0

علی معلم دامغانی کیست؟

 
dadagholam
dadagholam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 2247
محل سکونت : اصفهان

علی معلم دامغانی کیست؟


علي معلم دامغاني شب گذشته از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان رئيس جديد فرهنگستان هنر انتخاب شد.

به گزارش فارس، علي معلم دامغاني درسال 1330در دامغان متولدشد و تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در دامغان و سپس در شاهرود و سمنان به پايان رساند.

وي تحصيلات تكميلي را در دانشكده ادبيات و حقوق دانشگاه تهران تمام كرد و همزمان به شعر و ادبيات و پژوهش‌هاي ادبي در زمينه بيدل‌شناسي روي آورد.

رئيس جديد فرهنگستان هنر در زمينه شعر و موسيقي همكاري‌هاي مؤثري با واحدهاي ادبيات، شعر و موسيقي حوزه هنري داشت و به نوعي در برخي از مهم‌ترين تحولات و رخدادهاي اين سه حوزه اين نهاد فرهنگي، هنري دخيل بود.

مشاور هنري رياست صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، رياست شوراي شعر و موسيقي سازمان صدا و سيما و مديريت گروه ادبي راديو از ديگر فعاليت‌هاي ايشان است.

از آثار علي معلم دامغاني مي‌توان به كتاب "رجعت سرخ ستاره " و سري كتاب‌هاي "گزيده ادبيات معاصر " كه توسط نشر نيستان منتشر شده ‌است، اشاره كرد.

وي داراي تسلط در رديف‌هاي موسيقي و شناخت آنهاست، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در اين زمينه و سعي در زنده كردن واژگان مهجور و محلي و بهره‌گيري از موسيقي دروني از ويژگي‌هاي برجسته علي معلم دامغاني است.
رئيس جديد فرهنگستان هنر همچنين در زمينه بيدل‌شناسي و نيز شناخت ظرفيت‌ها و ظرافت‌هاي شعر خاقاني دستي چيره دارد و برخي از درس گفتارهاي وي درباره اين دو شاعر از تلويزيون پخش مي‌شود.

علي معلم دامغاني كه پس از عضويت در فرهنگستان هنر با راي شورايعالي انقلاب فرهنگي به رياست فرهنگستان هنر جمهوري اسلامي ايران برگزيده شد، در سال1380درنخستين همايش چهره‌هاي ماندگار به عنوان چهره برگزيده در زمينه شعر و ادب فارسي برگزيده و معرفي شد.

بنابراين گزارش، در جلسه شب گذشته شورايعالي انقلاب فرهنگي ميرحسين موسوي با رأي اعضاي اين شورا از رياست فرهنگستان هنر بركنار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمديان عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر گفت: اعضاي شورايعالي انقلاب فرهنگي در جلسه شب گذشته، ميرحسين موسوي را از رياست فرهنگستان هنر بركنار و علي معلم دامغاني را جايگزين وي كردند.

محمديان افزود: در اين جلسه اعضاي شورا همچنين مهدي كلهر، مجتبي رحماندوست و جهانگير الماسي را به عنوان اعضاي فرهنگستان هنر انتخاب كردند.

 

نوشتیم بسیجی.......کوفیان خواندند لباس شخصی نظام

نوشتیم شهید.......کوفیان خواندند مزدوران نظام

نوشتیم امام خامنه ای.......کوفیان خواندند رهبری

نوشتیم جمهوری اسلامی.......کوفیان خواندندجمهوری ایرانی

هر کس بخواهد ما را بشناسد داستان 9 دی را بعد از کربلا بخواند

چهارشنبه 2 دی 1388  11:35 PM
تشکرات از این پست
gherghi
gherghi
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 71
محل سکونت : اصفهان
سه شنبه 6 بهمن 1388  3:10 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها