نکات خانه تکاني

لکه هاي تازه روغن روي کاغذ ديواري را مي توان با پودر تالک از ميان برد. روي لکه ها مقدار زيادي پودر تالک بپاشيد و اجازه دهيد تا روغن جذب شود. سپس آن را با پارچه خشک پاک کنيد. در صورت لزوم اين عمل را تکرار نماييد.
شنبه، 25 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکات خانه تکاني
نکات خانه تکاني
نکات خانه تکاني






لکه روغن روي کاغذ ديواري

لکه هاي تازه روغن روي کاغذ ديواري را مي توان با پودر تالک از ميان برد. روي لکه ها مقدار زيادي پودر تالک بپاشيد و اجازه دهيد تا روغن جذب شود. سپس آن را با پارچه خشک پاک کنيد. در صورت لزوم اين عمل را تکرار نماييد.

نظافت قاب عکس هاي طلايي

با استفاده از مقداري ماءالشعير که کمي الکل به آن اضافه کرده ايد، قاب عکس هاي طلايي با روکش فلزي درخشنده را به راحتي تميز کنيد. با اين روش قاب عکس ها نه تنها تيره و کدر نمي شوند، بلکه درخشندگي آنها نيز بيشتر خواهد شد.

لکه چربي روي فرش

روي لکه هاي چربي را با مقداري زيادي جوش شيرين بپوشانيد و خوب به داخل پرزهاي فرش بماليد. يک شب فرش را به همين حال رها کنيد و روز بعد با جارو برقي آن را تميز کنيد.

لکه هاي معمولي

براي پاک کردن لکه هاي معمولي کاشي ها، آنها را با محلولي به شرح زير بشوييد:
آمونياک نصف فنجان
سرکه سفيد نصف فنجان
جوش شيرين يک چهارم فنجان
آب گرم يک گالن (در حدود 4 ليتر)

لکه هاي شديد

اگر حمام شما به دلايلي بسيار کثيف شده، مقداري جوش شيرين را با مايع سفيد کننده مخلوط کنيد . خمير به دست آمده را به وسيله برس، اسکاچ يا نظاير آن روي کاشي ها بماليد. آنگاه کاملا آب کشيده، بشوييد. همچنين مي توانيد از مواد مخصوص پاک کردن کاشي که در بازار موجود است استفاده نماييد. حسن اين مواد آن است که به وسيله آنها مي توانيد به ويژه درز کاشي ها را نيز خوب تميز کنيد.

پاک کردن لکه هاي فرش و موکت

1- لکه هاي تازه: بهترين و مؤثرترين ماده براي پاک کردن لکه هاي تازه، سودا است . مقداري از آن را روي لکه بريزيد. چند ثانيه صبر کنيد سپس به وسيله يک اسفنج خشک، آب آن را جذب کنيد.
2- لکه هاي کهنه: 2 قاشق غذاخوري پودر لباسشويي، 3 قاشق غذاخوري سرکه و يک ليتر آب گرم را با هم مخلوط کنيد. لکه را با اين محلول بشوييد و سپس تا آنجا که ممکن است آن را خشک نماييد.
3- لکه هاي که به آساني پاک نمي شوند: پودر لباسشويي را با آب گرم مخلوط نماييد تا کف کند. کف آن را با قلم موي نرم يا گوشه اسفنج، به آرامي به طور عمودي و افقي روي لکه بماليد و سپس کف اضافي را پاک کنيد. اگر لکه باقي ماند، اين عمل را تکرار کنيد. با اين روش مي توان سه چهارم لکه را پاک کرد.

براق کردن ظرف هاي نقره

ظرف هاي نقره را درون يک ظرف بزرگ فلزي محتوي آب جوش و کمي پودر لباسشويي قرار دهيد و اين ظرف را روي حرارت بگذاريد تا مدتي بجوشد. سپس ظرف ها را خارج ساخته آب بکشيد و خشک کنيد. با اين روش ظرف ها بسيار سفيد و درخشان خواهند شد.
براي براقي بيشتر، مقداري جوش شيرين يا خاکستر نرم را با يک پنبه روي آن بماليد.
منبع: ماهنامه ي دنياي سلامت 31




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.