انگور قرمز

انگور ميوه اي شيرين و لذيذ و از نوع ميوه هاي خوشه اي است . در احاديث آمده است که امام محمد باقر (ع) فرموده اند : " چهار ميوه از ميوه هاي بهشتي هستند ، انگور ، رطب ، انار و سيب . اين ميوه بهشتي سرشار از ويتامين C،A،B مي باشد . همچنين داراي مقداري منيزيم ، کلسيم ، آهن ، فسفر و پتاسيم است . يکي از خواص انگور ، صاف کننده و « مولد خون بودن » آن است . انگور قند خون را نيزتنظيم مي کند . به علاوه انگور قرمز براي تصفيه ي خون و خون سازي از انگور سبز هم
چهارشنبه، 4 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انگور قرمز
انگور قرمز
انگور قرمز






انگور ميوه اي شيرين و لذيذ و از نوع ميوه هاي خوشه اي است . در احاديث آمده است که امام محمد باقر (ع) فرموده اند : " چهار ميوه از ميوه هاي بهشتي هستند ، انگور ، رطب ، انار و سيب . اين ميوه بهشتي سرشار از ويتامين C،A،B مي باشد . همچنين داراي مقداري منيزيم ، کلسيم ، آهن ، فسفر و پتاسيم است . يکي از خواص انگور ، صاف کننده و « مولد خون بودن » آن است . انگور قند خون را نيزتنظيم مي کند . به علاوه انگور قرمز براي تصفيه ي خون و خون سازي از انگور سبز هم بهتر است . البته افرادي که قند خون پايين دارند مي توانند از آب انگور بهره ي زيادي ببرند ، سعي کنند هميشه آب انگور تهيه کنند و چند بار در روز مقداري از آن را ميل کنند . انگور به خاطر خواص ضد عفوني کنندگي ، يکي از ميوه هاي ضد سرطان شناخته شده است .
افرادي که در دوره ي نقاهت يک بيماري هستند و يا ضعف عمومي بدن دارند سعي کنند از آب انگور زياد استفاده کنند البته خوب است بدانيد انگور پتاسيم زيادي دارد که به جبران ضعف بدن کمک مي کند . انگور براي افراد مبتلا به نارحتي هاي قلب و اعصاب بسيار مناسب است ، همچنين براي سلامتي ريه و کليه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزي ، ملين و مدر بوده و براي مبتلايان به اوره ي خون مناسب و سازگار است . انگور قرمز از تصلب شرايين و انسداد رگ ها پيشگيري مي کند . به گفته ي پژوهشگران " غليظ بودن خون ، اکسيداسيون سريع کلسترول ، سفت و سخت شدن رگ ها دلايل اصلي بروز بيماري هاي قلبي و تصلب شرايين است . با خوردن آب انگور قرمز ، اکسيداسيون کلسترول ، کاهش مي يابد و رگ هاي خوني منبسط مي شوند و خون با سرعت بيشتري در بدن جريان مي يابد . علاوه بر اين ، خوردن انگور قرمز موجب بهبود عملکرد قلب مي شود .
آب انگور قرمز منبع سرشاري از آنتي اکسيدان موسوم به " کوئرنستين " است . پوست انگور داراي ماده سفيد " رزوراتول " است که از تراکم و روي هم انباشته شدن پلاکت هاي خون جلوگيري مي کند و در نتيجه مانع لخته شدن خون در رگ ها مي شود . محققان در انگور قرمز نوعي ماده ي شيميايي طبيعي را کشف کردند که قلب را از آسيب هاي پيري محافظت مي کند . اين ماده موجود در انگور قرمز به تازگي مورد توجه دانشمندان و شرکت هاي داروسازي قرار گرفته است ، به طوري که در ماه آوريل گذشته يک شرکت دارويي 720 ميليون دلار براي سنتز اين ماده به روش مصنوعي به منظور توليد دارو سرمايه گذاري کرد . هر شخصي بايد در روز انگور ميل کند زيرا ميوه اي ضد عفوني کننده است . امروزه در طب درمان هاي طبيعي ، از رژيم هاي مختلف انگور استفاده مي کنند ، با رژيم آب انگور ، بسياري از بيماري ها را در بيمارستاني ويژه معالجه مي کنند . در اين بيمارستان ، بيماري نقرس ، رماتيسم ، سنگ کليه و مثانه با آب انگور معالجه مي شود ، به اين ترتيب که بيمار با صرف روزانه سه ليوان کوچک آب انگور در فاصله ي زيادي پس از غذا ، درپايان درمان مي شود .
يک ليوان آب انگور قرمز حاوي : 110 کالري انرژي ، يک گرم پروتئين ، 29 گرم کربوهيدرات و يک گرم فيبر مي باشد .
منبع: مجله دنياي تغذيه شماره ي 86




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط