مخترع کم شانس

انگلیس به عنوان مخترع فوتبال در دنیا، تنها یک بار طعم شیرین قهرمانی را چشده است.
دوشنبه، 17 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مخترع کم شانس
راسخون: انگلستان (به انگلیسی: England) کشوری در نیمه جنوبی جزیره بریتانیای کبیر و یکی از چهار بخش کشور بریتانیا (پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی) است.
 این کشور از شمال با اسکاتلند و از شرق با ویلز هم‌مرز است. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتی و در شرق دریای شمال هستند، و در جنوب نیز کانال مانش آن را از سرزمین اصلی قاره اروپا و کشور فرانسه جدا می‌کند. انگلستان دارای بیش از یکصد جزیره کوچک و بزرگ نیز هست که از جمله آنها می‌توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره کرد.
شهر لندن پایتخت انگلستان و همزمان پایتخت پادشاهی بریتانیا است. پرآب‌ترین رود انگستان، رود تیمز است که از میان شهر لندن می‌گذرد و به دریای شمال می‌ریزد و زبان اصلی مردم این کشور انگلیسی است.
کار راحت برای صعود
تيم ملي فوتبال انگليس که همواره در رقابت هاي جام جهاني خود را يکي از مدعيان مي داند در گروه C پيکارهاي جام جهاني 2010 بايد به مصاف تيم هاي بي نام و نشان و کم خطر برود.   
انگليسي ها که خود را صاحب ورزش مهيج و پرطرفدار فوتبال مي دانند تنها يک بار عنوان نخست رقابت هاي جام جهاني را کسب کرده اند.
تيم ملي فوتبال انگليس تنها در سال 1966 توانست جام قهرماني را کسب کند که در آن سال نيز ميزباني پيکارها را برعهده داشت.
مردان انگليس در بازي نهايي تيم ملي آلمان را در يک ديدار جنجالي با شکست بدرقه کرد.
انگليس در ديدار نهايي رقيب ديرينه خود آلمان غربي را چهار بر 2 شکست داد و "جف هورست" نيز با به ثمر رساندن 3 گل تنها بازيکني لقب گرفت که در ديدار نهايي جام جهاني 3 گل زده باشد.
برادران "چارلتون"، "بابي مور"، "جف هورست"، "گوردون بنکس" و "آلن پيترز" با سرمربيگري "سر الف رمزي" فوتبال انگليس را براي اولين بار به قدرت اول جهان تبديل کردند.
پس از آن فوتبال انگليس هيچگاه نتوانست خود را به جمع بزرگان جهاني برساند و تنها يکبار در سال 1990 به عنوان چهارمي رسيد.
انگليسي هاي خرافاتي پس از ناکامي متعدد با مربيان بومي دست به تغييرات زده و فابيوکاپلو يکي از بهترين مربيان جهان از ايتاليا را به عنوان نفر نخست کادر فني خود انتخاب کردند.
هر چند انتخاب يک غير بريتانيايي در ابتدا با مخالفت هاي زيادي مواجه شد اما بازي هاي روان و زيباي اين تيم و پيروزي هاي پي در پي باعث شد تا انگليس خيلي راحت جواز حضور در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را به دست آورد.
انگليس ها سيزدهمين حضور خود در جام جهاني را تجربه مي کنند و اين بار بي ترديد شاگردان فابيو کاپلو يکي از مدعيان اصلي قهرماني جهان هستند.
بازيکناني همچون"وين روني"، "استيون جرارد"، "فرانک لمپارد"، "جان تري"، "ريو فرديناند" و "اشلي کول" با هدايت کاپلو تيم ملي انگليس را متفاوت تر از دوره هاي گذشته کرده است.
تیم ملی انگلیس که بعد از سال ها به همراه یک مربی غیر انگلیسی به این رقابت ها راه یافته است، پر سرو صدا ترین غایب جام جهانی را نیز به خود اختصاص داده است.
دیوید بکهام ستاره خط هافبک این تیم که برای حضور در جام جهانی مجبور شد دل از دنیای پر زرقو برق هالیوود بکند، نمی تواند تیم ملی کشورش را همراهی کند.

/1029  1002

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net

جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.