0

روش نامگذاری مرسدس بنز

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

روش نامگذاری مرسدس بنز

مرسدس در ابتدا با ذکر یک عدد سه رقمی که با ضرب ان در عدد ۱۰ حجم موتور ان بدست می امد مدل هایش را نام گذاری نمود. سپس از خروفی مثل E به معنی انژکتور ِ وS به معنی لوکس و بزرگ و C به معنی کوپه وL به معنی 12cm افزایش طول استفاده نمودکه به مرور حذف شدند و چون تمام موتورهای عرضه شده انژکتوری بودند استفاده از حرف به این معنا منسوخ شد وبه علت تنوع بسیار در موتور و برای تقسیم بندی بهتر از دهه ۹۰ برای معرفی اتاق به ترتیب از حروفی مثل S , E, ,C استفاده کرد که C همکلاس سری ۳ , E همکلاس سری۵ ,S همکلاس سری ۷ B.M.W هستند و تقریبا با همان ابعد اتاق هستند .

البته بنز مدل A کلاس در رده خودروهای بسیار کوچک هم تولید میکند .

سری C



با مدلهای C200,C220 ,c280 و. . . که نهایتا موتور ۶ سیلندر است نیز ارائه میگردد.

کلماتی مثل الگانس کلاس . . نشانه تجهیزات است که کاملترین الگانس می باشد و این کلمه به هیچ وجه نمایانگر نوع اتاق که به اشتباه در ایران رایج شده نمی باشد.

سری E



تنوع لوازم رفاهی در ین اتاق فراوان است و موتورآن از 2200cc تا مدلهای قدرتمند ۸ سیلندر E500 وE560 متنوع است .

سری S



موتور آن از حداقل ۶ سیلندراز آغاز و تا ۱۲ سیلندر6000cc ادامه دارد که این مدل کاملترینو گرانترین مدل خانوادگی مرسدس است .

مدلهای اسپرت

بعد از تغییرات در نام گذاری و تنوع بسیار مدلهای اسپورتی که مرسدس برای رقابت با دیگر کارخانجات تولید میکند دیگر این نامگذاری از همان اصول وپایه تابعیت نمیکند و با حروفی مثلSLR ,CLK,SLK و. . . مشخی میگردند که SLKیک کوپه اسپورت کوچک و ارزان در کلاس Z4 B.M.W است .

اتومبیلهای شاسی بلند و دو دیفرانسیل مرسدس با حروف ML مشخص می گردند و در کلاس اتومبیلهایی چون X5 وپاجیرو و . . . است .
این سری کوچکترین و ارزانترین کلاس سدان مرسدس است که اصولا ضعیفترین مدل ان c180 1800cc می باشد وتا حدودی حالت اسپورت دارد . این سدان مرسدس محبوبترین و پر فروشترین مدل آن می باشد که دارای ابعادی نسبتا بزرگ خانوادگی و جادار است ( در ایران اتاقهای قبلی آن به کپل معروف بود که در سال ۹۳ بجای 230E به E220 تغییر نام پیدا کرد .) این اتاق مرسدس گرانترین مجهزترین و بزرگترین سدان تولیدی میباشد و اصولا کاملترین لوازم رفاهی را داراست و تمامی آپشن ها در این کلاس استاندارد است.

چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا  2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا  3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا  4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com

تالارهای تحت مدیریت :

مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه

 

یک شنبه 12 اردیبهشت 1389  9:42 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها