0

سوزش زبان؛ علايم و درمان خانگي

 
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

سوزش زبان؛ علايم و درمان خانگي

سوزش زبان، عارضه دردناکي است که در تمامي نقاط زبان احساس مي شود. اين سندروم زبان، لثه، لب ها و داخل گونه ها، سقف دهان و قسمت هاي ديگر دهان را درگير مي کند.فرد مبتلا براي مدتي حس چشايي خود را از دست مي دهد.در مطلبي از «هلث نيوز» به علل، علايم و درمان خانگي اين سندروم اشاره شده است که در ادامه مي آوريم:
علل:

* عفونت قارچي * کمبود و يا نقص هورموني * ديابت * يائسگي * خشکي دهان * مصرف داروهاي ادرار آور * اختلالات خوني، مانند کمبود خون * اختلال غدد درون ريز * کمبود ويتامين به ويژه ويتامين B-12 ، نياسين، آهن و اسيدفوليک *ترش کردن * حساسيت به بعضي غذاها، خمير دندان، دهان شويه و آدامس* بيماري هاي دنداني * عاداتي مانند گاز گرفتن زبان * علل روحي رواني مانند افسردگي * عفونت هاي حاد * اختلالات التهابي * آسيب رسيدن به عصب زبان * مصرف تنباکو * سرطان دهان
علايم:

* احساس سوزش در زبان، لب، لثه، گلو، دهان و سقف دهان

* سوزن سوزن شدن يا بي حس شدن زبان * خشکي دهان * افزايش تشنگي * احساس درد در دهان * از دست دادن حس چشايي * احساس طعم تلخ و يا فلز مانند در دهان.
درمان خانگي:

* مکيدن يخ به ميزان زيادي اين ناراحتي را برطرف خواهد کرد.

* مصرف آب را افزايش دهيد. آب در مرطوب نگه داشتن دهان مؤثر است. * مصرف غذاهاي غني از ويتامين مانند سيب زميني، موز، عدس، فلفل، جگر، بوقلمون ، ماهي تن و مخمرهاي با ارزش غذايي بالا مانند ماءالشعير را افزايش دهيد.

* کمي گليسيرين روي زبان بماليد تا با ايجاد احساس خنکي درد و سوزش را برطرف کند.

* خوردن شير عسل با افزايش جريان خون سوزش زبان را بهبود مي بخشد.

* به خوردن غذاهاي ساده همراه با سبزي هاي آب پز شده که دردرمان اين سندروم مؤثر است، رو بياوريد.

* روغن استوقودوس خاصيت ضدعفوني کنندگي دارد و علاوه بر گردش جريان خون، سوزش را نيز برطرف مي کند. قبل از خواب کمي روغن استوقودوس به زبان بماليد و بگذاريد تا صبح بماند.

* غذاهاي غني از آهن مانند کلم بروکلي، جعفري و اسفناج را به برنامه غذايي خود اضافه کنيد. اين نوع مواد غذايي با افزايش توليد گلبول هاي قرمز براي جايگزين کردن گلبول هاي آسيب ديده، سوزش را از بين مي برد.

* آب ميوه و سبزي تازه با رساندن ماده مغذي لازم به بدن حالت سوزش را تسکين مي دهد.

* استفاده از آدامس هاي رژيمي باعث مرطوب شدن دهان و در نتيجه کاهش درد مي شود.
 

دوشنبه 22 آذر 1389  2:40 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

کاهش فشار خون، بدون نياز به دارو

فشار خون ، يکي از بيماري هايي به حساب مي آيد که قابل پيش گيري است اين بيماري اگرچه علايمي ندارد اما در صورت کنترل نشدن خطر بروز بيماري هاي کشنده اي مانند حمله قلبي، سکته و از کارافتادگي کليه را افزايش مي دهد. بسياري از افراد مبتلا به فشار خون بالا، از بيماري خود بي خبرند، بنابراين بهتر است به پزشک مراجعه کنيد. خوشبختانه در بيشتر موارد مي توان بدون استفاده از دارو فشار خون را کاهش داد. البته ابتدا لازم است خود را به وزن سالم برسانيد و سپس راهکارهاي عنوان شده در اين مطلب را از «Readers digest» در برنامه روزانه خود بگنجانيد.*پياده روي تند: بيماران فشار خون بالا که پياده روي تند مي کنند موفق مي شوند فشار خون خود را کاهش دهند. ورزش به قلب کمک مي کند تا از اکسيژن به طور موثري استفاده کند بدون اين که به پمپاژ شديد خون نياز باشد. ورزش هاي سنگين حداقل روزي ۳۰ دقيقه در روز که ضربان قلب را بالا ببرد انجام دهيد. سعي کنيد به سرعت و يا مسافت پياده روي خود اضافه کنيد تا از قلب تان کار بکشيد.

*تنفس عميق: در تکنيک« تنفس آرام »هورمون هاي استرس کاهش مي يابد.هورمون هاي استرس نوعي آنزيم به نام «رنين» موجود در کليه ها را که باعث بالا رفتن فشار خون مي شود ، افزايش مي دهد.سعي کنيد به مدت ۵ دقيقه در اول صبح و آخر شب نفس عميق بکشيد و سپس با خارج کردن نفس تمامي تنش ها را از بدن خارج کنيد.*مواد غذايي غني از پتاسيم انتخاب کنيد: گنجاندن ميوه و سبزي غني از پتاسيم نقش مهمي در کاهش فشار خون دارد. سعي کنيد روزي ۲ تا ۴ هزار ميلي گرم پتاسيم مصرف کنيد. منابع عالي پتاسيم شامل گوجه فرنگي، آب پرتقال، سيب زميني، موز، لوبيا قرمز، نخودسبز، طالبي، ميوه هاي خشک مانند کشمش و آلو است.* مراقب مصرف ميزان سديم باشيد: افراد مسن و کساني که سابقه بيماري فشار خون بالا در خانواده دارند نسبت به بقيه بيشتر در معرض خطر فشار خون بالا مرتبط با نمک قرار دارند.و از آن جا که تشخيص و ارتباط فشار خون بالا با نمک امري ناممکن است، بهتر است همه افراد خانواده در مصرف نمک احتياط کنند. مصرف حدود نصف قاشق مرباخوري نمک در روز مجاز است.* شکلات تلخ مصرف کنيد: اين نوع شکلات حاي فلاوونو ئيداست که باعث انعطاف پذيري بيشتر رگ هاي خوني مي شود. در بررسي انجام گرفته، مشخص شد ۱۸ درصد بيماراني که به طور روزانه شکلات تلخ مصرف مي کردند، شاهد کاهش فشار خون خود بودند. مصرف ۱۲ گرم شکلات حاوي ۷۰ درصد کاکائو توصيه شده است.* چاي مصرف کنيد: داوطلباني که روزي ۳ فنجان چاي گل باميه مي خوردند طي ۶ هفته نسبت به ديگران کاهش فشار خون پيدا کردند. مواد شيميايي موجود در اين گل نقش زيادي در کاهش فشار خون دارد.* حجم کارتان را پايين بياوريد: ساعت کاري بيش از ۴۱ ساعت در هفته خطر فشار خون را ۱۵ درصد افزايش مي دهد. اضافه کاري هم چنين ورزش کردن و سالم خوردن را نيز سخت مي کند. اگر صبح زود منزل را ترک مي کنيد، سعي کنيد به موقع به منزل برگرديد تا فرصتي براي ورزش و تهيه غذايي سالم داشته باشيد.* به موسيقي آرام گوش دهيد: علاوه بر مصرف دارو و تغيير دادن شيوه زندگي، گوش دادن موسيقي در کاهش فشار خون نقش دارد. محققان از ۲۸ داوطلب بزرگسال که داروي فشار خون مصرف مي کردند خواستند به مدت ۳۰ دقيقه به شنيدن موسيقي آرام در حالي که به آرامي نفس مي کشند بپردازند. پس از گذشت يک هفته فشار خون داوطلبان کاهش يافت.* خروپف را درمان کنيد: خروپف هاي بلند و پيوسته يکي از عمده ترين علايم آپنه (اختلال خواب به علت قطع شدن تنفس) است. محققان آمريکايي دريافتند که اغلب مبتلايان به آپنه داراي الدوسترون (Aldosterone) نوعي هورمون که فشار خون را افزايش مي دهد هستند در واقع نيمي از بيماران مبتلا به آپنه از فشار خون رنج مي برند. علاوه بر آپنه، خستگي مفرط طي طول روز و سردرد صبحگاهي نيز مي تواند از علايم فشار خون بالا باشد.
 

دوشنبه 22 آذر 1389  2:42 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

80 درصدازمبتلايان به درد گردني،دچار کشيدگي عضلاني وتاندون‌ها هستند

 يک متخصص طب فيزيکي و توانبخشي گفت: 80 درصد از مبتلايان به درد گردني در ايران دچار کشيدگي عضلاني و تاندون‌ها هستند. به گزارش ايسنا، دکتر اسدالله امان اللهي در حاشيه برگزاري چهاردهمين کنگره طب فيزيکي و توانبخشي و الکترودياگنوز اظهار کرد: دردهاي گردني، دردهاي شايعي هستند که در گروه‌هاي مختلف سني ديده مي‌شوند. جوانان به ويژه زنان بيشتر به آن مبتلا مي‌شوند البته اين درد به اندام‌هاي ديگر بدن سرايت نمي‌کند. وي افزود: بعضي از دردهاي گردني، ناشي از فعاليت‌هاي روزمره هستند و از بد نشستن، بد خوابيدن و انجام کارهاي سنگين نشات مي‌گيرند. اين گونه دردها گاهي اوقات از تحت فشار قرار گرفتن ديسک گردن ناشي مي‌شوند. در اين شرايط درد به اندامهاي ديگر مانند آرنج‌ها و انگشتان سرايت مي‌کند. در اين مرحله انگشت‌هاي شست، نشانه و گاهي اوقات انگشت وسط دردناک مي‌شوند. امان اللهي با بيان اينکه گاهي اوقات دردهاي گردني ناشي از ساختمان نخاع است، اظهار کرد: اين گونه موارد بسيار اندک است. از سوي ديگر، مشکلات عروقي، دردهاي گوارشي و گاهي اوقات تصادفات ممکن است منجر به دردهاي گردني شوند که دردهاي ناشي از تصادفات رانندگي را دردهاي شلاقي گويند.

دوشنبه 22 آذر 1389  2:44 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

بهترين مکمل‌ها براي مقابله با افسردگي

در بدن بيشتر مبتلايان به افسردگي مقدار فوليت پايين است بنابراين فوليت يکي از بهترين گزينه‌ها براي مقابله با اضطراب و افسردگي است

