا از فعاليت هاي باکتريايي جلوگيري گردد .
6 ـ به دست آوردن مواد مغذي : آب منبع بدون کالري از بسياري از مواد مغذي همچون مواد معدني مي باشد که بدن به آنها نياز دارد .
با نوشيدن کافي آب شما مي توانيد به ميزان کافي از عناصر معدني پتاسيم ، منيزيم و ديگر مواد معدني بهره مند شويد .
7 ـ احساس آرامش :آب داراي ترکيبات قدرتمند و معجزه گري است که حتي بدون نوشيدن آن هم مي توان به آنها دست يافت . با غوطه ور شدن در آب ترکيبات معجزه گري در ميان پوست شما جريان مي يابد و باعث ايجاد احساس آرامش در شما مي شود . اين حالت مي تواند در ورزشکاران باعث ايجاد احساس آرامش بعد از انجام تمرينات ورزشي شده و باعث Relax شدن ماهيچه ها گردد .
منبع:مجله دنياي تغذيه، شماره ي 86




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط