همین که به جام جهانی رسیدیم، کافی است

حضور در جام جهانی آن قدر برای مردم فقیر هندوراس اهمیت دارد که آن ها کاری به نتایج تیمشان نداشته باشند و سرخوش به حضور هندوراس در کنار تیم های بزرگ دنیا باشند.
دوشنبه، 17 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همین که به جام جهانی رسیدیم، کافی است
راسخون: اين تيم در منطقه آمريکاي شمالي پس از تيم هاي آمريکا و مکزيک جواز حضور در جام جهاني رابه دست آورد تا به آرزوي مردم فقير خود پايان بدهد.
"داويد سوازو" توانست به عنوان سرمربي، تيم فوتبال هندوراس را رهسپار جام جهاني کند تا به محبوترين مرد سرزمين خود تبديل شود.
هندوراس ناشناخته چند بازيکن نامدار از جمله" اوسکار گارسيا" ، "سوازو"، "جاني پالاسيوس" و "ويکتور برناندز" را در ترکيب خود دارد.
جمهوری هُندوراس (به اسپانیایی: República de Honduras) کشوری است در شمال آمریکای مرکزی. پایتخت آن تگوسیگالپا است.
اقیانوس اطلس از شمال , گواتمالا از مغرب , السالوادور و نیکاراگوآ به همراه خلیج فونسکا از جنوب و نیکاراگوآ از مشرق این کشور را احاطه کرده اند
آخرین رنکینگ جهانی: 34
سرمریی: رینالدو روئِدا (Reinaldo Rueda) (چهارمین سال)
چگونگی راه یابی: سوم شدن در جدول مرحله ی انتخابی کونکاکاف
جام جهانی های قبلی: 1 دوره (1982)
بخت قهرمانی: 1 به 500
ترکیب احتمالی:
دروازه بان: نوئل والادارس (المپیا هندوراس)
مدافعان: موریسیو سابیلون (هانگژوگرین تاون چین)، اوسمان چاوز (باشگاه ندارد!)، مانیور فیگوئرا (ویگان اتلتیک)، اِمیلیو ایزاگوئیره (مونتاگوئا هندوراس)
هافبک ها: اِدگار آلوارز (آ.اس.باری)، ویلسون پالاسیوس (تاتنهام)، آمادو گوئِوارا (مونتاگوئا هندوراس)، ژولیو سزار لئون (تورینو)
مهاجمین: کارلوس پاوون (رئال اسپانا هندوراس)، دیوید سوآزو (جنوا)
بازیکنان کلیدی:
این اولین بار بعد از سال 1983 است که هندوراس به جام جهانی راه یافته است. ولی این دلیل نمی شود که هندوراسی ها را دست کم بگیرید. زیرا در حدود 6 بازیکن از این تیم در لیگ هایاروپایی توپ می زنند. برخلاف بقیه ی تیم های آمریکای مرکزی، هندوراسی ها بیشتر به بازی زیبا معتقدند. بهترین بازیکن آنها نیز ستاره ی 25 ساله ی تاتنهام، ویلسون پالاسیوس (Wilson Palacios) است. پالاسیوس به دلیل داشتن تجربه ی هفتگی رویارویی با بازیکنان بزرگ در لیگ برتر، هیچگونه ترسی از حریفان قدرتمندشان در گروه H (اسپانیا، شیلی و سوئیس) ندارد. از همین حالا منتظر ضربات مهلک این بازیکن باشید.
فشار قابل توجهی روی آمادو جوئوارا (Amado Guevara) کاپیتان تیم و رهبر خط میانی تیم خواهد بود. بهترین بازیکن فصل لیگ برتر آمریکا در سال 2004 که در آن زمانی در تیم «مترو اسکارز» توپ میزد. جوئوارا توانایی فوق العاده ای در بازیسازی دارد. اما این مساله که با شروع جام جهانی وی 34 ساله میشود و همچنین بازگشت او از لیگ آمریکا به لیگ هندوراس نشان می دهد که وی در دوران افت خود به سر می برد. اگر جام جهانی را «جامی برای جوانان» بنامیم، بنابراین رینالدو روئدا باید چه تصمیمی در مورد ترکیب اصلی تیم بگیرد؟ اگر وی بخواهد با ترکیبی که در مرحله ی انتخابی در اختیار داشت بازی کند، آنگاه باید از عوامل هجومی با سن بالای 30 سال استفاده کند. جئوارا (با 34 سال سن)، اِدگارد آلوارز (Edgard Álvarez) به عنوان هافبک راست (30 ساله)، ژولیو سزار لئون (Julio César León) به عنوان مسئول ضربات آزاد (36 ساله) و مهاجمین کارلوس پاوون (Carlos Pavón) (با 36 سال سن) و دیوید سوآزو (David Suazo)ی (30 ساله).
