0

خود ترمیمی رایانه ها

 
pop2000
pop2000
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : شهریور 1388 
تعداد پست ها : 609
محل سکونت : مرکزی

خود ترمیمی رایانه ها

محققان علوم رایانه ای موفق به ابداع نرم افزاری شده اند که بدون نیاز به هدایت انسان می تواند اختلالات موجود در برنامه های رایانه ای را ردیابی کرده و به ترمیم آنها بپردازد.

 


کد خبر : 02150تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۸۸

نرم افزار ClearView نرم افزاری است که به منظورفعالیت بر روی چندین رایانه که برنامه ای یکسان را اجرا می کنند طراحی شدهاست. این نرم افزار می تواند رفتارهای برنامه های در حال اجرا بر رویرایانه ها را تحت نظر گرفته و یک سری از قوانین و پارامترها را برای اجرایعادی آنها ارائه کند.

 

زمانی که نویسندگان یک نرم افزار با اختلالی در نرم افزارها مواجه میشوند، ارائه راه حل و رفع نقص سیستمهای دارای آن نرم افزار در حدود یک ماهزمان صرف خواهد کرد. اما محققان امیدوارند نرم افزار جدید ClearView بتواند به این فرایند سرعت بخشیده و نرم افزارها را در برابر نقصهای متعددیا حملات سایبری مقاوم تر سازد.

 

ClearView بدون نیاز به هدایت انسانی و بدون نیاز به دسترسی به کدمنابع برنامه های رایانه ای فعالیت کرده و در مقابل می تواند رفتارهایاجرایی برنامه ها را در میان سخت افزارهای رایانه تحت نظر گیرد.

 

زمانی که این نرم افزار از نفوذ بیگانه ای به داخل یکی از برنامه هایرایانه آگاه شود می تواند تعیین کند که برنامه هدف از کدام قانون عملیاتیتخطی کرده است و سپس بسته ترمیمی را مخصوص بخش نقص دار ارائه کرده و برایدریافتن میزان تاثیر گذاری عملیات رفع نقص برنامه آسیب دیده را موردآزمایش قرار می دهد.

 

این نرم افزار سپس بسته ترمیمی خود را به تمامی برنامه های مشابهی کهدر آن واحد در رایانه های دیگر فعال هستند ارسال کرده و به این شکل ازآنها در برابر بروز اختلالی مشابه محافظت می کند.

 

بر اساس گزارش لایو ساینس، آزمایشهای متعدد بر روی این نرم افزار نشانمی دهد ClearView به خوبی قادر است در برابر هر نوع نقص یا حمله سایبریایستادگی کند.

 

به گفته محققان استفاده از این نرم افزار می تواند بهرایانه ها به صورت مجزا یا در قالب یک شبکه ویژگی خود ترمیمی بخشیده ونیاز به تعمیرات متعدد و زمان گیر رایانه ها را توسط انسان از بین ببرد.مهر


يار هميشگي و همراه راسخون
www.user7.persianblog.ir


 

پنج شنبه 3 دی 1388  12:49 AM
تشکرات از این پست
samsam
cooper
cooper
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : شهریور 1388 
تعداد پست ها : 689
محل سکونت : سمنان

پاسخ به:خود ترمیمی رایانه ها

جالب بود
Learn from yesterday, live for today,hope for tomorrow.The important thing is not to stop questioning.
Albert Einstei

 

پنج شنبه 3 دی 1388  2:14 PM
تشکرات از این پست
shoorgashti
shoorgashti
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : مهر 1388 
تعداد پست ها : 3
دوشنبه 7 دی 1388  8:30 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها