مکزيک، ملت سرخ پوست ها

بدون شک مکزيک يکي از قديمي ترين و با سابقه ترين تيم هاي حاضر در جام جهاني است ولي همواره به طرز دراماتيکي از صعود به جمع مدعيان بازمانده است.
دوشنبه، 10 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مکزيک، ملت سرخ پوست ها
راسخون: ایالات متحد مکزیک یا مکزیک، کشوری است در آمریکای شمالی به پایتختی مکزیکوسیتی .
 نام آغازین این کشور اسپانیای نو بود. اما پس از آن‌که نام پایتخت آن را مکزیکوسیتی انتخاب کردند نام مکزیک که برگرفته از زبان سرخ‌پوستی ناهوآتل است را برای آن گزیدند. معنی مکزیک مشخص نیست اما به نظر برگرفته از mextli یا Mēxihtli است.
مکزیک كشوری كوهستانی و مرتفع است. و تنها قسمتی از آن كه  مسطح می باشد، در شبه جزیره «یوكاتان» واقع شده است .  از آنجا كه ارتفاع  این كشور از 500 متر بیشتر است. لذا  درجه حرارت نسبت به عرض جغرافیایی و ارتفاع زمین،  متغیر است. شمال این كشور خشك و غیر قابل كشت بوده،  در حالی كه جنوب، مرطوب و گرم است.  اغلب جمعیت  مكزیك، شهرنشین می باشند. درآمد ارزی دولت از راه صدور نفت خام – ماشین آلات صنعتی- قهوه ومیگوو نیز جلب توریستها، حاصل می شود. ذخایر مهم معدنی آن عبارتند از: طلا – نقره – اورانیوم – زغال سنگ – نفت و گاز طبیعی. این كشور از لحاظ تولید ذرت و لوبیا، خودكفا محسوب می گردد
ایالات متحده مکزیک فدراسیونی است که بر اساس قانون اساسی مصوب سال ۱۹۱۷ توسط یک نظام جمهوری و دولتی دموکرات اداره می‌شود.
مکزیک دارای زبان رسمی نیست اما زبان اسپانیایی که توسط ۹۷٪ مردم آن گویش می شود به عنوان زبان ملی در نظر گرفته می شود.
 
مکزيک، ملت سرخ پوست ها
جمعيت :000/200/104
سال 1929 به عضويت رسمي فيفا درآمد.
مربي: خاوير آگيره متولد 1958
بهترين حضور مکزيک به سال 1986 باز مي گردد. زماني که اين کشور ميزبان يکي از زيباترين ادوار جام جهاني بود. مکزيکي ها در آن زمان به مرحله نيمه نهايي رسيدند ولي در همان جام برابر آلمان غربي شکست خوردند.
مکزيک در اين دوره با نوسانات شديدي روبه رو بود. به طوري که در جريان رقابت هاي مقدماتي 3 بار سرمربي عوض کرد. اتفاق نادري که منجر به صعود آن ها به آفريقاي جنوبي شد. هوگو سانچز افسانه اي، سوان گوران اريکسون و خاوير آگيره بود.
آن ها از 20 بازي توانستند با 13 پيروزي، 2تساوي و5 شکست راهي مرحله نيمه نهايي شوند.
به هر صورت مکزيکي ها به رهبري آگيره اگر مي خواهند به فکر صعود به مرحله بالاتر باشند ، بايد از سد فرانسه و آفريقاي جنوبي بگذرند. خاطره انگيزترين بازي مکزيک  در نزد فوتبال دوستان ايراني به مصاف اين تيم با تيم ملي کشورمان در جام جهاني 2006 برمي گردد.
حضور در جام جهاني
مکزيک در 14 دوره جام جهاني حضور داشته است. از سال 1930 تا سال 2006.
مکزيک در سال هاي 1970و 1986 به نيمه نهايي رسيد ولي بعد از آن نتوانست از مرحله دوم راهي يک هشتم نهايي شود. آنتونيو کاربا خال پرافتخارترين ستاره مکزيک است که در 5 دوره جام جهاني حضور داشته است.
ترکيب احتمالي: او چوآ، فوآرز، اوسوريو، مارکز، سال سيرو، کاسترو، تورادو، دوس سانتوز، کوآردادو، هرناندز وولا
ستاره ها : رافائل مارکز ،   پاول پارادو 

مکزيک، ملت سرخ پوست ها
    
/1030 1002



منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.