ولی شاید روئدا قصد استفاده از نیروهای جوان خود را داشته باشد که عبارتند از: هافبک 24 ساله ی تیم ویگان اتلتیک، هندری توماس (Hendry Thomas)، کارلو کوستلی (Carlo Costly)ی 27 ساله به عنوان مهاجم یا هافبک 24 ساله و جوانی به نام رامون نونز (Ramón Núñez). در یک کلام باید گفت نمی شود انتظار داشت که 11 بازیکن مشابه را در دو بازی از هندوراسی ها ببینیم.
یکی دیگر از بازیکنان قابل توجه این تیم، ماینور فیگوئرا (Maynor Figueroa)ی مدافع است. کسی که فصل نسبتا موفقی را با ویگان پشت سر گذاشته است. هندوراس باید خود را برای رویارویی با چند تن از بهترین مهاجم های دنیا نظیر فرناندو تورس و دایوید ویا و همچنین هامبرتو سوآزو (Humberto Suazo)ی شیلیایی اماده کند. بیشترین بار دفاع در برابر این تیم مهاجمان، زیادی از جمله فیگوئرا خواهد بود. لازم به ذکر است که وی تنها مدافع هندوراسی است که در اروپا توپ می زند.
نکات کلیدی:
وضعیت دفاعف بزرگترین نگرانی برای این تیم است. در.وازه بان آنها، نوئل والادارس (Noel Valladares) به همراه یکی از مدافعان، اِمیلیو ایزاگوئیره (Emilio Izaguirre)، در هندوراس بازی می کنند. موآریسو سابیلون (Mauricio Sabillón) یکی دیگر از مدافعان نیز در لیگ دسته ی 2 چین شاغل است. همچنین اوسمان چاوز (Osman Chávez) مدافع دیگر آنها یک بازیکن آزاد است. بدون شک این ترکیبی نیست که بتواند در برابر بهترین مهاجمان جهان دوام بیاورد.
بنابراین باید به دنبال تماشای یک فوتبال زیبا از هندوراسی ها در آفریقای جنوبی بود؛ تا نتیجه گرا. اگر پالاسیوس بتواند مانند دوران اوج خود کار کند، این باعث می شود تا این تیم پیر جان تازه ای بگیر و ان وقت است که میتوان شانس هرچند اندکی برای این تیم در چنین گروه سختی در نظر داشت.
بازی کلیدی در گروه:
26 خرداد هندوراس - شیلی
هیچ کس انتظار ندارد که هندوراس در دومین بازی گروهی خود از اسپانیا امتیازی بگیرد. بنابراین در صورتی که بخواهیم شانسی برای گرفتن امتیاز در بازی پایانی در برابر سوئیس برا آنها کنار بگذاریم، بازی اول آنها بازی مهمی می شود. بعید است که مارچلو بیلسا (Marcelo Bielsa)، سرمربی شیلیایی ها، اجازه دهد تا هندوراسی ها از پس تیمش بربیایند. اما شاید همین تیم پیر بتواند پتانسیل خود را به درستی در راه صعود بکار گرفته و تمامی بینندگان را متحیر سازد. هندوراسی ها می دانند که باخت در این بازی، با توجه به اینکه در بازی بعدی باید با اسپانیا، مدعی اول قهرمانی، روبرو شوند، به منظله ی حذف از دور رقابت ها خواهد بود.

/1030  1002

جذب خبرنگار افتخاري


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.