عقاب آفریقایی به دنبال صعود از گروه B

بازیکنان نیجریه یاهمان گربه های سیاه به آفریقای جنوبی می آیند تا نمایش خوبشان در سال 1994 را تکرار نمایند.
يکشنبه، 16 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عقاب آفریقایی به دنبال صعود از گروه B
راسخون:  نیجریه کشوری است در غرب آفریقا به  پایتختی آبوجا.
نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور قاره آفریقا است که به دلیل تنوع فراوان قومی و نژادی طی چند سال گذشته شاهد درگیری‌های زیادی بوده‌است.
تاریخ اولین سکونت در این کشور به ۹ هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.
رئیس جمهور نیجریه هم رئیس حکومت است و هم رئیس دولت . رئیس جمهور با رای مردم برای دوره‌ای چهار ساله انتخاب می‌شود که قابل تمدید برای دوره دوم نیز هست.
پرجمعیت ترین کشور آفریقا می‌باشد. از سمت شمال با جمهوری صحرا هم مرز است. آب و هوای استوایی باعث پیدایش جنگل های متراکم و انبوه ، در شرق ، غرب ، و جنوب این کشور شده‌است. میانگین درجه حرارت سالانه ، ۳۲ درجه سانتی گراد ، همراه با رطوبت فراوان است.
قوانین شریعت اسلامی از سال ۲۰۰۰ میلادی در شمال نیجریه اجرا می‌شود ولی برخی از شورشیان خواهان اجرای قوانین اسلامی در سراسر نیجریه هستند. درگیری‌های مسلمانان تندرو با دولت نیجریه در ایالت‌های کانو، بورنو و یوبه در شمال نیجریه در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۹ صدها کشته برجای گذاشت.
*جمعيت: 000/720/152  نفر
*از سال 1959 عضو رسمي فيفا
*مربي اهل سوئد :لارس لاگريک متولد 1948

عقاب آفریقایی به دنبال صعود از گروه B

هرگاه نام نيجريه شنيده مي شود ناگاه به ياد عقاب هاي آفريقايي مي افتيم .تيم قدرتمندي که در سال 1994 هم را شگفت زده کرد ولي اين بار براي صعود به مرحله پاياني جام جهاني در شرايط قرار گرفت که هيچ کس فکرش رانمي کرد. آن ها که در آمادگي صد درصدي قرار داشتند و به رکورد بدون باخت رسيده بودند، ناگهان با تساوي برابر تونس در2 بازي رفت و برگشت همه چيز به ضررشان تمام شد. شايد تنها روزنه اميد براي صعود نيجريه پيروزي برابر موزامبيک بود. البته اين اتفاق رخ نداد تا آن ها چشم شان به بازي تونس و موزامبيک دوخته شود. دراين ديدار موزامبيک پيروز شد واز طرف ديگر نيجريه با شکست دادن کينا با نتيجه 3 بر 2 توانست به جام جهاني صعود کند.
حضور در جام جهاني
تيم ملي نيجريه در 3 دوره از سال 1994 تا 2002 درجام جهاني حضور پيدا کرد. شايد بهترين حضور آن ها به همان جام جهاني امريکاي 94 باز گردد. نيجريه با داشتن ستاره هايي هم چون آموکاچي، امانوئل آمونکه، جي چي اوکوچا به عنوان پديده آن جام شناخته شد.
حتي در جام جهاني 1998 نيز آن ها توانستند به دور دوم صعود کنند، پيروزي 3 بر 2 مقابل اسپانيا از شاهکارهاي آن ها بود ولي شکست 4 بريک مقابل دانمارک آن ها را از صعود به مرحله يک هشتم باز داشت.
ترکيب احتمالي تيم ملي نيجريه: ران ياما، آيلا يوسف ، يوبو آپام، اچي جل، اتو، کايتا، ميکل، اوبافعي، ياکوبو اويم ونيگي
ستاره ها: جان ابي ميکل، اوبافعي مارتين  

/1030  1002

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.