برزیل اروپا با نام عاریه‌ای

یوگسلاوی سابق با نام عاریه‌‌ای صربستان امیدوار است یک بار دیگر رگه‌هایی از تیمی که به برزیل فوتبال اروپا معروف بود را به تماشا بگذارد.
يکشنبه، 16 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برزیل اروپا با نام عاریه‌ای
راسخون: صربـستان یک کشور محاط در خشکی در مرکز جنوب خاوری اروپا است که بخش جنوبی جلگه پانونین و جنوب شبه‌جزیره بالکان را در برگرفته‌است.
 این کشور با مجارستان در شمال، رومانی و بلغارستان در خاور، جمهوری مقدونیه، کوزوو و مونته‌نگرو در جنوب، کرواسی و بوسنی و هرزگوین در باختر هم‌مرز است. بلگراد پایتخت این کشور است.
برای قرن ها، در مرزهای فرهنگی میان شرق و غرب، یک پادشاهی قدرتمند صرب در قرون وسطی –بعدها با نام امپراتوری- بیشتر بالکان را در تصرف داشت. حکومت نوین صربستان در سال ۱۸۱۷ در پی قیام دوم صربها به‌وجود آمد. مرزهای امروزی کشور، پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفت. در آن زمان صربستان یک واحد فدرال درون جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی شد. صربستان در سال ۲۰۰۶ پس از آنکه مونته‌نگرو از اتحاد صربستان و مونته‌نگرو جدا شد، دوباره پس از فروپاشی یوگوسلاوی در سال ۱۹۹۰ به وضعیت حکومت منفرد درآمد. در سال ۲۰۰۸، استان خودمختار کوزوو، به صورت یکطرفه از صربستان اعلان استقلال کرد.
صربستان براي نخستين بار با اين نام به بزرگترين رويداد فوتبال جهان رسيده است.
اين تيم پيش از اين با نام يوگسلاوي در اين مسابقات حضور مي يافت و پس از فروپاشي يوگسلاوي با نام صربستان راهي جام جهاني شده است.
يوگسلاوي در مرحله مقدماتي با سرمربيگري "رادومير آنتيچ" بالاتر از تيم هاي مطرحي همچون فرانسه و روماني قرار گرفت تا قدرت خود را به فوتبال جهان نشان دهد.
اين تيم در مرحله مقدماتي با درخشش "دژان استانکوويچ"، " نيکولا زيگيچ"، "کراسيچ" و "رادوسان پترويچ" تمامي حريفان ريز و درشت خود را با شکست مواجه کرد تا ياد و خاطره تيم قدرتمند يوگسلاوي در دهه نود را زنده کند.

برزیل اروپا با نام عاریه‌ای


صرب ها در اين جام با اتکا به قدرت بدني و فوتبال محکم خود مي توانند براي آلمان و غنا حريفي خطرناک محسوب شوند.
"رادومير آنتيچ" که با سابقه حضور در تيم هاي رئال مادريد و بارسلونا از مشهورترين مربيان اروپاي شرقي محسوب مي شود با رساندن صربستان به جام جهاني دوباره نام خود را بر سر زبان ها انداخت تا توان بالايش در مربيگري را نشان دهد
بازی کلیدی
صربستان – آلمان
صربستان نسبت به سایر تیم‌های حاضر در این گروه شانس بیشتری برای صعود از این مرحله دارد.
صربی ها در نخستین بازی خود به مصاف غنا می‌روند و در صورت برد در این بازی، دیدار صربستان و آلمان، مشخص کننده تیم صدرنشین این گروه خواهد بودف البته به شرط برد ژرمن ها در بازی اول.

/1029  1002

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.