برخي از معمول‌ترين شيوه‌هاي درمان افسردگي، دارودرماني، ورزش، شرکت در برنامه‌هاي گروهي و يا مصرف مکمل‌هاي طبيعي است. به گزارش مديکال نيوز، مکمل‌هاي طبيعي براي مقابله با افسردگي وجود دارد که عبارتند از1- اسيد فوليک يا فوليت يا ويتامين 9B؛ نوع مصنوعي فوليت يعني ويتامين 9B در ميوه‌ها، اسفناج و سبزيجات برگ پهن يافت مي‌شود. در بدن بيشتر مبتلايان به افسردگي مقدار فوليت پايين است بنابراين فوليت يکي از بهترين گزينه‌ها براي مقابله با اضطراب و افسردگي است. 2- اسيدهاي چرب امگا 3 و امگا -6؛ اين اسيدهاي اصلي نقش مهمي در عملکرد سروتونين و دوپامين ايفا مي‌کنند که دو هورمون و ماده شيميايي شادي آفرين هستند. 3- ويتامين1B؛ اين ويتامين "تيامين" هم ناميده مي‌شود که گلوکز را به انرژي تبديل مي‌کند. کمبود اين مکمل طبيعي مي‌تواند سبب اضطراب ، افسردگي و خستگي شود. 4- ويتامين 3B؛ که نياسين هم ناميده مي‌شود و مکمل طبيعي مطلوب ديگري براي مقابله با افسردگي است. کمبود 3B موجب اضطراب همراه با خستگي و خواب آلودگي مي‌شود.5- ويتامين 5B يا اسيد پانتوتنيک که مکمل خوبي براي مقابله با افسردگي است و کمبود آن سبب خستگي و افسردگي مي‌شود. 6- ويتامين6B؛ يا پيريدوکسين که منبع سروتونين، ملاتونين و دوپامين است و کمبود آن سبب سردرگمي ذهني و رواني مي‌شود. بسياري از متخصصان تغذيه معتقدند بيشتر رژيم‌هاي غذايي اين ويتامين را براي بدن تامين نمي‌کنند.
 

دوشنبه 22 آذر 1389  2:45 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

تاثير رژيم غذايي بر عملکرد آنتي بيوتيک در بدن

پزشکان مي گويند نوع غذايي که مي‌خوريم روي نحوه عملکرد و تاثير آنتي بيوتيک‌ها در بدن اثرگذار است. به گزارش ايسنا، وقتي کودک شما به آنتي بيوتيک نياز دارد، بايد به انتخاب رژيم غذايي او توجه داشته باشيد. برخي از غذاها مي‌توانند تاثير دارو بر بدن را خنثي کنند. آنتي بيوتيک باکتري‌هاي مضر را نابود مي‌کند اما مي‌تواند سبب از بين رفتن ميکروب‌هاي مفيد در بدن شود که وجود آنها براي جذب مواد مغذي کليدي و هم مثل ويتامين‌هاي ب و کا ضروري است. براي اينکه از مصرف دارو بيشترين سود را ببريد حتما دوز مناسب آن را به کودک بدهيد و براي اطمينان از اين امر با تجويز و توصيه متخصص دارو را مصرف کنيد. گاهي اوقات کودک شما واقعا نيازي به آنتي بيوتيک ندارد براي مثال در مورد عفونت‌هاي ويروسي آنتي بيوتيک‌ها کاملا بي‌فايده هستند و فقط براي مقابله با عفونت‌هاي باکتريايي موثرند. محققان توصيه مي کنند در صورت تجويز آنتي بيوتيک به کودک بهتر است مواد غذايي پروبيوتيک مثل ماست پروبيوتيک را به رژيم او اضافه کنيد. پروبيوتيک‌ها که نوع خاصي از باکتري‌ها هستند اسهال ناشي از مصرف آنتي بيوتيک را درمان مي‌کنند. در صورت تجويز آنتي بيوتيک مراقب آهن و کلسيم باشيد. غذاهاي حاوي اين دو ماده مغذي را با آنتي بيوتيک به کودک ندهيد چون توانايي بدن در جذب انواع خاصي از آنتي بيوتيک را دچار اختلال مي‌کنند.

در اين مورد توجه داشته باشيد زمان دقيق مصرف آنتي بيوتيک واقعا حائز اهميت است. يعني اگر ناچار هستيد به کودکتان کلسيم، آهن يا مولتي ويتامين بدهيد حداقل سه ساعت قبل از زمان خوردن دارو اين کار را انجام دهيد تا پس از آن فرصت کافي براي جذب دارو وجود داشته باشد. همچنين خوردن سوپ همراه با آنتي بيوتيک بهترين گزينه غذايي است اما در عوض مصرف غذاهاي اسيدي مثل آب ميوه‌هاي مرکبات و نوشيدني‌هاي گازدار و آماده، شکلات، آنتي اسيدها و سس کچاپ که حاوي گوجه فرنگي است را کاهش دهيد. در صورت تجويز آنتي بيوتيک براي کودک به جز ماست از دادن ساير فرآورده‌هاي لبني به کودک خودداري کنيد. علاوه بر اينها خوردن تخمه کدو که غني از عنصر روي است در اين مواقع توصيه مي‌شود. روي طول دوره فعاليت ويروس‌هاي سرماخوردگي را کاهش مي دهد.
 

دوشنبه 22 آذر 1389  2:46 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

درمان جديد اگزماي پوستي

تحقيقات نشان داده آب گل قاصدک مي تواند اگزماي پوستي را معالجه کند. به نوشته «MSN» اين گياه بيش از هزار سال در طب سنتي براي بيماري هاي متعدد مورد استفاده قرار گرفته است. اما حالا مشخص شده آب قاصدک در درمان اگزماي پوستي که با جوش و خارش شديد همراه است، بسيار موثر است. آب گل قاصدک مقدار فراواني ويتامين B،D،C،A، منيزيم، آهن، روي و کلسيم دارد. محققان احتمال مي دهند اين مواد که تاثير قوي آنتي اکسيداني دارند، آسيب به سلول هاي پوستي را به حداقل مي رسانند. 

دوشنبه 22 آذر 1389  2:47 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

ترک سيگار روحيه شما را تقويت مي کند

بررسي محققان نشان مي دهد، ترک استعمال دخانيات علاوه بر سلامت جسمي، روحيه فرد را نيز بهبود مي بخشد. به نوشته «هلث نيوز» اغلب سيگاري ها براي کاهش اضطراب در مواقع پراسترس سيگار مي کشند. محققان مي گويند ترک سيگار احساس شادي در اين افراد ايجاد مي کند و تاثير آن طولاني مدت است. بررسي جامعي روي حدود ۲۴۰زن و مردي که قصد ترک سيگار داشتند، انجام شد. در اين تحقيق به داوطلبان چسب هاي نيکوتين و مشاوره داده شد. نيمي از داوطلباني که قادر به ترک استعمال سيگار نبودند در طول اين تحقيق دچار افسردگي شدند. در حالي که افرادي که موفق به ترک شدند، از روحيه خوبي برخوردار بودند. 

دوشنبه 22 آذر 1389  4:20 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

عوامل موثر در پوسيدگي دندان

روزي يک و يا بيش از يک ليوان چاي سبز خطر بروز پوسيدگي دندان را کاهش مي دهد

مترجم: عليرضا- مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به تنهايي نمي تواند از آسيب هاي غير منتظره دندان پيش گيري کند.مسواک زدن پس از هر وعده غذايي، انتخاب چاي گياهي به جاي نوشيدني گاز دار و مصرف ميوه به جاي شکلات، شايد يک فرمول عالي براي حفظ دندان ها به نظر بيايد اما بايد بدانيد که فقط اين موارد کافي نيست.در اين مطلب از ديلي ميل به مواردي اشاره مي شود که در پوسيدگي دندان تاثير گذار است. * چاي ميوه اي: اين نوع نوشيدني نسبت به آب پرتقال ۳ برابر مخرب تر است. بررسي انجام شده نشان داد، چاي ميوه اي اسيدي است و ميناي دندان را از بين مي برد.

کاهش خطر: چاي سياه و يا سبز مصرف کنيد. ترکيب هاي موجود در چاي با باکتري هاي جرم زا مقابله مي کند و مانع چسبيدن جرم روي دندان مي شود. به تازگي مطالعاتي در اين زمينه در ژاپن انجام شده است که نشان مي دهد خوردن روزي يک و يا بيش از يک ليوان چاي سبز خطر بروز پوسيدگي دندان را کاهش مي دهد. کاتکينز، نوعي آنتي اکسيدان موجود در چاي سبز از توليد اسيد در دهان توسط باکتري ها پيش گيري مي کند.* تنقلات سالم: خوردن ميوه، تخمه و خشکبار به عنوان تنقلات سالم براي حفظ سلامت بدن مفيد است اما اين تنقلات در پوسيدگي دندان تاثيرگذار است. به گفته محققان به طور روزانه دندان قادر است تنها با ۵ حمله اسيدي مقاومت کند. بزاق دهان براي خنثي کردن اسيد ايجاد شده توسط ماده غذايي يا نوشيدني مصرف شده يک ساعت وقت لازم دارد. بنابراين اگر طي روز کم کم نوشيدني گازدار بخوريد، بزاق دهان به طور مداوم تحت تاثير اسيد قرار مي گيرد.کاهش خطر: سعي کنيد روزي ۳ وعده غذايي بدون مصرف تنقلات را رعايت کنيد. اگر لازم به خوردن تنقلات است، همه را يک جا بخوريد. پس از خوردن، دهان خود را بشوييد و يا اين که با جويدن آدامس رژيمي ترشح بزاق دهان که اسيد را خنثي مي کند، بيشتر کنيد. * قطره چشم: شايد عجيب به نظر بيايد اما قطره هاي چشم ضدالتهابي در خرابي دندان نقش دارد. داروهاي ضدافسردگي، آنتي هيستامين و به خصوص داروهاي فشار خون با کاهش توليد بزاق دهان باعث خشکي دهان مي شود. بزاق دهان با خنثي سازي مواد غذايي اسيدي مانند پرتقال و اسيدي که توسط باکتري به هنگام تجزيه مواد غذايي ايجاد مي شود، به عنوان محافظ دندان عمل مي کند. به گفته کارشناسان مصرف کم مسکن مانع ندارد اما مصرف روزانه آنتي هيستامين باعث کاهش توليد بزاق دهان و در نتيجه آسيب پذيري دندان مي شود.کاهش خطر: آدامس ها، قرص هاي مکيدني و ژل هاي مخصوص خشکي دهان که توليد بزاق را زياد مي کند، مصرف کنيد. * حاملگي: ۵۰ درصد زنان باردار دچار بيماري لثه ملتهب مي شوند که به هنگام مسواک زدن، خون ريزي مي کند. ميزان بالاي گردش استروژن و پروژسترون در بدن يک زن باردار باعث افزايش جريان خون به تمامي قسمت هاي بدن از جمله لثه مي شود که به التهاب و خونريزي زودهنگام لثه مي انجامد.
 

دوشنبه 22 آذر 1389  4:22 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

راه هاي تقويت غدد فوق کليوي

راه هاي تقويت غدد فوق کليوي

از علائم پرکاري غدد فوق کليوي گفتيم اين بار مي خواهيم درخصوص راه هاي تقويت غدد فوق کليوي بگوييم. با ما درمطلب همراه سلامت همراه شويد.

*از مصرف غذاهاي آماده خودداري کنيد: بيشتر غذاهاي آماده سرشار از سمومي مانند گلوتامات منوسديم( ماده شيميايي که به بعضي غذاها به خصوص گوشت براي تقويت مزه آن افزوده مي شود) است که پس از مصرف آن بدن به طور مداوم دچار استرس مي شود . تا زماني که اين ماده شيميايي از بدن دفع شود بسته به توان سم زدايي کبد اين عمل مي تواند ساعت ها و يا چند روز طول بکشد.*نفس عميق بکشيد: به نقل از نيوزويک بررسي ها نشان داده است تنفس عميق حتي به مدت چند دقيقه باعث کاهش ترشح هورمون هاي استرس مي شود و در نتيجه روي عملکرد غدد فوق کليوي تاثير مي گذارد. بنابراين به هنگام گير کردن در ترافيک و يا مکان پراسترس به جاي عصباني شدن ، نفس عميق بکشيد.*استرس را کاهش دهيد: اگرچه شايد کنترل استرس، سخت است اما واقعيت اين است که به جز شما هيچ کس ديگري نمي تواند استرس شما را کاهش دهد. پياده روي، قرار گرفتن در طبيعت، بغل کردن فرزند، استراحت و...مفيد است.*مصرف ميوه و سبزي: استرس مزمن مواد مغذي بدن را از بين مي برد. با افزايش مصرف ميوه و سبزي، دريافت ويتامين و مواد معدني و ريزمغذي ها را افزايش دهيد تا بدن سريع تر بهبود پيدا کند.*مصرف کافئين را کاهش دهيد: کافئين باعث تحريک غده فوق کليوي و افت انرژي در انتهاي روز مي شود.چاي گياهي به ويژه چاي نعناع براي بدن مفيد است.*به طور مرتب ورزش کنيد: ورزش بهترين راه حل براي رهايي از استرس است. اما ورزش بيش از حد روي اين غده فشار وارد مي کند.*ويتامين مصرف کنيد: غدد فوق کليوي نسبت به هر عضو و يا غده در بدن، بيشترين ميزان ويتامين C را مصرف مي کند.ويتامين C براي توليد هورمون هاي غده فوق کليوي لازم است.*ويتامينB5استفاده کنيد: اين ويتامين براي اين غده مفيد است.*از مصرف شکر و محصولات گندم تصفيه شده بپرهيزيد: اين نوع مواد غذايي باعث نوسان سريع قند خون مي شود که در نتيجه غده فوق کليه از خود عکس العمل نشان مي دهد.*در هر وعده غذايي مقداري پروتئين مصرف کنيد: اين امر باعث مي شود ميزان قند خون ثابت بماند و روي غده فوق کليوي فشار وارد نشود. پروتئين علاوه بر گوشت قرمز در گياهان بنشني مانند لوبيا، خشکبار ، تخمه و آواکادو نيز موجود است.
 

دوشنبه 22 آذر 1389  5:36 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

باورهاي نادرست درباره ميکروب ها

مترجم: عليرضا- باکتري ها و ويروس هاي موجود در اطراف ما به دو گروه مفيد و غيرمفيد تقسيم بندي مي شوند. ترس از آن ها باعث شده در بعضي افراد عادت هايي مانند شستن دست قبل از صرف غذا و دوش گرفتن روزانه به شکل وسواسي به وجود بيايد. در اين مطلب از RadersDigest به باورهاي نادرست پاسخ هاي صحيح داده مي شود.

فرد سالم نياز به واکسن ندارد؛ميکروب ها سالم ترين افراد را نيز مورد هدف قرار مي دهند. واکسن امن و مؤثر است. از طريق واکسن ها دوز خفيف همان ويروس وارد بدن مي شود تا بدن در صورت نياز در برابر آن مقاوم باشد.
*داروهاي سرماخوردگي و آنفلوآنزا هميشه مؤثر است؛

اين واقعيت ندارد زيرا دانشمندان هنوز دنبال کشف راه هاي جديد مقابله با اين بيماري هايند. داروهايي که در حال حاضر در بازار در دسترس قرار دارد تنها علائم بيماري را قابل تحمل مي کند تا سيستم دفاعي بدن بتواند با ويروس مقابله کند. علاوه بر آن، علت اغلب سرفه ها ، گلودردها، سرماخوردگي و آنفلوآنزا ويروس مي باشد بنابراين داروهاي آنتي بيوتيک در بهبود بيماري تاثير نخواهد گذاشت.
* به محض خوب شدن مي توان داروهاي آنتي بيوتيک را قطع کرد

؛بعضي آنتي بيوتيک ها به قدري قوي اند که واکنش آني نشان مي دهند.

اما اين بدان معني نيست که به محض اين که احساس بهتري کنيد مصرف داروها را قطع کنيد زيرا احتمال بازگشت مجدد بيماري وجود دارد. بنابراين لازم است دوره کامل داروهاي تجويز شده توسط پزشک تکميل شود.
* درجه حرارت کمي بالا جاي نگراني ندارد؛

دماي کمي بالاتر از حد طبيعي، نشانه مقابله بدن با عفونت است. به اين گونه علائم بي توجه نباشيد و به خود استراحت دهيد. در صورت بروز علائم به پزشک مراجعه شود.
*بايد ظرف ها را با مايع ظرف شويي ضد باکتري شست؛

استفاده از مايع ظرف شويي حاوي آنتي باکتريال کافي است. استفاده بيش از حد از مايع ضد باکتري باعث ايجاد ميکروب هاي مقاوم به آنتي بيوتيک در محيط مي شود و عفونت هايي را که به سختي قابل درمان مي باشند به وجود مي آورد.
* شير پاستوريزه نشده بهتر است ؛

تعداد زيادي از مدافعان شير خام مي گويند پاستوريزه کردن، ارزش غذايي شير را از بين مي برد. آن ها اظهار مي کنند که شير خام داراي عناصر ضد باکتري است که نياز به پاستوريزه شدن شير را از بين مي برد. اما بررسي نشان مي دهد تفاوت تغذيه اي اندکي بين شير خام و پاستوريزه شده وجود دارد. در واقع شير پاستوريزه مي تواند باکتري هاي خطرناک زيادي داشته باشد.
* قرار گرفتن در هواي آزاد مي تواند باعث سرماخوردگي شود؛

اين باور از يک نسل به نسل ديگر منتقل شده است. اما واقعيت امر اين است که موهاي خيس باعث ورود ويروس به بدن نمي شود و تنها راه انتقال، از فرد مبتلا است.
 

دوشنبه 22 آذر 1389  5:37 PM
تشکرات از این پست
nona66
nona66
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : فروردین 1388 
تعداد پست ها : 765
محل سکونت : تهران

چگونه حافظه را تقويت کنيم

از دست دادن حافظه يکي از معضلات دوران پيري است. به خاطر داشتن تجربه هاي زندگي امري خوشايند و با اهميت است اما صد حيف که با بالا رفتن سن، مغز نيز پير مي شود و بسياري از افراد قدرت يادآوري خاطرات گذشته را از دست مي دهند. اما با استفاده از چند روش طبيعي مي توان قدرت حافظه مغز را تقويت کرد که در اين مطلب از «MSN» به آن اشاره شده است.

* نوشيدني هاي داغ مانند چاي و قهوه بخوريد. اين ۲ نوشيدني با تحريک مغز به آن کمک مي کند تا به طور موثرتري به حافظه دسترسي پيدا کند.* خواب منظم براي تقويت حافظه مفيد است.* مصرف مکمل ها به ويژه اسيدفوليک به مغز کمک مي کند تا بهتر به خاطر بياورد.* به طور منظم غذا بخوريد. اگرچه مغز تنها ۲ تا ۳ درصد وزن بدن را تشکيل مي دهد اما ۲۰ درصد انرژي بدن را مي سوزاند. بنابراين براي اين که درست عمل کند، نياز به سوخت منظم دارد. * با استراحت، استرس را از زندگي خود دور کنيد تا بتوانيد توانايي مغز را حفظ کنيد.

* ورزش علاوه بر مفيد بودن براي سلامتي جسم، مغز را نيز سالم نگه مي دارد.* بازي هاي ذهني مانند حل کردن جدول و ... در تقويت مغز نقش موثري دارد.* از مواد غذايي مانند اسفناج، توت فرنگي و ... که مغز را تقويت مي کند زياد استفاده کنيد.* مشروبات الکلي تاثير مخربي روي مغز و قدرت حافظه آن مي گذارد.
 

دوشنبه 22 آذر 1389  5:38 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها