0

اينترنت و جام جهاني 2010

 
zakeri_m
zakeri_m
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : شهریور 1388 
تعداد پست ها : 1740
محل سکونت : تهران

اينترنت و جام جهاني 2010

 

در آستانه شروع بزرگترین و مهمترین رویداد ورزشیی هستیم که در این کره آبی رنگ برگزار می شود و به جرات می توان گفت همه اقشار جامعه جهانی را درگیر خود کرده است. در همین راستا در جامعه مجازی هم سایتها و سرویسهای مختلفی ظهور کرده اند که به شما در بیشتر لذت بردن از این رویداد بزرگ کمک خواهند کرد. در این نوشته تعدادی از این سایتها و خدمات آنلاین را معرفی خواهم کرد.

1. گوگل

همیشه گوگل در سادگی و کاربردی بودن سرآمد است. کافیست عبارت World cup را تایپ کنید تا جدول مسابقات را به عنوان اولین نتیجه ببینید. خوب این ساده ترین امکانی است که گوگل در اختیار شما قرار می دهد. با گوگل می توانید به ورزشگاه های برگزرای مسابقات بروید و با خیال راحت به بازدید آنها بپردازید. استادیوم Soccer City در ژوهانسبورگ، استادیوم Peter Mokaba و Moses Mabhida را ببینید.

 

 

 

در این بین بخش توریسم آفریقای جنوبی هم با استفاده از گوگل بخشی را برای گردش مجازی در آفریقای جنوبی فراهم کرده است.
همچنین با استفاده از سایت پیک نیک که گوگل به تازگی آنرا خریده است می توانید عکسهای خود را که مربوط به جام جهانی است آپلود کرده و طرفداری خود از یک تیم را به نمایش بگذارید.

 

 

 

2. ویکی پدیا

 

ویکی پدیا یکی از غنی ترین منابع اطلاعات دقیق در اینترنت است. در این صفحه از ویکی پدیا می توانید کاملترین و جامع ترین اطلاعات را درباره جام جهانی 2010 بدست بیاورید. اگر از طرفداران فوتبال هستید پیشنهاد می کنم حتما این صفحه را ببینید.

 


 
3. فیفا

 

سایت فیفا را حتما می شناسید. به هر حال این سایت را می توان منبع اخبار فوتبال جهان دانست. اما در آستانه شروع جام جهانی این سایت هم رنگ و بوی این مسابقات مهم را گرفته است. با مراجعه به این سایت از انواع اخبار در مورد جام جهانی با خبر شوید. با ثبت نام در این سایت هم می توانید سایت را شخصی سازی کنید.

 


 
4. پورتال دولت آفریقای جنوبی برای جام 2010

 

این پروژه از سوی دولت آفریقای جنوبی راه اندازی شده است. آفریقایی ها برگزاری جام جهانی فوتبال را به عنوان یک فرصت مادام العمر برای برقراری ارتباط برای کشورشان قلمداد کرده اند و برای استفاده کردن از این فرصت این سایت را راه اندازی کرده اند. به عبارت دیگر این سایت پورتال دولت آفریقای جنوبی درباره جام جهانی است. هدف از این سایت هم انتشار اطلاعات در باره آفریقای جنوبی با نگاهی به جام جهانی است. به نظر می رسد بتوان در این سایت اطلاعات دست اول و نابی را در حین برگزاری مسابقات یافت و به نوعی از جزییات خبردار شد.

 


 
5. سایت گاردین

 

سایت خبری گاردین هم بخش خاصی را برای انتشار اخبار در مورد جام جهانی راه اندازی کرده است. البته احتمالا سایتهای خبری دیگر هم بخشهای مختلفی را راه اندازی کرده اند اما من به عنوان نمونه این سایت را معرفی می کنم.
 
 

 


 
6. توپ جام 2010: جابولانی

 

اصلی ترین ابزار برگزاری مسابقه فوتبال، توپ آن است. نام توپی که قرار است در جام 2010 از آن استفاده شود جابولانی است. جابولانی نام پسر است و در زبان محلی به معنای "خوشحال" است. اما اگر علاقه مند به سر درآوردن از جزییات این توپ هستید پوستر زیبایی در این سایت آماده شده که می توانید به آن مراجعه کنید.

 

7. نرم افزار مخصوص جام 2010

با نصب این نرم افزار خواهید توانست جدول مسابقات را ببینید و نتیجه مسابقات برگزار شده را در آن ذخیره کرده و انواع آمار را توسط آن استخراج کنید. جالب است بدانید این نرم افزار برای ویندوز، لینوکس و مک ارائه شده است.

 

8. اطلاعتی در مورد جامهای جهانی

اگر علاقه مند هستید اطلاعات شاخصی را به صورت نمودار از جام های جهانی برگزار شده از 1930 تا 2006 ببینید می توایند به این سایت مراجعه کنید.

