0

مبتکر جنگ نرم ابلیس بود

 
ayeneh
ayeneh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : آبان 1388 
تعداد پست ها : 2761
محل سکونت : تهران

مبتکر جنگ نرم ابلیس بود

آیت الله مصباح یزدی:
مبتکر جنگ نرم ابلیس بود


تصویر بزرگ

سرویس آئین و اندیشه:یکی از شیوه‌های دشمنان برای جنگ نرم بدبین کردن مردم نسبت به روحانیون و ایجاد شبهاتی نظیر این است که هرچه اینها می‌گویند به خاطر منافع خودشان است و حتی ولایت فقیه نیز امری ابداعی است که با آن بتوانند جایگاه خود را در نظام حفظ کنند.


استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از شیوه‌های دشمنان برای جنگ نرم بدبین کردن مردم نسبت به روحانیون و ایجاد شبهاتی نظیر این است که هرچه اینها می‌گویند به خاطر منافع خودشان است و حتی ولایت فقیه نیز امری ابداعی است که با آن بتوانند جایگاه خود را در نظام حفظ کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در همایش «جنگ نرم» گفت: پیداش اصطلاحات مختلف از دیرباز دارای سوابقی بوده و می‌توان برای هر یک از آنها تاریخی را ذکر کرد؛ اما «جنگ نرم»، هر چند نام و عنوان جدیدی است، اما پیشینه این پدیده را باید از زمان حضرت آدم(ع) جستجو کرد؛ زمانی که نه جامعه‌ای وجود داشت و نه صلح و جنگی بین افراد جامعه.

علامه مصباح یزدی با اشاره به داستان وسوسه شدن آدم و حوا توسط شیطان گفت: در حقیقت شیطان برای وسوسه آدم و حوا از جنگ نرم استفاده کرد و با وارد شدن از دو جنبه فکری و عملی، ابتدا القا کرد که تناول از شجره ممنوعه جاودانگی را در پی دارد و بعد برای جلب اعتماد آنها قسم خورد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در طول تاریخ انسان‌هایی وجود داشتند که با انگیزه‌های مختلفی هم‌چون کسب منفعت دنیوی، برتری طلبی، کینه توزی و ... با دیگران به دشمنی می‌پرداختند؛ اما تا زمانی که جنگ و نزاع در قالب حرکت‌های فیزیکی و نظامی باشد، مقابله با آن امری ساده است. اما زمانی که درگیری در قالب جنگ نرم باشد، وضعیت دشوار می‌شود. زیرا در این شیوه دشمن قصد تسلط بر فکر و اندیشه افراد را دارد.

وی با اشاره به این‌که کلید رسیدن بشر به منفعت و مصلحت، شناخت و معرفت است، گفت: دشمن سعی می‌کند شناخت صحیح را از بشر بگیرد تا بتواند با القاء تفکرات اشتباه، او را در شناختن مصالح و منافع خود گمراه کند و به اشتباه بیندازد.

علامه مصباح یزدی ادامه داد: ریشه جنگ نرم تسلط بر اندیشه افراد و روح جنگ نرم، انحراف افکار همراه با اعتمادسازی است؛ همان‌گونه که شیطان برای وسوسه کردن آدم و حوا چیزی را که منفعت نبود، با جلب اعتمادشان به عنوان منفعت به آنها القا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که تقریباً همه انبیاء با جنگ نرم مواجه بودند، ادامه داد: استهزاء پیامبران که همان ترور شخصیت است، یکی از شیوه‌های جنگ نرم است.

وی افزود: مبتکر جنگ نرم ابلیس بود و امروزه شاگردان انسی او راه او را ادامه می‌دهند.

علامه مصباح یزدی خطاب به طلاب و روحانیان با طرح این سؤال که وظیفه امروز ما به عنوان رهروان انبیا چیست، ادامه داد: ما باید درست در نقطه مقابل دشمن حرکت کنیم و راه صحیح را به همگان نشان دهیم؛ اما باید از همان ابزار و شیوه‌ای استفاده کنیم که آنها برای القای تفکر باطل استفاده می‌کنند. بر این اساس گام اول اعتمادسازی است که راه آن در خصوص ما طلاب انجام خدمات صادقانه بدون توقع مالی است. همان‌گونه که یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت روحانیت در دوران ستم‌شاهی خدمات صادقانه و بدون چشم‌داشت روحانیان بود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: یکی از شیوه‌های دشمنان برای جنگ نرم، بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت و ایجاد شبهاتی درباره آنان است. برخی از دشمنان خارجی و منافقین داخلی این‌گونه به مردم القا می‌کنند که روحانیون هرچه می‌گویند به خاطر منافع خودشان است و حتی مسأله ولایت فقیه نیز امری ابداعی است تا با آن بتوانند جایگاه خود را در نظام حفظ کنند.

وی اعتمادسازی را به منزله مقدمه واجب دانست و گفت: برای ترویج شناخت صحیح باید ابتدا اعتماد همگان جلب شود و در این راه باید تا پای جان بایستیم؛ اما نباید توقع داشته باشیم که هدف به طور کامل محقق شود؛ چرا که همواره افراد فاسدی وجود دارند که در مقابل حق می‌ایستند.

گفتنی است همایش «جنگ نرم» پنجشنبه، 9 اردیبهشت ماه در تالار همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد و در این همایش دکتر محمد جواد لاریجانی و پرفسور حمید مولانا نیز به سخنرانی پرداختند.

اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389  12:32 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها