فرهنگ کتاب خوانی

بیائید از خود بپرسیم که در روز، چه مدت زمانی را به مطالعه وخواندن کتاب، اختصاص می‌دهیم و چه احساسی نسبت به این کار داریم و تا چه حد آن رابرای خود الزامی و حیاتی می‌دانیم مسلما جواب اشخاص مختلف، در این زمینه، بایکدیگر متفاوت خواهد بود و این مسئله‌ای طبیعی است. ممکن است بعضی نداشتن وقت راعلت، مطالعه نکردن خود بداند، این افراد بهتر است امور انجام شده در یک روز کاریخود را بدون اینکه چیزی از قلم بیندازند لیست
چهارشنبه، 4 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فرهنگ کتاب خوانی
فرهنگ کتاب خوانی
فرهنگ کتاب خوانی






بیائید از خود بپرسیم که در روز، چه مدت زمانی را به مطالعه وخواندن کتاب، اختصاص می‌دهیم و چه احساسی نسبت به این کار داریم و تا چه حد آن رابرای خود الزامی و حیاتی می‌دانیم مسلما جواب اشخاص مختلف، در این زمینه، بایکدیگر متفاوت خواهد بود و این مسئله‌ای طبیعی است.
ممکن است بعضی نداشتن وقت راعلت، مطالعه نکردن خود بداند، این افراد بهتر است امور انجام شده در یک روز کاریخود را بدون اینکه چیزی از قلم بیندازند لیست کنند در اینصورت به کارهای مفید؛تکراری و بیهوده خود پی خواهند برد. البته اکتفا کردن به یک روز، برای چنین امرمهمی، کافی نمی‌باشد بهتر است برای درک درست این موضوع، چند روز خود را موردبررسی قرار دهید و بدانید .
برای اصلاح این وضعیت، تنها به یک قلم و کاغذ کوچک نیازمندید که برنامه هایتان را قبل خواب و یا قبل از آغاز روز، روی آن یادداشتکنید، شب که به لیست خود نگاه کنید به دو نتیجه مهم دست خواهید یافت یکی که بهکارهای غیر ضروری انجام شده در طول روز پی خواهید برد که می‌توانید آنرا حذف و بهجای آن کاری مفید همچون مطالعه را جایگزین کنید و دیگر اینکه به توانایی خود درتعداد کارهای مفید انجام شده در طول آن روز پی خواهید برد و این امر شما را در جهتهدفمند شدن، سوق می‌دهد. بعضی نیز ممکن است به علت گرانی و نا مناسب بودن قیمت کتاب از مطالعه آن خودداری کنند اما اگر این افراد قیمت کتاب را با قیمت اجناسی کهتنها فایده آنان نظافت و نگهداری آنهاست مقایسه کنند متوجه می‌شوند قیمت کتاب ازهمه چیز ارزانتر است اما اگر همچنان بر عقیده ی خود پایبند هستید، پیشنهاد می‌دهماز کتابخانه‌های عمومی استفاده کنید و یا اینکه افراد اهل مطالعه با جمع آوری مبلغاندکی، کتابی مشترک تهیه کرده و همگی از آن بهره مند شوند بعد از مدتی علاوه برمطالعه کتابهای فراوان، صاحب کتابخانه مشترکی نیز خواهید شد و یا اینکه افراد بهنوبت کتابی تهیه کنند و چند نفر آن را مطالعه کنند. ممکن است هر 1 ماه نوبت به یکنفر برسد و اگر هزینه آن بین ماه تقسیم شود هزینه زیادی نخواهد بود.
اما تمام هدف من از بیان این مطلب ، به شما پدر و مادر عزیز، که با جان فشانی و فداکاری، وبا یک دنیا امید و آرزو، فرزند خود را وارد جامعه می‌کنی و برای او بهترین را می‌خواهی، اينست كه تلاش كني تا سطح اطلاعات و معلومات خود را افزایش دهی تا بتوانیهمگام و هم زبان با فرزند خویش، پیش روی و تجربه خود را با نوآوری جوانت با هم درآمیزی و راه درست را همان‌گونه که تا به امروز به او آموخته‌ای آموزش دهی و او را از خطرات احتمالی همچون تاثیر افراد سود جو و فرصت طلب، بر روی آنان در امان نگهداري. پس لازم است براي ترويج فرهنگ كتابخواني به نوعي هزينه هاي مصرفي خود را اصلاح كرده و به سمت مصرف صحيح درامدهاي خود حركت كنیم.
ارسال مقاله توسط عضو محترم سایت با نام کاربری : MAJNIN




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط