ژاپنی ها صفحه جذب انرژی خورشیدی د ر فضا را ساختند

این ایستگاه انرژی خورشیدی که تا سال 2030 راه اندازی‌خواهد شد انرژی نور خورشید را به به ‌وسیله اشعه لیزر به گیرنده‌هایی در روی کره‌زمین انتقال می‌دهد.
شنبه، 30 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ژاپنی ها    صفحه    جذب  انرژی   خورشیدی   د  ر فضا   را   ساختند
این ایستگاه انرژی خورشیدی که تا سال 2030 راه اندازی‌خواهد شد انرژی نور خورشید را به به ‌وسیله اشعه لیزر به گیرنده‌هایی در روی کره‌زمین انتقال می‌دهد.
 
به گزارش راسخون و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی‌تلگراف سازمان فضایی ژاپن (JAXA)  در حال کار بر روی یک پروژه جذب انرژی خورشیدی است.
 
آژانس فضایی ژاپن با همکاری شرکت‌های میتسوبیشی وIHI Corp"" در حال کار بر روی یک مهارکننده و انتقال‌دهنده انرژی خورشیدی هستند.
 
این مهارکننده نور خورشید که مساحتی در حدود  4 کیلومتر دارد از مواد "Photovoltaic" تشکیل شده است.
 
این مهارکننده در مدار "Geostationary" زمین مستقر شده و انرژی مهارشده نور خورشید را به گیرنده‌هایی که در روی کره‌زمین و احتمالا در دریاها و یا نقاط دور مستقر هستند به ‌وسیله اشعه لیزر انتقال می‌دهد.
 
انرژی ‌به دست آمده از نور خورشید برابر با یک گیگاوات انرژی خورشیدی است که معادل انرژی حاصل ‌از یک نیروگاه‌ هسته‌ای و 6 برابر ارزان‌تر از هزینه‌های جاری انرژی در ژاپن است.
 
مدیر تحقیقات صنایع سنگین "میتسوبیشی" در این مورد گفت: "از آنجایی که انرژی خورشیدی پاک و پایان‌ناپذیر است. ما معتقدیم که این سیستم قادر خواهد بود که مشکلات مربوط به کمبود انرژی و گرم‌شدن زمین را پایان دهد.
 
مهم‌ترین مساله در حال حاضر هزینه این پروژه است که در حدود 21 بیلیون دلار برآورد شده‌ است و حداقل تا سال 2030 عملی نخواهد شد.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.