مرباي سه ميوه

ميوه ها را خرد کنيد و دانه ي آن ها را جدا سازيد. بعد دانه ها را در تنظيفي بپيچيد و سر آن را محکم ببنديد. اکنون ميوه ها، کيسه ي محتوي دانه ها و آب را در ظرف مناسبي بريزيد و يک شب به همان حالت نگه داريد. روز بعد ظرف را روي اجاق بگذاريد و آن را به مدت تقريبي يک ساعت بجوشانيد تا ميوه ها نرم شوند. سپس تنظيف را از ظرف خارج کنيد و شکر را به ميوه ها بيفزائيد. دوباره ظرف را روي اجاق بگذاريد تا شکر حل شود. بعد آن را بجوشانيد تا شربت قوام آيد. اينک مربا را
پنجشنبه، 2 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مرباي سه ميوه
مرباي سه ميوه
مرباي سه ميوه

نويسنده: ليلا آياني صفت




مواد لازم براي 7 پيمانه مربا:

پرتقال درشت: 4 عدد
ليموي متوسط: 2 عدد
گريب فروت: 1 عدد
آب: 5 پيمانه
شکر: در حدود 1/5 کيلوگرم

روش تهيه:

ميوه ها را خرد کنيد و دانه ي آن ها را جدا سازيد. بعد دانه ها را در تنظيفي بپيچيد و سر آن را محکم ببنديد. اکنون ميوه ها، کيسه ي محتوي دانه ها و آب را در ظرف مناسبي بريزيد و يک شب به همان حالت نگه داريد. روز بعد ظرف را روي اجاق بگذاريد و آن را به مدت تقريبي يک ساعت بجوشانيد تا ميوه ها نرم شوند. سپس تنظيف را از ظرف خارج کنيد و شکر را به ميوه ها بيفزائيد. دوباره ظرف را روي اجاق بگذاريد تا شکر حل شود. بعد آن را بجوشانيد تا شربت قوام آيد. اينک مربا را درون شيشه ي استريل شده و داغ بريزيد. در آن را محکم ببنديد و در جاي خنکي نگهداري کنيد.

نکته ي خواندني:

اگر گريپ فروت را صبح ناشتا بخوريد، خواص ادرار آور آن زياد است و سموم را از بدن خارج مي کند. همچنين خون را تصفيه مي کند و کليه و کبد را پاک مي نمايد.

مرباي سه ميوه

منبع:ماهنامه ي آشپز باشي شماره ي 34




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.