 

 

9. چرخ فوتبال از روزنامه مارکای اسپانیا

 

روزنامه مارکا هم در یک اقدام جالب اطلاعات مربوط به جام جهانی را به صورت اینتراکتیو در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده است. دراین سایت اطلاعات در 4 دسته بندی شامل برنامه زمانبدنی مسابقات 2010، شهرها و استادیوم ها، گروه ها و مراحل و در آخر هم تیم های ملی به معنای واقعی گردآوری کرده است. با حرکت دادن ماوس بر روی هر کدام از آیتمها اطلاعات کاملی در مرکز این دایره نمایش داده می شود.

 

 

10. کسب اطلاعات در مورد همه 763 بازیکن شرکت کننده در جام

 

باز هم روزنامه مارکا امکان جالبی را به شما تقدم می کند. در این بخش از این سایت می توانید اطلاعات بسیار کاملی را در مورد هر کدام از بازیکنان بدست بیاورید. این اطلاعات هم به صورت بسیار زیبا و اینتراکتیو در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

 

11. اطلاعات در مورد شهرهای برگزاری مسابقات

اگر به دنبال دیدن فیلم و عکس از شهرهای محل برگزاری مسابقات هستید بی بی سی این امکان را در این سایت فراهم کرده است. این سایت برای کسانی که برای دیدن جام جهانی به آفریقا رفته اند بسیار کارآمد است.

 


 
12. نقشه تقسیم منافع مالی حاصل از جام 2010

 

برگزاری این مسابقات منافع مادی بسیاری خواهد داشت. اگر علافه مند هستید بدانید شرکتهای تجاری مختلف چه مقداری از این مسابقات منفعت کسب می کنند می توانید به این سایت مراجعه کنید.

 

 

13. پیشبینی نتیجه مسابقات توسط مجله Wired

 

مجله Wired نتیجه مسابقات را پیش بینی کرده است. در این پیش بینی Wired معتقد است مسابقه فینال نیان ایتالیا و برزیل خواهد بود و در نهایت برزیل قهرمان خواهد شد. می توانید این پیش بینی را در اینجا ببینید.

 

 

14. اطلاعاتی در مورد فینالهای برگزار شده

 

مسابقه فینال یکی از مهمترین مسابقات در جام جهانی است. در این نمودار که توسط The Missing Graph تهیه شده اطلاعات کاملی در این مورد عرضه شده است.
 

 

15. پوسترهای رسمی جام جهانی از 1930 تا 2010

 

در این قسمت از سایت تلگراف می توانید تمام پوسترهای رسمی طراحی شده برای جامهای جهانی از 1930 تا 2010 را ببینید.

 


پوستر جام 1930 - اروگوئه

 

16. کلمات کلیدی در توییتر

 

استفاده از # قبل از کلمات در توییتر آنها را تبدیل به کلمات کلیدی می کند. می توانید از این کلمات برای دریافت آخرین آخبار در توییتر استفاده کنید. در حال حاضر  worldcup# ، #wc2010، #2010worldcup از کلمات کلیدی مهم هستند. می توانید این کلمات را در توییتر جستجو کنید و اخبار جدید را بدست بیاورید.

 

17. لیست های توییتر

سایت Mashable لیستهای توییتری مختلفی را در مورد جام جهانی تهیه کرده است که می توانید با مراجعه به این صفحه آنها را دنبال کنید.

 

 

18. اکانت رسمی توییتر

 

در این آدرس هم می توانید توییتهای مهم را که توسط الگوریتمهای توییتر مشخص شده اند را ببینید.

19. تیترهای مهم در توییتر

اگر هم به دنبال خواندن تیترهای مهم در مورد جام 2010 هستید می توانید این اکانت که مربوط به TweetMeme است را دنبال کنید.
 
 
 
زندگی را تو بساز ، نه بدان ساز که سازند و پذیری بی حرف
زندگی یعنی جنگ ، تو بجنگ ، زندگی یعنی عشق ، تو بدان عشق بورز . . .
یک شنبه 23 خرداد 1389  12:28 AM
تشکرات از این پست
ravabet_rasekhoon samsam
h134553
h134553
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : آذر 1388 
تعداد پست ها : 256
محل سکونت : تهران

پاسخ به:اينترنت و جام جهاني 2010

تشكر از ارائه مطالب مفيدتان
یک شنبه 23 خرداد 1389  9:36 AM
تشکرات از این پست
j133719
j133719
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : فروردین 1389 
تعداد پست ها : 1228
محل سکونت : لرستان
یک شنبه 23 خرداد 1389  9:38 AM
تشکرات از این پست
giba22
giba22
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : اسفند 1387 
تعداد پست ها : 1994
محل سکونت : اصفهان

پاسخ به:اينترنت و جام جهاني 2010

تب جام جهاني داره بالا ميگيره!!؟

کارساز ما به فکر کار ماست      فکر ما در کار ما آزار ماست

یک شنبه 23 خرداد 1389  11:28 AM
تشکرات از این پست
mjavadkanjouri
mjavadkanjouri
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : شهریور 1387 
تعداد پست ها : 157
محل سکونت : کرمانشاه

پاسخ به:اينترنت و جام جهاني 2010

با سلام و عرض ارادت،
من که خوشم اومد
جالب بود
موفق باشی عزیزم

اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
العبد: محمد جواد کنجوری

یک شنبه 23 خرداد 1389  1:21 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها